Sander bedankt voor je bijdrage, maakt de info compleet.
Mijn eerste regelaar was een Castle Creations regelaar voor een indoor model.
Hierna volgde een Phoenix 85 HV voor de F3A Oxalys welke is omgebouwd van brandstof naar Electro.
Met een Turnigy 10 cellen motor en de Cc regelaar zijn vele vluchten gemaakt.
Inmiddels is deze regelaar 5 jaar oud en niet meer in gebruik.
De regelaar is vele malen van software updates voorzien.
de laatste waarneming is dat de regelaar , een HV regelaar niet alle cellen meer ziet.
Deze regelaar geeft per cel een piep als de ontvanger wordt aangezet.
Bij 10 cellen geeft de regelaar maar 9 piepjes. regelt prima maar geen vermogen door maar 9 Cellen.
Het mooie van deze regelaars is dat de regelaar een soort ingebouwde fail safe heeft.
Als de stroom er van af gaat blijft de regelaar in de stilstand staan.
Doordat ik hier aan gewend was heb ik er bij de omschakeling naar de Jeti regelaars geen rekening mee gehouden dat er wel een fail safe ernstig noodzakelijk is.
Vorig jaar vloog ik nog met een Futaba ZAP WC 2 met een extern 2.4 GHZ module.
Doordat deze zender op ppm moet worden gezet om het 2.4GHZ module te laten werken kan geen fail safe worden ingesteld.
Een levensgevaarlijke ontwerpfout.
Aan het einde van een trainingsdag zette ik mijn zender op de grond en wat nog nooit gebeurd was ,de verbinding werd verbroken , het gas ging op half gas en het model ging er vandoor terwijl de zender op de grond stond en mijn vrouw dicht in de buurt van het wegrijdende model.
Ik keek naar mijn vrouw en dacht aan de 28 inch 3 blad op de DA 120. De volgende dag een nieuwe zender gekocht