teflon is meestal vuilafstotend, zodoende zal het in ieder geval niet erg zijn.
feathering: soms doe ik de rubbers aan de binnenzijde een beetje invetten. meer ook niet. feathering zelf draait niet, gaat alleen een beetje op en neer.
alle bewegingen worden door de lagers in de bladhouder opgevangen.
vet komt dus ook niet via de bladhouders op de feathering.. centrifugaalkracht slingert het juist daarvandaan.
persoonlijk wil ik soms mn hoofdas wel eens een beetje invetten, voor de swash.
vuilafstotend spul, anders wordt het er alleen erger van.
tandwielen doe ik eigenlijk niets aan. en het tandwiel van mn 600 is nog steeds de eerste, zonder echt heftige sporen van slijtage.
450 heb ik ook vele jaren met 1 hoofdtandwiel gedaan. tot ik overging naar schuine vertanding. maar het eerste tandwiel was nog steeds ok.
lagers doe ik ook meestal niets aan met vet.
ze horen af fabriek voor een levensduur aan vet bij zich te hebben, vet spoelt dat er alleen maar uit. en ook dit gaat al erg lang goed..
eenmaal per jaar sloop ik de heli's uit elkaar, en dan worden de zwaarst belaste lagers vervangen. zeker in de staart.. hoofdas om het jaar, beetje kijken hoe ze zijn.
kop zijn de druklagers voornamelijk slijtagegevoelig. de normale lagers valt dan wel mee.
wel puntje van aandacht, mijn 600 smeert zichzelf..
sinds ik inverted een beetje rommel, hoef ik zowieso weinig te smeren aan dat ding