Dromen, dromen... (sorry, verkeerde draadje Jan?)
Ja, dat is zeker heel mooi Ton! Maar dan wel allemaal verschillende

(en ik een Ansaldo SVA 5)
Ik kan me goed in de quote van Eric vinden:
...Een ander iets is dat ik graag een vliegtuig heb dat je niet vaak ziet op een show/fly-inn, dus om dan in groep allemaal dezelfde te bouwen niet voor mij...
.
Waar ik al lang van droom en het ook al met enkele forummers over gehad heb is een 1/7
Schneider Trophy
De Schneider Trophy, officieel
Coupe d'Aviation Maritime Jacques Schneider, is een trofee die op 5 september 1912 werd gecreëerd door Jacques Schneider, een Franse luchtvaartenthousiast. De wedstrijd werd tussen 1913 en 1931 elfmaal georganiseerd. Het was Schneiders bedoeling de technische vooruitgang te stimuleren en de wedstrijd evolueerde tot een waarbij de deelnemers zo snel mogelijk een driehoekig parcours van 280 km (later 350) aflegden. Vanaf 1921 moesten de vliegtuigen zes uur aan een boei aangemeerd kunnen blijven, zonder hulp van de bemanning.
Voor die wedstrijden zijn de meest exotische en pure schoonheden ontworpen. Van de eerste tweedekkers tot enorm ranke eendekkers.
Een paar modellen uit die races, maar je kan natuurlijk ook "Schneider Trophy" in Google invullen en alle kisten die hebben deelgenomen bekijken.
De orginele Trophy:
De Supermarine S6B1, een directe voorloper van de Spitfire:
Piaggio PC7:
ja, dit is werkelijk gebouwd:
half boot met schroef, half vliegtuig met propellor:
mijn favoriet de Gloster III:
of de Macchi MC-72:
Macchi M33 (foto van rc-model van Kyosho):
Morane Saulnier:
Sopwith Schneider:
Short Bristow Crusader
en er zijn er zo nog zoveel meer...
.........
*prik -> weg droom*
Ik zou er zelf niet aan mee kunnen doen, heb voor nog meerdere jaren projecten liggen :turn-l: maar als anderen er enthousiast over raken en zoiets organiseren kom ik graag foto`s maken!
Succes met wat het wordt Jan, het is een leuk initiatief van je en met internet maakt het niet uit of je niet direct bij elkaar in de buurt woont. Je zult er wel rekening mee moeten houden dat niet iedereen evenveel tijd voor de hobby heeft en dat synchroon bouwen een utopie is
Groeten, Ramses