Met een groep mensen hetzelfde model bouwen

Zeker een mooie kist en een prima bruikbare tekening.

Heb zelf nog wat tekeningen gedownload vanaf Outerzone de Arado staat daar ook.
Daar staan ook prima bruikbare WW1 tekeningen.

Mijn voorkeur gaat namelijk toch uit naar WW1 omdat dat mooi vliegend te combineren met de Dawn Patrol hebben we gelijk een meeting om samen te komen en vliegen.

Misschien even kijken wie er mee wil doen.
1. Ton v Munsteren - Sopwith Camel / DH4 / DH2 of Hanriot.

Ton

Hallo Ton, goed initiatief :D
Ik heb voor mezelf besloten om eerst mijn 1/4 pup af te maken voordat ik weer met iets nieuws start :rolleyes:

Succes met de groep, Ralf

Heel weinig tijd, maar altijd in voor iets aparts. WW1 is mijn stijl:

2. Edwin van der Maat Rumpler C IV / DH2 / Fokker D III (LVA) of Albatros B.1 (LVA)

Edwin

Ralf ,

Heee wat doe je nou je gaat toch niet afhaken een 1/6 WW1 kist kan toch prima tussendoor.

Edwin,

Leuke lijst met modellen wordt nog lastig om te kiezen.

Ton

groep mensen

hallo luitjes,

hier de Albatros van Peter Rake
full

full

full

full

ben deze gaan bouwen ivm leren verwerken plywood ivm mijn Hortens.

Heb nog een Spad XIII van Rake (Manzano laser) liggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo luitjes,

hier de Albatros van Peter Rake
full

full

full

full

ben deze gaan bouwen ivm leren verwerken plywood ivm mijn Hortens.

Heb nog een Spad XIII van Rake (Manzano laser) liggen.

Mooi Peter!

Ik heb deze nog niet op het veld gezien, moet ik zeggen dat ik een tijdje niet geweest ben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ralf,

Van Peter Rake al heel wat modellen bekenen en gevolgt op RCgroup, zelf bijna op punt gestaan hem te vragen voor een ontwerp om te test bouwen, maar uiteindelijk (nog)niet gedaan.

Half jaar bouwen is mogelijk kan natuurlijk ook sneller of langzamer het is maar net tot hoever je wil gaan en wanneer je het af wil hebben.

Keuze van WW1 model ben je vrij in ieder doet zijn eigen ding alleen maar leuk zo krijgen we hopenlijk veel verschillende modellen, worden er toch een paar de zelfde gebouwd is dat ook leuk maar ieder is dus vrij van keuze.

Voor mij is een bijv 1/6 Dawn Patrol WW1 bouwgroep meer iets van met zijn allen in een bouwtopic posten waar je mee bezig bent om zo elkaar te motiveren en om uit eindelijk samen te kunnen vliegen op een Dawn Patrol waar en wanneer dan ook.

Heb ook juist de 1/6 voor gestelt omdat op meetings de modellen alleen maar groter worden en men met de kleinere modellen niet meer durven te komen wat nou juist zo jammer.

Wie volgt :

2. Edwin van der Maat Rumpler C IV / DH2 / Fokker D III (LVA) of Albatros B.1 (LVA)

Peter,

Super man wat een mooie Albatros zijn de vleugels ook al klaar.

Ton

goep mensen

Ton,

vul mij ook maar in:
Peter Verhulst Spad XIII

Peter ,

Prima je staat erbij en wie volgt :D

2. Edwin van der Maat - Rumpler C IV / DH2 / Fokker D III (LVA) of Albatros B.1 (LVA)
3. Peter Verhulst - Spad XIII

Ton

oooeee en oook een Ansaldo voor Ramses er tussen!

Hehehehehehe, inderdaad mooi kistje! Maar de komende jaren geen tijd door andere projecten, dus ik pas ;)

Blijf het initiatief volgen, ben benieuwd wat het gaat worden.

Groeten, Ramses

Heb ook juist de 1/6 voorgesteld omdat op meetings de modellen alleen maar groter worden en men met de kleinere modellen niet meer durft te komen, wat nou juist zo jammer is.

Bedoel je dan niet juist 1/8? :confused:

1/6: dat worden ook al behoorlijk grote jongens (imho.). :yes:

jan.

Bedoel je dan niet juist 1/8?
jan.
Ehhh Jan, de bedoeling is dat er buiten mee gevlogen gaat worden :wink:

Doe misschien volgend jaar mee, nu nog teveel op de bouwplank, dan uiteraard met een geelectrificeerde WWI bakkie, effe kijken welke mij het meest aanspreekt.

Groet Ger.

Als je het jammer vindt dat de mensen met de kleinere modellen niet meer komen, dan zou ik kiezen voor 1:8.

Of bedoelt Ton: 'de standaard is zo langzamerhand 1:4, dan valt schaal 1:6 onder de 'kleinere modellen? :confused:

jan.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik de Brownbear radiaal motor, daar zou toch wel een hele mooie 1/3 Morane Saulnier AI of een Nieuport 11 om heen te bouwen moeten zijn :mrgreen: volgend jaar of zo.

He Jan, beetje plagen moet kunnen toch? :wink: trouwens mijn kleinste jet kissie is schaal 1/10 hoor, maar 1 meter spanwijdte.

Groet Ger.

ja die brouwn bear heb ik ook
maar daar heb ik al 2 kisten voor
en ik heb mijn pup net verkocht

ik denk dat hoe complexser het model hoe minder mensen mee gaan doen

Back