Mijn stoom en verspaningsbelevenissen.

Even op de andere manier het ploatie plaatsen :yes:

Het geslepen toolbitje met het 2 mm olieleidinkje .........

P1010943.jpg

Omdat het buigtooltje eigenlijk boven verwachting werkt (e) maar even afgemaakt en netjes gemaakt............

P1010951.jpg

Omdat ik binnenkort veel in "herhaling" wil vallen op de draaibank :yes:en ik zo'n "tooltje" (nog) mistte ff eentje gefreubeld .............

Het belangrijkste was de 90-gradenhoek op 55-graden ten op zichte van horizontaal :yes:

Zoals ingespannen op het ploatie dus .................

P1010952.jpg

Even het "piefje" passen in het 14 mm gat ................

Het "piefje" komt van een beschadigde & gekregen micrometer en dat kwam nu goed van pas ................weggooien kan/kon altijd nog ;)

P1010955.jpg

Kant & klaar en het werkt super al zeg ik het zelf :rolleyes:

Een stukje messing van 20 x 20 x 85 mm en een oude afgeschreven micrometer en een paar uurtjes freubelen :yes:

P1010958.jpg

Laatst bewerkt:
Het begin van de "dwarse" stopper om ook zo lekker veel "in de herhaling" te kunnen vallen :rolleyes: met de draaibank :yes:

P1010960.jpg

Laatst bewerkt:
De "slob" gaatjes aangebracht. De basis is nu op 2 manieren te gebruiken/ en omkeerbaar af te stellen afhankelijk van de diameter die nodig is tijdens het draaien :yes:

P1010965.jpg

Even de basis passen i.v.m. de bevestiging voordat de belangrijkste gaten
worden geboord voor de fijn-verstelling (M8 x 0.75)

P1010967.jpg

Kunt ook alle foto`s in 1 bericht plaatsen in plaats van voor elke foto een apart bericht aanmaken.

Verder, lekker bezig, leuke tips om ook eens te maken als ik m`n spullen weer heb.

Mijn stoom en verspaningsbelevenissen

De klem uit posting #151 ken ik :D

Vanmiddag ff het hobby-hok in geglipt :rolleyes:

De onderdeeltjes afgewerkt op de hoeken, gaatjes geboord waar nodig en de fijn metrische M8 x 0.75 getapt :yes:

P1010970.jpg

Of zo je wilt de achterzijde.............maakt allemaal niets uit en de afstelling is helemaal afhankelijk van de afgestelde diameter..... uit - of inwendig als dit nodig is bij onderdeeltjes die het zelfde formaat moeten krijgen :D

P1010971.jpg

Nu nog een stukje draadeind en 2 stelwieltjes freubelen met M8 x 0.75.............

Laatst bewerkt:
Back