MACH Outdoor open!!

Vanmiddag de nieuwe motorset getest op de baan, haal nu bijna 70 km/h op het rechte eind. Helaas was de pret van korte duur, regelaar kaduuk dacht ik. Dus terug naar de leverancier voor garantie. Bleek mijn kabelplan niet optimaal, 1 van de kabeltjes naar de schakelaar doorgeschuurd :oops:

Laatst bewerkt:
Vol bewondering naar de 1/10 nitro's met voorgeschreven nieuw blok gekeken. Tikken met gemak de 100km/h aan op het rechte eind.

Electro kan nog veel sneller, maar dan moet je het wel kunnen mannen.
70 km/h topsnelheid is voorlopig snel genoeg om te leren sturen :cool:

Dit is de standaard setup voor de '11.. :
http://www.petitrc.com/reglages/xray/setup/T3-2011/T3-2011_BasicSetupSheet.pdf

Volgens xray forums ook gewoon een goede basis voor asfalt.

Edit: heb je al je FDR aangepast naar iets rond de 4.0?

Ik heb donderdag gereden met een 43/104, oftewel een FDR van 4,60
Ik zet er nu een 37/78 op, en daarmee kom ik op een FDR van 4,0054. Dat is afgerond een 4.0. Dat zijn grote tandwielen, maar het past nog net. Nadeel is dat de gearmesh niet meer te verstellen is, zonder het topdek los te halen en de spurgear eruit te halen.
Andere optie, die ik er ook nog op kan zetten is 34/72, FDR van 4,024
Ik heb ook nog 39/84, FDR van 4,092
Optimaal is 38/80, daarmee kom je op exact 4,000. Maar die heb ik niet in mijn kistje zitten.

De in omloop zijnde gear chart van Xray gaat maar tot een pinion van 34. Daarom heb ik zelf het tabelletje uitgebreid, tot een pinion van 43. Helaas lukt het me niet om die hier gepost te krijgen

ik rij 76 / 36 en daarmee kom je op 4.001 en het past nog goed. Reed vandaag voor het eerst op asfalt en met de t3.12 en de box setup is prima met wat aanpassingen. :thumbsup:

Mylaps ligt er momenteel uit, maar met 4.0 zit je rond de 60 Km/h op het rechte eind als J. Eichhorn Jan heet en met de Speedpassion Cirtix rondreed.

Kon de boys niet bijhouden qua bochtensnelheid, dankzij 3S wel even bijtrekken op het rechte eind om niet in de weg te rijden.

Tik nu 75 km/h aan op het rechte eind:D

Betere bandjes en skills staan in de planning :D

Als de Sorex 36 banden om HPI Sprint2 velgen passen heb ik zeker interesse.
Zitten er ook inlays bij?

Helaas is rijervaring niet te koop, zal ik zelf moeten opbouwen :cool:

Ik heb ook al gezien dat de FDR van 5.1 niet bij mij past. Ik ga me ook richten op de Stock klasse. Ik ga van de week voor het eerst met de FDR van 4.0 rijden, kijken hoe dat gaat.

EDIT, foto's van mijn body, nu die nog onbeschadigd is : Xray T3 '11 | Facebook

KTM oranje, altijd goed :D
Beetje zwarte accenten erbij en je hebt een pracht van een body.

Signaal-kleuren doen het altijd goed. Knalgeel is het best zichtbaar en Ferarri-rood is het snelst :D

Back