Hmmm, ik zou bijna tempted zijn ze te gebruiken. Kooien en hoge toeren gaan vaak niet samen maar ze schrijven hier een limiet van 300.000 rpm?? Da's best hoog. Voor initieele starts zou ik het zéker niet doen, teveel onzekere variabelen zoals Tadango ook al vermelde.
Als je een draaiende motor hebt zou je het eens kunnen testen maar geen enkele garantie, een setje compressor en turbinewiel zijn zo kapot en dan is het de besparing weer niet waard geweest.
Trouwens, voor je eerste testen kun je ook evt gewone stalen lagers gebruiken, C3 met kunstof kooi tot max. 90.000 toeren en metalen kooi tot max 80.000 toeren en maximaal 20 runs per setje. Zo kun je wat goedkoper de eerste "shake-downs" doen zonder het gevaar bij een vastloper gelijk je dure lagers te verliezen. Loopt het eenmaal goed en koel ga je over op andere lagers. Vroeger niets anders gedaan, heb zelfs nog met stalen lagers gevlogen bij 110.000 toeren...hoewel ik dat nu niet meer durf!
Groetjes,
Als je een draaiende motor hebt zou je het eens kunnen testen maar geen enkele garantie, een setje compressor en turbinewiel zijn zo kapot en dan is het de besparing weer niet waard geweest.
Trouwens, voor je eerste testen kun je ook evt gewone stalen lagers gebruiken, C3 met kunstof kooi tot max. 90.000 toeren en metalen kooi tot max 80.000 toeren en maximaal 20 runs per setje. Zo kun je wat goedkoper de eerste "shake-downs" doen zonder het gevaar bij een vastloper gelijk je dure lagers te verliezen. Loopt het eenmaal goed en koel ga je over op andere lagers. Vroeger niets anders gedaan, heb zelfs nog met stalen lagers gevlogen bij 110.000 toeren...hoewel ik dat nu niet meer durf!

Groetjes,