Mick Reeves Sopwith Camel

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door strutter, 19 jan 2007.

  1. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    ralf ,

    met de lengte van `t slangetje wat experimenteren de klunk van een zwaarder type dan tc heeft.
    zo te zien gebruik je een 500 cc tank, in mijn camel heb ik dit niet gedaan omdat ik een 1 liter tank moest plaatsen op carb. hoogte
    een seidel zuipt wat meer.
    en `t is geen 3d vlieger dus niet op z`n kop.
    gr. jack
     
  2. Teus

    Teus Guest

    Hoi Ralf,

    Is het geen optie om de tank gewoon rechtop te zetten :idea: En alle slangaansluitingen aan de bovenzijde. Deze positie heb ik ook in het hoofd voor m'n Fokker, zit met hetzelfde probleem. En met een viltklunk moet je een looping ook kunnen overleven :?

    Gr. Teus.
     
  3. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    @ Evert, dank voor het plaatsen van de foto's, ziet er erg duidelijk uit
    Tank is ook mooi uit het zicht gewerkt
    Goed te horen dat het wel mogelijk is
    Theoretisch zou je in een rechterbocht met een bijna lege tank even 'droog' kunnen komen te staan(?)

    @Jacques, mijn tank is ook 1 liter, 700cc zou mooi genoeg zijn maar hij hoeft natuurlijk niet helemaal afgetankt te worden..
    Wil je misschien een foto plaatsen van de servo-installatie in jouw Camel?
    Ben erg benieuwd hoe jij de aansturing op je hoogteroer hebt (1 of 2 servo's met tuimelarm?)

    @Teus, is ook nog een mogelijkheid, ik ga toch voor optie 1 met aan 2 zijden van de tank een servo voor het hoogteroer
    en 1 rudder servo aan een zijde er extra bij
    komt alleen de rudder-bar achter de tank
    Heb ik toch nog geprobeerd zoveel mogelijk massa voorin te persen
    Tevens heb ik de mogelijkheid tot het (eenvoudig) uitnemen van de tank mocht er iets mee zijn

    Dank voor jullie input, toch een heerlijk iets dit forum! :thumbsup:

    Ralf
     
  4. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ralf.

    ik zal proberen of ik een paar foto`s van de inst. kan maken.
    moet ik ze hier plaatsen of e.mail?
    ik heb ze ingebouwd op ongeveer dezelfe manier als in de t.c. pup ,zo onder het motto van "beter goed gejat dan slecht bedacht"
    of waarom het wiel opnieuw uitvinden................

    gr. jack
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Die foto`s mogen ook wel hier staan hoor, kunnen wij ook mee genieten van als dat moois :yes:
     
  6. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Ha Jacques,

    Dat is ook waarom ik je de vraag stelde :lol:

    Als je zou willen mag je ze van mij hier plaatsen, graag zelfs
    (inbouw) foto's van je Pup zijn ook van harte welkom!
    Ook leuk voor mede-forummers en zeker leerzaam

    Heb nog een stelling trouwens:
    Servo's tegen het motorschot geplaatst ondervinden dezelde (motor)trillingen als verderop in de romp geplaatst
    (servo's wel op hun eigen rubbertjes natuurlijk)

    Zegt U maar wat u er van vindt.... :wink:

    Alvast dank, Ralf
     
  7. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ralf,
    ik heb een paar foto`s van de servo inbouw bij mijn camel gemaakt
    [​IMG][​IMG]

    helaas van de pup heb ik niet is verkocht

    maar als extra een foto van de "dummy"motor van mijn camel

    [​IMG]

    gr. jacques
     
  8. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    He, dat is bruikbaar spul
    Dank voor het plaatsen Jacques!

    Ben zelf ook bezig hevels te maken van Paxolin
    Ik koppel de hevels voor het hoogteroer niet, kan niet helemaal zien of ze bij jouw aansturing los van elkaar zitten of gelijmd(?) aan de messing pijp
    Bij de mijne plak ik er een aan iedere kant van de rompbinnenzijde

    Is jouw tailskid ook stuurbaar uitgevoerd?
    Wilde de mijne aansluiten op de hevel van het rudder met een set veren ertussen om evt klappen op te vangen

    Mooie van zo'n 'dummy' is dat je geen dummy meer nodig hebt, wat een juweeltje! :p

    dank, Ralf
     
  9. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    ralf ,
    de hoogteroer hevel bestaat uit 3 delen 2 st messing buisjes met novotex hevel (eerst een schijfje op buisje gesoldeerd daar hevel tegen gepakt met epoxy) en een messing afstandsbusje ertussen in.
    de skid kan een beetje draaien en wordt hier begrenst door twee kabeltjes

    gr. jacques
     
  10. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Weer een stukje opgeschoten,

    Afgelopen woensdag de (zelfbouwkit) van de demper binnen gekregen :banana: (nog dank Rob!)
    Kit is van Toni Clark voor zijn Piper Cub, ze hebben hem ook kant en klaar maar dan was hij gespiegeld :| dus daar had ik weinig aan..
    Gelijk aan de slag gegaan met het zilver solderen, de tekening had ik immers al klaar in autocad

    [​IMG]

    Uitslag van de sparing getekend op de computer en geslepen met de Dremelschijf
    dan nog het eea aan vijlwerk en het past

    [​IMG]

    Pijpje naar de flens platgeslagen/geknepen en pas gemaakt

    [​IMG]

    En ja, het past! secuur werkje geweest, ondanks dat het zo'n grote neus is past het allemaal maar net
    Mooi als je alles in CAD kunt uitdokteren
    De eindkappen voor de demper worden er nog opgezet hoor! :wink:
    Was alleen erg nieuwschierig of het allemaal paste

    [​IMG]

    Daar zit ie dan de ZG62 met Reeves Torquemaster vertraging :yes:
    In het motorschot komt nog een gat voor de doorvoer van de carurateur/trompet
    en dan zo'n mooi filtertje van R. Branderhorst eroverheen

    [​IMG]

    Wielen van TC ook binnen, GLOEP; samen 850 gram! :( (Reeves 550gram)
    Nog maar eens even kijken welke ik ga gebruiken dan...

    In ieder geval blij dat de motor opzet nu past, pak van mijn hart..

    Groeten, Ralf
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    :worship:












    Sprakeloos zo mooi..................................
     
  12. bla31

    bla31

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    123
    Erg imponerend allemaal :yes:

    Wat voor een proppellor kan zo'n vertraging aanslingeren?

    gr
     
  13. Arvid

    Arvid Guest

    erg mooi, maar uhhhh, niet om het een of ander. Deze spaken zijn toch een stukkie mooier dan de wielen die je er eerder onder had zitten. En als de kist die extra 300 gram kan trekken, zou ik zeker voor de spaken gaan.
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.443
    Locatie:
    groningen
    Niet om het een of 't ander, maar zijn dit wel schaalwielen?

    Zo weinig spaken! 8O

    Lijken meer op kinderwagenwielen anno plm. 1980. :?

    Of beledig ik je wielen nou? :oops:

    Waar staat TC voor?


    jan.
     
  15. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Toni Clark


    Groeten,
    Alex
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    TC is Toni Clark

    Foei toch Jan dat zou jij moeten weten :wink:

    EDIT: Alex was me net voor :lol:
     
  17. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    De wielen zouden dan 64 spaaks moeten worden: Arizona Models Spoked wheels
    Heb eens zo'n setje gemaakt; da's behoorlijk wat werk!
    Ben benieuwd hoe Ralf 64 spaken in dat wiel krijgt...................... :wink:

    Frank
     
  18. Teus

    Teus Guest

    Hij kiest waarschijnlijk een voorbeeld met "Covers" :lol:

    Vindt dit wel een mooi schema Ralf :wink: Welke heb je trouwens in gedachte :?:

    [​IMG]
    Gr. Teus
     
  19. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Het spakenpatroon is zichtbaar door de covers heen, de covers zijn strak gespannen zodat de onderliggende spaken erdoorheen drukken,
    dus er moet wel iets van spaken zichtbaar zijn.......... :teacher:

    groet,

    Frank
     
  20. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Er komen inderdaad covers op de zijkanten dus de spaakjes zie je niet

    @ Jan,
    zijn het waarschijnlijk ook, ze schijnen zelfs bij ons ergens uit Spijkernisse te komen

    @ Bla31, 28x12" komt er op (71cm)

    @ Frank, mooi werk zeg! maar om nou zelf ook nog eens de spaakwielen op schaal te gaan maken terwijl ze worden bekleed gaat me toch net ff te ver
    is wel het mooist natuurlijk maar er zijn grenzen voor mij...:wink:

    @ Teus, DAT schema had ik als 1e in gedachten! Wel wilde ik graag de cowl aluminium houden en de struts van gelakt hout
    Het wordt het schema van het plastic modelletje op pagina 1
    deze heeft rode wielcovers (zie ook p.1 bij Alan Yendle's model) en grijze wangen achter de cowl, helaas is het exacte registratienummer niet bekend
    er staan 2 foto's van in de Windsock datafile, daar zal ik het mee moeten doen (ik bedenk er wel een mooi nummer bij) :roll:

    Waarschijnlijk gaan er nu een paar ECHTE schaalbouwers over hun nek :lol:

    Ben ook niet van plan 'the extra mile' te gaan met detaiilering, voor mij moet het een practisch en redelijk ogend model worden, wat fijn te vliegen is
    (beetje tussen stand-off en schaal in) Als het vliegen goed komt ben ik voor de rest ook niet zo bang...

    Groeten Ralf
     

Deel Deze Pagina