Hallo allen, hier het laatste restje 'vleugelwerk'
De vleugeltip wordt gemaakt van 3mm lite ply
er wordt 2mm verenstaal aangebracht om de rand
Dit maakt het bijna 'bullet proof' en stootvast (transport) :roll:
De uiteinden van de liggers worden naar elkaar toe geknepen en vastgelijmd
Goed te zien is hoe flinterdun de tip wordt
En het zijaanzicht, mooi te zien de holle onderzijde
Hier is de verenstaal rand goed te zien, was nog een aardig klusje om dit mooi vloeiend te buigen
je hebt nl 2 krommingen :roll:
Het verenstaal is goed vast te zetten met groene ZAP en Zip-Kicker (activator)
Vast zetten met tape, gedeelte ertussenin lijmen, tape verplaatsen, etc, etc,...
wel eerst goed ontvetten...
Zo, de tex is reeds aan de onderzijde vastgezet
De rib stitching werd aangebracht mbv garen wat op het solartex gelijmd is,
hiervan werden stroken van 5mm gesneden
Vasthechten op de bespanning en later een strook (afgescheurde) solartex van 16mm breed eroverheen folieen
Omdat ik altijd loop te K****

met de dekking van witte verf heb ik de roundels gesneden uit witte solartex
hoef ik alleen het rood en blauw nog te schilderen
Dit zijn de bovenvleugelhelften
Hier de beide ondervleugels bespannen, het schilderen van de roundels heeft me de nodige grijze haren bezorgd
Het wit werd met een spuitbus aangebracht, bij de 2e laag ging eea 'trekken' en kwamen er allerlei scheurtjes in... :vamp:
uithuilen en verwijderen die bende...
deze keer ging het wel goed
Nu het rood en blauw geschilderd, tot zover goed... (voelt u alweer wat aankomen?)
NEEEJJJ! :bad-words: als fuel proofer gebruikte ik Glitsa eiglans parketlak (zoals ik bij bijna al mijn vorige modellen heb gedaan)
Deze keer werd echter het blauw (Humbrol) volledig ontleed!
dit had ik nog nooit eerder meegemaakt!
Affijn jullie zijn allemaal getuige en ondanks dat laat ik het er maar mooi bij zo,
Het is gelukkig de onderzijde maar moeten we maar denken :roll: :| :cry:
Ach ja....
volgende keer weer betere berichten
Tot zover voor vannavond,
Bye Ralf