MHZ Lizard(Inmiddels een Gozilla XXL World Edition)

Hey jelmer,

Je boot ziet er super goed uit!!

'k heb alleen een vraagje: Welke stekkertjes heb je aan je accu's zitten?

alvast bedankt,

Jacco

Hey jacco,

Ik heb goudpluggen aan mijn accu's zitten. dit omdat snelle motoren erg veel stroom trekken. ik heb in het verleden ook wel is tamiya stekkers aan elkaar gelast, ik heb ze toen vervangen door een ander type stekkers maar deze bleken te oxideren dus ik heb in deze boot goudstekkers getzet.

ook zorgen goudstekkers voor minder verlies omdat goud een super goede geleider is. Ik moet je wel zeggen dat ze erg duur zijn(vind ik) bij 2brothers rc in bussem waren ze 2,50 euro per setje. een setje houdt in: mannetje vrouwtje hoesje(dat rode dingetje wat je erom heen kan doen zodat ze geen kortsluiting maken.)

als je ze ergens anders koopt kan het wel is zijn dat ze duurder of goedkoper zijn of dat er bijvoorbeeld geen hoesje bij zit, ook dit is niet erg maar je moet dan wel zorgen dat de twee polen van je accu geen verbinding kunnen maken met elkaar door bijvoorbeeld twee vrouwtjes eraan te zetten en deze helemaal tot bovenaan in de krimpkous te zetten. aan je regelaar en alle andere dingen waar je accu's op aangesloten moeten worden doe je dan twee mannetjes.

Groetjes,

Jelmer

hallo jelmer

dat is de stomste oplossing die ik al ooit van mijn leven gehoort heb(sorry maar het is wel zo)
de oplossing die je hier geeft die is om zeker 50% kans te hebben je accu verkeerd aan te sluiten met het opbranden van de regelaar tot gevolg
steeds een mannetje en een vrouwtje aan de accu
en zo ook aan de regelaar
zo kan je NOOIT de stekkers verkeerd aan sluiten
en als je dan de krimp kous nog over de vrouwtjes doet geeft dat ook geen probleem
en ik doe over de mannetjes van AL mijn accus een rubbere darmpje schuiven als ik ze niet gebruik
dit om kortsluiting in de koffer tijdens transport te voorkomen

sorry voor de opmerking nogmaals maar het is echt dom

groetjes raf

hallo
ik was op zoek naar een paar foto's en heb ze eindelijk gevonden
DSCF0015Small.jpg

DSCF0016Small.jpg

DSCF0017Small.jpg

DSCF0018Small.jpg

twee stingers en wat kleiner geweld
daar zijn in de tijd nog twee systems en twee keywest bijgekomen
en later nog twee vleugel eco's
die nummer drie stinger en die zilver zwarte zonder vleugeltjes (er vanaf gevaren )zijn mijn boten
de systems en key west staan er niet mee op want die waren toen deze foto genomen was nog niet klaar
een key west op 14 cellen dat gaat goed vooruit moet ik zeggen
ergens heb ik er nog een filmpje van

groetjes raf

hey,

Jouw oplossing is inderdaad nog veiliger maar ik ben nooit zo van het dingetjes over het mannetje heen schuiven, ik raak deze dingetjes altijd kwijt. twee vrouwtjes voorkomt dat je de plus met de min kunt verbinden van je accu's maar ompolen kan weer wel. Het is altijd een compromis maken. daarom ben ik hardstikke blij met mijn rode hoesjes:P

Dus jacco: als je niet zo kwijtrakerig bent zou ik de oplossing gebruiken die raf beschrijft

Groetjes,

Jelmer

hallo

voor het kwijt raken is een oplossing hoor jelmer
je gaat naar een auto sloop en vraagt daar dat je een paar meter van die sproeileiding uit een auto mag slopen
de stopjes zijn ongeveer 5 a 6 cm lang dus je krijgt er een 20 tal uit een meter
je knipt 1 meter in stukjes en de andere leg je mee in je materiaal koffer
geraak je der eentje kwijt knip je gewoon een andere van de reserve darm
en zo kan je dus heel moeilijk je accu verkeert aan sluiten en je geraakt nooit meer een stopje kwijt

goed koop makkelijk en 100% (allee 99%)fail proof

groetjes raf

Hey,

is ook een oplossing ja. als ik het zelf zou doen zou ik aan mijn bootstandaard een pinnetje fabrieken waar het dingetje opgeschoven kan worden als mijn accu in gebruik is.

als je niet zo stom bent om je twee pinnetjes in elkaar te steken dan is het d beste oplossing

Jelmer

Hey,

Na nog eventjes rondkijken en overleggen met gerwin is dit wat ik ga bestellen:

Motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-45 3600kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $29.90

Regelaar: Marktplaats.nl > brushless regelaar 100A esc - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Deze regelaar kwam ik vandaag tegen, is net wat beter als die van 16 dollar, deze heeft ook al bec dus ik hoef alleen maar waterkoeling erop te maken.

Dit zijn de kosten:

motor: 29,90 dollar
verzendkosten: 20,95 dollar
in euro's: 44,17 euro
regelaar: 30 euro
verzendkosten: 1,75 euro

in totaal: 75,92 euro

Ik laat weten wanneer het binnen is.

Groetjes,

Jelmer

@ barry lawijt

varen op mbv ??????
maart 7 Eole IOM BMB Pede
8 AV KFMYCB Etterbeek
dec/15 Faszination Modellbau 2009 Sinsheim (D)
13/15 Modelma Brussel
22 M&M MYCL Genk
BK F5 BMSA Marblehead MYC Mons
28 Eole IOM BMB Pede
29 BK FSR Eco Cart Antwerpen
of de keyaerts moeten een oefen dag hebben voor volgende week
maar dat zie ik dus niet snel gebeuren
want vandaag is het M&M bij ons in genk en het is BK marbelhead in mons
alleen op 29 maart is het bij cart in antwerpen fsr eco ook een BK

ergens proberen mij voor het zotteke te houden barry

groetjes raf

Hey,

Motor+Bec is inmiddels bestelt:D

Regelaar is nog wel iets veranderd, de meneer op marktplaats wil niet terug reageren. ik kreeg van gerwin een link met de mytery regelaar van 100ampere op ebay, ik ben hier nu mee bezig.

Ik laat nog van me horen

Groetjes,

Jelmer

hallo

sorry ik moet barry gelijk geven
er was een
Lipo Masters/Eco IDC wedstrijd in Hofstade. dat is zowel Eco als alle andere off shore klassen, op onze site werd daar melding van gemaakt. Is ook maar pas officieel bekend gemaakt zowat 4 weekjes terug.

ze waren wel vergeten dat naar mij door te mailen anders had ik er ook bij geweest
groetjes raf

Hey,

de regelaar (mystery 100a) is inmiddels ook onderweg.

mijn broer gaat zo een bestelling doen bij 2brc in bussum, nu moet ik waarscheinlijk ook een andere prop hebben, welke adviseren jullie mij om mee te laten komen?

ik heb zelf nog liggen:

31mm 1,4 pitch
33mm 1,6 pitch
37,5mm K serie
39mm k serie
40,5 k serie

moet het snel weten want hij gaat er vanmiddag nog uit.

Ik hoop dat jullie mij snel en op tijd kunnen helpen

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
K-reeks van Graupner=1.4 pitch.
Hogere pitch heb je niet nodig!!Verbruikt alleen enorm veel Ampérage's.

Hogere pitches gebruiken ze bij héél loslopende modellen,zoals outriggers,hydro's , hydroplanes.

Hey,

de 31mm 1,4pitch en de 33mm 1,6 pitch hadden ze me meegegeven bij 2brc voor een 600 motor met 7 cellen... bleek uiteindelijk op 8 cellen 40 nodig te hebben, slecht voorgelicht dus.

dit was gewoon een overzichtje met alle props die ik in bezit heb.

Jelmer

Hoi Jelmer,

Als je de borstelloze motor op 8 cellen gaat laten draaien, zou ik met een 34,5K beginnen, da's waarschijnlijk te klein, maar dan kun je daarna een 36K proberen.
Reden hiervoor is de vrij forse maximale stroomopname van deze motor van 45A, als je gelijk met een grote prop (37,5K) begint, heb je kans dat je je cellen beschadigd door te veel stroom te trekken, dat vinden ze niet leuk...

Beter voorzichtig aan.

Groeten, Jan.

Props zijn inmiddels ook onderweg. door een kleine communicatiefout was alleen de 34mm en de 37,5mm bestelt, de 36mm heb ik er gelijk nog achteraan bestelt dus die zal een dag later komen, k heb toch nog tijd zat want mijn motor is toch nog niet binnen en mijn regelaar nog lang niet:P

we zullen maar zeggen dat het allemaal het wachten waard is.:)

Groetjes,

Jelmer

Regalaarkoeling.

Hallo Jelmer,

Hier een paar plaatjes van een 100A Mystery regelaar.

Zoals je kunt zien, heeft de 100A versie twee lagen Fets; de warmte van de onderste laag moet dóór de bovenste laag heen naar het koellichaam, welke gek dat bedacht heeft...

full

Op de onderkant van het koellichaam (links op de foto) zie je welke Fets een afdruk hebben achtergelaten op de warmtegeleidende folie, da's dus minder dan 30%.

Hier zie je de beide lagen:
full

De 80A Mystery (en die met een andere sticker erop) heeft maar één laag Fets, waardoor er gemakkelijker gekoeld kan worden.
Ze moeten wél in één vlak liggen, als dat niet het geval is moet je schuren.
Ik leg een stuk korrel 80 op een vlakke(!) ondergrond en schuur voorzichtig de Fets af tot ze allemaal geraakt worden door het schuurpapier.

Het stof goed verwijderen, een beetje(!) warmtegeleidende paste op de Fets en de waterkoeling erop, krimpkous er omheen en klaar:

full

full

Hier nog een plaatje van een enkellaags 80A regelaar met zelfbouw waterkoeling.
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back