Le Commerce de Marseille 1788 - 1801 scale 1:48 van Gerard Delacroix

Dank allen voor de reacties!
Ondertussen weet ik wat meer.... Bakboord is eigenlijk niet zo slecht, groter probleem bij stuurboord... Frames zijn teveel naar binnen geplaatst, zie foto
20220408_134912.jpeg

Heb een voor mij nieuwe truk geprobeerd, namelijk de verkeerd gelijmde delen losmaken door de lijmnaden vochtig te maken mbv een wattip en daarna met een mes de gelijmde naad lossnijden. Resultaat:
20220408_141718.jpeg

20220408_141726.jpeg

Moet zeggen, dit ging erg gemakkelijk... Misschien 15min geduurd voordat alles los was...

Hoop niet dat deze boot ooit in het water valt, wordt 3d-legpuzzel [emoji1787]

Laatst bewerkt:
Had de zoekfunctie op de forums nodig om mijn verslag weer te vinden, dus even een teken van leven [emoji846]
Door andere activiteiten, te warm weer en gebrek aan motivatie is er de laatste maanden niet veel gebeurd. Ik had het idee om meer frames tegelijk te maken en daarmee wat sneller van het frames maken af te zijn maar dat is niet gelukt. De frames maken wel, maar de motivatie oppakken niet, te eentonig. Heb 9 frames tegelijk gemaakt, maar dat gaf teveel weerzin… Heb de grens van mijn geduld gevonden [emoji57]
Dit werkt dus niet voor mij en ga weer terug naar 1 of 2 frames tegelijk.
Van de 66 volle frames moet ik er nog 14 doen, pffff…..
Daarna mag ik beginnen met de achtersteven [emoji898]

Had de zoekfunctie op de forums nodig om mijn verslag weer te vinden, dus even een teken van leven [emoji846]
Door andere activiteiten, te warm weer en gebrek aan motivatie is er de laatste maanden niet veel gebeurd. Ik had het idee om meer frames tegelijk te maken en daarmee wat sneller van het frames maken af te zijn maar dat is niet gelukt. De frames maken wel, maar de motivatie oppakken niet, te eentonig. Heb 9 frames tegelijk gemaakt, maar dat gaf teveel weerzin… Heb de grens van mijn geduld gevonden [emoji57]
Een deja-vu naar de frames van mijn BN. Het kost veel tijd en energie ……. maar het eindresultaat zal een grote glimlacht tevoorschijn toveren.
Gr. Peter

Mooi omschreven Ronald.. Volkomen begrijpelijk verhaal. Toch kijk ik er naar uit om zondag de 52 volle frames op de kiel te zien staan! Zal een mooi gezicht zijn op deze schaal..

Weer een update, maar dit geen geen kleine :banana:
Ik ben klaar met de full-frames. Dus na ongeveer 15 maanden ben ik klaar met de kiel, de boeg en de frames.
Volgende stap: de achtersteven (nog even uitvinden hoe ik die het beste kan maken) waarna alle onderdelen bevestigd kunnen worden op de kiel zodat er eindelijk een romp ontstaat....
Hier nog een paar foto's van hoe het er nu uitziet....
20221010_193407.jpg

20221010_193428.jpg

20221010_193313_002.jpg

20221010_193543.jpg

20221010_193633.jpg
20221010_193502.jpg

Back