MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. fireforx309

    fireforx309 Guest

    waarom heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat ge zaterdag met een vleugeltje voor mij bij hebt in bergeijk!?

    zie maar dat je eigen kistje lekker klaar is zodat je zaterdag zwieplessen kan geven! ;)
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    psies, ik maak eerst Hueys mimi echt af , de 005, want dat was toch een haastklus (net klaar), teflon doorvoertjes erop, nieuwe draadjes en wat extra carbon op het rompje, en vanmiddag het folie op de 006, dan hebben we zaterdag wat te vliegen !

    IK heb overigens nog 2 goeie buildup vleugeltjes liggen......zal ik ze meenemen ? Lekker licht, maar niet zo kek stijf als de schuimen vleugeltjes. En een stijf vleugeltje scheelt toch echt de nodige meters weten we inmiddels.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
  3. fireforx309

    fireforx309 Guest

    mag altijd, maar hoeft niet per se :) het is immers niet dringend...
    kheb je al gezegd dat volgend jaar prima is ;)

    overigens ben ik erg benieuwd wat robert uit die mallen gaat toveren!
     
  4. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Heb je al een mooie groepsfoto franck?
     
  5. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Als ze nog niet vergeven zijn, heb ik wel interesse...
    (ook in een schuimvleugeltje en rompje)
     
  6. Joris vd Hurk

    Joris vd Hurk

    Lid geworden:
    11 okt 2011
    Berichten:
    672
    Locatie:
    boekel (noord brabant)
    ben ook benieuwd naar het die rompjes en of het de vliegeigenschappen veranderd.
    ik had eerst op internet gezien dat iemand een dlg rompje maakte van krimpkous voor accu's. hij maakte dan een rompje van balsahout en dan deed hij er krimkous omheen en dan de voorkant draaien zodat het mooi een punt word. vervolgens haalde hij die mal er weer uit en dan is het rompje klaar. mischien lukt dat voor een mimi ook wel
     
  7. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.813
    Locatie:
    Vlaardingen
    De romp kan de vliegeigenschappen beinvloeden maar niet zo dat een model er opeens veeeeel beter door gaat vliegen.
    Een korte neus is gunstiger dan een lange neus, draaien en gooien.
    Kleine romp doorsnede heeft in het algemeen minder weerstand.
    Romp naar vleugel overgang heeft ook een (kleine) invloed.

    Frans
     
  8. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Pappaoutai...

    Vanavond lekker met Huey gezwieped...op het veldje hier om de hoek. Dead air, ondergaande zon....

    mijn 006 vlliegt werkelijk perfect...Ducharry als fotograaf erbij geregeld... overige/andere plaatjes komen nog.

    Oh oh oh , wat is dat zwiepen toch fijn...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  9. ducharry

    ducharry

    Lid geworden:
    8 aug 2007
    Berichten:
    675
    Locatie:
    IJsselstein
    De volgende serie is klaar en ligt in je mail box!
     
  10. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    787
    Locatie:
    Maarssen
    Met dank aan Ducharry, even wat sfeerplaatjes van vanavond. En ja.......wat is dat toch heerlijk he dat zwiepen !

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    (er waren ook beelden bij van te dikke buiken, ooievaars-poses en meer onsmakelijks maar die blijven voor de intimi natuurlijk.........;))
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    ...en nog een paar...



    [​IMG]

    hieronder onze 005 MiMi....h*er...twee pegs, dus iedereen kan 'r misbruiken :D Zij vliegt net als 006 als een plaatje....


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  12. fireforx309

    fireforx309 Guest

    now you're talking maat :)

    ik wil die kisten echt wel is zien! komt er iemand van jullie naar bergeijk? (aangezien franck afhaakt)
    de laatste mimi die ik zag was de KFM2 denk ik... met dubbel knikje... (het weekend dat ik bij u was franck)
     
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    J, Dat was de KFM3, daar vliegt Slijm nu mee. begin vandaag of morgen aan 007, schuim vleugeltje maar dan met 1mm light balsa. (en dubbel knikje). Ik weet niet of de andere mannen naar bergeijk komen, as zaterdag kunnen zij voor het eerst (en sinds een jaar) vliegen op hun nieuwe veld ! (en dan wordt het in montfoort weer errrrrug stil ) :sad:
     
  14. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Mooie foto's!
     
  15. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Haha gisteravond had ik zo'n zelfde avond, was echt leuk, clubgenoot had ook een dlg vliegende vleugel mee die hij twee maal zo hoog gooide (ikke gooi voorzichtig) maar mijne kon alsnog twee keer langer vliegen :cool: dus uiteindelijk maar weer omstebeurten gooien haha

    Malletje is trouwens gewaxt en zit in de pva vanavond eens een klepje maken :)

    Update: klepje zit in de mal van 60gr glas :) maandag weer verder eerst moet er weer een boel gevlogen worden haha
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    En zo ist ! Vanavond op een nieuw plekje gevlogen...dead air...maar toch ook weer niet...zelfs 's avonds zonder zon kan je met de mimi de lucht in beweging zien...leuk !!!!

    Vanmiddag 1300 uur heb ik op de plek van gisteravond gevlogen....en dat was knallen....van in no time naar 100 meter ofzo, en van in 10 seconden weer beneden zijn...lucht gaat hard omhoog, maar net zo hard omlaag...

    kek
     
  17. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Ah, dat had ik in het begin ook. Rondjes blijven draaien op de plek waar het omhoog ging in plaats van met de windrichting mee te drijven (net als een thermiekbel doet) waardoor je in de neerwaardse stroming terecht komt en letterlijk als een baksteen naar beneden komt..
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ja das precies wat ik heb lopen oefenen....hoe snel is de bel / hoe draai ik er in mee.... en idd letterlijk soms als een baksteen naar beneden..mgoed..soms ook als een baksteen omhoog, een paar keer bleef ik in de belletjes hangen met de wind mee.... al draaiend rond zo'n belletje kan je met de Mimi goed leren zien hoe de lucht om zo'n bel eruit ziet.

    tis gewoon leren lezen / inschatten etc etc...en geen tijdstip of bel is hetzelfde ...twas vanmiddag echt een soort rodeovliegen soms.....soms zelfs meters per seconde omhoog vallen....en vervolgens eruit gewipt worden en in no time beneden staan

    ...wel leuk en zoooooooooo anders dan ik gewend ben.
     
  19. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik heb er ff een plaatje van gemaakt... rood stipje ben ik, groene pijl was windrichting (2 bft gemiddeld denk ik) en gele circuit is wat ik probeerde te vliegen en wat ook een tweetal keren is gelukt. Al zwiepend kwam ik erachter dat van het veld met blauw kruis thermiek loskwam. en aan de windsterkte te merken zat daar ook een soort van ritme in...elke zeg 2 minuten werd het windstil met vervolgens hardere wind.

    [​IMG]
     
  20. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Heb vanmiddag in Bergeijk de Mimi zien vliegen, gaaf modelletje!
     

Deel Deze Pagina