Hey,
Jawel, vandaag was het zover

de testvaart en tevens ook de test van de kantelkamer(deze had ik nog nooit getest eigenlijk

)
We hebben een paar dagen geleden het door jurriaan aanbevolen matje eringezet, dit was allemaal erg netjes gelukt. Gisterenavond hebben we het laatste onderdeel voor mijn boot afgemaakt, de stuurstang. hiervoor zijn wel lekker gezellig naar hendrick toegeweest en hij heeft eventjes de draadjes gesneden voor mij

Vanochtend de laatste dingen nog eventjes Gedaan zoals een bus WD-40 met zo een high-tech systeem erop halen

en de stuurstang op maat maken (dat met de tips van hendrick erg goed is gelukt

).
daarna was het in de middag na het laden van mijn accu tijd voor een test van de kantelkamer. deze werkte wel maar naar mijn mening niet snel genoeg. dit komt omdat hij zijn lucht aan de bovenkant niet helemaal kwijt kan met een goed golfje of een miniscuul tikje kwam de laatste lucht eruit en floepte hij keurig om. als ik gas gaf dan had ik nergens last van, door de draairichting van mijn prop lag hij in no-time om zonder enige hulp van golfjes of wat dan ook

. Denken jullie dat ik dit kleine probleempje kan verhelpen door een paar gaatjes in de step te maken? zo gaat het water er lekker snel uit en kan de laatste lucht goed ontsnappen lijkt mij.
Daarna was het tijd om is gas te gaan geven. Eerst rustig en daarna door naar volgas. Wat een cavitatie zeg. Ik voer met de kleinste prop, de 32mm 1,4pitch van graupner. na even wachten kwam hij daarna wat beter vooruit en toen spoot hij opeens weg. Een snelheid die ik eigenlijk niet had verwacht was al erg snel berijkt. Verder nog een beetje zitten spelen met de stuuruitslag, je kunt heel erg goed merken dat de rechterbochten de turnfin meehelpt, deze gaan prachtig maar de linkerbochten spinnen inderdaad lekker. Ik moet is rustig op mijn gemak gaan kijken wat de beste uitslag is om te gebruiken.
Volgende keer Gaan we de andere prop, de 34mm(of was het 33? ik ben het vergeten) 1,6pitch van graupner er is opzetten om te kijken wat hij doen doet, naar mijn mening kan hij een vele grotere prop hebben als ik het zo zie. of denken jullie dat ik iets anders moet doen?
Ik sta nu wel lekker uitgebreid te lulen maar ik zou natuurlijk ook gewoon dit kunnen laten zien:
Link:
Mn5AsBOv85c[/media] - Gozilla XXL World Edition
De betere kwaliteit versie kun je hier downloaden:
YouSendIt - Send large files - transfer delivery - FTP Replacement (7dagen vanaf vandaag beschikbaar)
Helaas helaas wat het bandje net toen hij op gang wilde komen op. bij de 2e testvaart zullen we zorgen voor een vol bandje zodat jullie wat meer zien. Wel is hierop het kantelen en de cavitatie te zien.
Al met al ben ik erg tevreden met het resultaat tot nu toe. Ik wil ook iedereen bedanken die heeft meegehlopen aan dit tot nu toe prachtige resultaat.
Ik hoop dat jullie mijn 2 vragen kunnen beantwoorden.
Groetjes,
Jelmer