MACH Outdoor open!!

Sta reeds ingeschreven:)
Moet alleen kijken of ik de nieuwe auto aan de praat krijg.
In het bizonder de Hobbywing regeleaar.
Dit omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb.
Anders de "oude" auto maar proberen.

mvg Roy

Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar.

Haha... Zo lijkt het net of er een maximaal aantal rijders toegelaten wordt. :D

@Roy:
De regelaar kunnen we daar ter plekke gewoon aan de praat krijgen hoor. Op de PC's op de MACH staan de programma's voor de Hobbywing en bijna allemaal hebben we een inregelkastje ervoor dus dat is geen probleem.

@Joost...Regel kasje heb ik zelf gelukkig ook al maar voor ik wat fout doe wil ik er iemand bij hebben die ook verstand van zaken heeft;)
We gaan het zien.
Hopen dat ik nog wat voorbanden kan scoren voor zaterdag en jou achterbanden kan overnemen:cool:
Plus de auto moet nog een basis setup hebben he:)

mvg Roy

Volg het filmpje en je bent klaar om te rijden.;) Zorg dat je alles hebt aangesloten incl. de accu.

Eerst de lcd kaart updaten met de firmware. Daarna de regelaar updaten, zie filmpjes

Laatst bewerkt door een moderator:
@Alex.......Kasje is reeds voorzien van laatste software als ik mij niet vergis.
Nu dus nog de regelaar.
We gaan het zien.
Als ik morgen een beetje op tijd thuis ben ga ik proberen om hem te updaten.
Kan ik jou setup met een X12 motor gebruiken?
Of is het beter om dan nog wat veranderingen aan te brengen?
Ik heb reeds een setup van jou gekregen pas geleden.

mvg Roy

Als je de setup van de vorige blz bedoeld, neeeuuu die zou ik niet voor de x12 gebruiken. Gaat de lrp motor niet leuk vinden;).

De LRPx12 heeft veel meer interne vertiming dan een hobbywing xerun motor vandaar dat je een hobbywing motor meer kunt vertimen via de regelaar maar blijft die nog steeds koel. ca 55-65 graden na 7 minuten rijden. ;)

Martin heeft voor de lrpx12 een speciale software versie die blijkbaar goed werkt met de x12.

Met de nieuwste hobbywing software die je van de website download zou ik voor de x12 minimale settings gebruiken.

zoiets als dit:
Boost 20
ACC 450-500
turbo 10
turbodelay 0,4sec

andere instellingen gewoon standaard laten.

Dit had ik ongeveer als eerste keer bij Halwijn erop gezet en dit ging ook goed. De motoren kunnen best wel wat hebben, zolang je de eerste paar keer iemand erbij hebt met een temperatuurmeter die hem om de 2 minuten even meet komt het wel goed.

Anders Martin even contacteren voor de speciale versie en zijn instelling.

Wagenpark update

Zaterdag de achterwielsnaar van de HPI aan gort gereden, nieuwe is gemonteerd. Wel jammer dat snaren goudgeld kosten en je de halve auto moet demonteren voor snaarmontage.
Welkom in de RC onroad wereld :cool:

Aangezien ik toch aan het schroeven was de 100 dollar MyFirst RC carkit (Sakuro Zero-S) van aandrijving voorzien. Plan was rustig beginnen met een borstelmotor (15T), maar die paste niet vanwege een "kraag" op het blok. Zit nu een Traxxas borstelloos 550 setje in.

Maiden van de Sakuro gaat dus een full-power run worden :D

@ Old Basterd

Ik ben benieuwd wat die 550 motor in een toerwagen doet.... Ik hoop dat je hem op de baan houdt, zou zonde zijn van je Sakuro (Zero-S).

Mss is het leuk om een aparte Topic te starten over de Sakuro en daar je bevindingen en updates te posten.

Succes met je maiden ride! Ik lees het graag in je topic:D.

Halewijn

Toerwagens kunnen meer hebben dan je denkt.
Heb het 550 Traxxas VXL3 setje op de binnenbaan wel eens getest in de Tamiya M-03. Strepen staan nog steeds in het tapijt.

Lijkt me een prima testset om de poor mans Sakuro te testen op stevigheid.
Meegeleverde niet op de velgen gelijmde banden schrikken onbelast al van dit motorgeweld, bollen op en willen niets liever dan eraf lopen.

De praktijk zal leren of de tandwielen en snaren me om de oren vliegen of dat de gele flits over de baan een echte nitrokiller is.

Edit: Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van Ride32 bandjes, zou fijn zijn als de club die ook kan leveren op de baan.

Laatst bewerkt:
Ride bandjes kan je overal bestellen... sommige winkels hebben ze in stock en sommige winkels niet.. Kwestie van kiezen en zoeken.

Mischien beter om zoals al eerder vermeld , je ervaringen op de baan met je auto's in een apart topic te gaan bijhouden.

Ontopic: Weersvoorspelling voor vrijdag en zaterdag zijn op dit moment top!!

Ben in de veronderstelling dat dit topic gaat over alle facetten van op / rond / mbt de baan. Maar als lullen over autootjes niet gewenst is dan respecteer ik dat.

Ride32 bandensets zijn ondanks dat het EK/NL cupbanden zijn volgens Google alleen hier op voorraad. Wat me verbaasd.
Is gelukkig een clublid zodat ze meestal wel op de baan te koop zijn. Had gehoopt dat ze ook in consignatie in de kantine verkrijgbaar zijn, scheelt weer Chinees betonrubber op de velgen lijmen voor de eerste meters.

Zullen het geen EK/WK bandjes zijn, MACH cupbandjes zijn het wel.
Heb het opgelost door een bandenwissel met een andere auto, uiteraard wel LV / RV / LA / RA gerespecteerd.

Back