Hey,
is eventjes een lekkere kick omhoog.
na de aanpassingen gedaan te hebben zijn de riempjes erin gegaan. helaas zat er te weinig harder bij de epoxy en wilde hij niet droog worden. vandaag toch maar gaan varen op de hoop dat de superlijm die de riempjes tijdelijk op hun plaats moesten houden het wel zou houden.
het was zoals jullie vandaag wel zullen hebben gemerkt echt super slecht weer, er zullen ook weinig mensen gevaren hebben vandaag denk ik.
maar eerst moesten er nog eventjes wat dingentjes gedaan worden zoals alle poolnoodles die niet in de punt zitten terug doen (dus die in de zijkant) en wat dingetjes smeren (as liep een beetje stroef maar na een beetje wd40 was dat weer helemaal ok) ook de antenne moest ik natuurlijk niet vergeten

. toen de kap dicht gemaakt maar ik kwam er nog achter dat ik de regelaar moest instellen op lipo's maar gelukkig kon dat ook met de kap erop.
toen was het tijd om te varen, dus in het bootje gestapt en een stukje uitgevaren. nog eventjes een laatste check en hij kon het water in. op zijn kop wel te verstaan want de kantelkamer moest natuurlijk ook eventjes getest worden. deze werkte zoals verwacht gewoon goed.
daarna weggevaren, wat een verschrikkelijke power zit er in die boot zeg! boot schiet weg en heeft me daar toch een snelheid! er viel geen meter recht mee te varen omdat het water gewoon super ruig was voor dit bootje. het stuiterde alle kanten op en je kon bijna geen run doen zonder een flip te maken. kantelkamer was echt super handig vandaag

. helaas ging het na ongeveer 4 keer heen en weer varen keihard regenen

nweer: dus maar snel weer naar binnen.
toen eventjes de tape eraf gehaalt. accu zat nog netjes vast maar er was wel water binnen. bleek te zijn van de dekdoorvoer via mijn antenne voor de waterkoeling. dus gewoon eruit getrokken en er een slangetjes met een stop in gedaan, lekker makkelijk. toen was het weer droog dus tijd om de kap weer dicht te maken en weer te gaan varen.
ook nu stond ik mij te verbazen wat een power en snelheid erin zat. hij liep lekker te stuiteren en heeft een paar flinke flips en klappers gemaakt. ook duikboot spelen was hij erg goed in vandaag. dus de boot heeft vandaag flink op zijn donder gehad. en hij heeft de proef met succes doorstaan, alles zat nog vast, zelfs de riempjes.
wel was er nog wat water naar binnen gekomen, en het was weer bij de as. maar weel stukken minder als eerst, de accu was denk ik half leeg dus ongeveer over dezelfde lengte als dat ik met mijn oude accu kon varen heb ik de proef gedaan. er stond weer een plasje bij de step en achterin mijn boot stond ook wat(niet gek want hij sprong alle kanten op) ik denk dat dit gewoon nooit te voorkomen is en ook zeker als je kijkt onder wat voor omstandigheden hij vandaag gevaren heeft is het helemaal niet gek dat er water in staat, hij is zo vaak keihard achterstevoren in het water beland en hij heeft ook zo vaak geheel onderwater gezeten. de volgende keer gewoon wat absorberends neerleggen bij de step en het komt denk ik helemaal goed. of zou ik er nog wat aan kunnen doen? (ander/ dikker vet bijvoorbeeld?)
ook werdt de motor warmer dan normaal (logisch), ik kon nog net mijn hand erop houden maar dan ook echt net. nu had hij met dit weer natuurlijk bijna geen koelwater en die meting was ongeveer 2,5 minuten na het varen dus het water in de koeling is natuurlijk ook wat opgewarmd. de volgende keer als het vlakker water is kunnen we meer zeggen, als hij het dan niet trekt (de accu was nog niet leeg vandaag) dan gaan we gewoon kleiner proppen, zeker in de zomer gaan we anders problemen krijgen.
wel was goed te merken dat er met lipo's gevaren werd, bij het accelereren zakte hij veel minder/niet in en hij had overduidelijk veel meer toeren. ik gok toch zo een 8000 toeren meer. verder was hij nieteens warm

ook niet gek als hij maximaal 160 ampere kan hebben

.
ik vondt het in ieder geval vandaag erg geslaagd, ik had af en toe alleen een beetje het gevoel alsof ik een gecko had met dit weer
inmiddels zitten de riempjes nu opnieuw in de epoxy met dit keer een goede verhouding, die zullen de volgende keer dus ook sterk zijn

.
verder heb ik nu na dit hele verhaal ook nog foto's

:
een snelle controle, ook zie je hier het bootje waar we altijd
uit varen.
dit zijn verkleinde foto's en niet alle foto's als je meer en grotere wilt zien kun je ze hier bekijken:
Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! het is wel de moeite waard om eventjes de grotere te bekijken, op zulke kleine zie je niet zo veel omdat er niet zo veel ingezoemt is.
maar dit is het nogsteeds niet allemaal, ik heb ook nig een filmpje:rolling::
4taGA2L7HX4[/media] - Gozilla XXL World edition 3600kv 3s2p 8amp lipo
Dit was het voor deze keer.
laat maar weten wat jullie er van vinden en als jullie antwoorden hebben op mijn vragen ben ik daar natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar.
Groetjes,
Jelmer