MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. fireforx309

    fireforx309 Guest

    straffer nog! je hebt de mimi in handen van de meester zien vliegen!

    en wat zijn die dingetjes van frans toch kek!
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    En zo ist !!

    [​IMG]

    Op de foto; huey met zn mini op de midden nederland opening vanavond..proberen om boven de BBQ's wat thermiek te pakken...ondergaand zonnetje, dead air....kek
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  3. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Post 3003!
    Heeft wat losgemaakt die MIMI! Hulde!
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    JA leuk he...dat moet Don Francesco goed doen. Ent gaat maar door :D Gistermiddag nog ffkes gezwiept op midden nederland, homebase van Huey en Slijm. De mimi van Huey zwiept verdikkie net iets hoger dan de mijne ! Darn...wat kan dat nu weer zijn ?

    Ik ben nu ff verder met 007, Secondelijms zwiepert. Minder balsa op de vleugel, en ook 1mm light...scheelt zo op het gevoel echt een enorme slok gewicht...zal straks es wegen.

    Huey whatsappte me net; 13 minuten vliegtijd twee belletjes gepakt in het parkje bij hem thuis om de hoek...darn, hier was net de zon weg dus allemaal dead air....straks wordt het beter zie ik op buienradar.

    Huey is inmiddels lid geworden van de AZVZ, anonieme zwiep verslavings zorgvereniging.

    Ikzelf moet, naast hiervan ook lid worden, echt professionele hulp zoeken. Ik heb last van een behoorlijke overdosis mimi bouwen...:hammer:
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  5. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    J ! Hoe was dat ?
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Minder balsa.... achterlijst is verlijmd.

    [​IMG]

    Vanmiddag om 1500 uur strakke blauwe lucht en echt total dead air......gauw hollen de polder in om de hoek..zoeken zoeken zoeken...waar komt thermiek los....bleek ik zelf met 10 herkouwende koeien in het weiland thermiek los te maken....(huh???)............dus boven ons hoofd toch weer ff 3 thermiekjes kunnen pakken....van 3,5 tot 5 minuten airtime...zoooo kek
     
  7. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Leuk he! Ikke vanmiddag ook in een duinpan met los zand, echt prachtig ik vond hem opeens wel heel klein worden dus ben maarweer terug gevlogen

    Ik heb er een ar6155e inzitten die opgegeven 500m range is dus wel een beetje eng on zo hoog te gaan haha

    UW7wv_KuvSU[/media] dlg glider sunset kennermerduinen - YouTube

    Hier een kort filmpje van de avond ervoor

    Jullie ervaring hoever
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Das mooi gelukt de eerste helft...en slechts 24 gram zoals hij hier ligt!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2013
  9. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ziet er mooi uit Franck! Maar wanneer ga je ze nou baggen? Dat wordt nog een veel
    groter feest! :D
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik loop nog te pielen met de draad, die staat nog te slap merk ik. En ik heb nog geen pomp (die komt) Dus eerst nog even zo proberen.
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    So, status update....ik moet niet meeeer op gewicht besparen, ik zit gevoelsmatig nu op de grens van wat ik acceptabel vindt...al is het, zoals het hier ligt, nog steeds net iets sterker dan een buildup vleugeltje met folie. (en het folie moet er hier nog op)

    en nog steeds 24 gram :D Wel trekt het balsa de vleugel krom...denk ik wel op te lossen met een beetje water en folieen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2013
  12. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Zo ...tipje zit er op, en ook neuslijstje. ...28 gram totaal. Wel dun hoor dat 1mm balsa...ff te hard schuren en het is weg. Kromming is weggewerkt met wat gewichten -->buiging en water+drogen. Dit wordt een kek vleugeltje en alles bij elkaar....160 gram ? Zou mooi zijn.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2013
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    sexy ?

    Zo... nog geen 50 gram zo op de vloer...dus alles erop en eraan schat ik 70 gram....80 gram rompje...kek 160 gram all-up denk ik. das toch 30+ gram minder dan mijn mimi. (die vanavond weer heerlijk vloog)

    goed bezig denk ik dan.

    [​IMG]
     
  14. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik heb de eerste romp in de mal zitten dus als het een beetje mee zit dan heb ik morgen een gfk mimi rompje!

    Eerste klepje had als opbouw een laag 55gr glasvezel en rechte vezels maar dat bleek veeltste zwak te zijn en geen mooie afwerking dus de nieuwe heeft een laagje 25gr en een laagje 55gr en allerbij onder 45graden.

    Wat voor onderkand van de vleugel gebruiken jullie altijd? Dit rompje heeft gewoon een rechte bovenkant.

    Ook er eigenlijk alleen plaats voor 5gr servo's,dus 9gr past niet hxt500 weet ik ook niet
     
  15. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Na wereldwijd belangstelling voor de Mimi, T-shirts, stickers en over de 2500 verzonden tekeningen is het nu nog wachten op een Mimi-app :)
     
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Is er niet een DLG app te maken, met je iphone op je arm geplakt ? (daar lopen al die harldopers ook mee) Per zwiep start de teller en bij landing zwaai je ff met je arm...heb je autometatisch airtime, aantal zwieps, en ?
     
  17. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Zwiepsnelheid, zwiephoek, moment van loslaten, en je kunt gelijkertijd een filmpie maken van je zwiep om later te analiseren....

    :D
     
  18. fireforx309

    fireforx309 Guest

    of ze voegen het model toe bij de "picasim" simulator!
     
  19. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Die App bestaat al jaren :)
    Zoek op RC-Timer Pro (gemaakt door ene Wubbe :confused:). Deze timer-app heeft een shake-to-start en een shake-to-land.
     
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Werkt je app met iphone op je arm? (want ik heb 2 handen vol. Ik heb nu de timer staan op de gasknuppel.

    Ik stond gisteravond nog even een half uurtje met de mimi te zwiepen in het weiland hier om de hoek. Moest na 20 minuten wel maken dat ik wegkwam, de stier werd een beetje knorrig, ik denk dat het mn werpstijl was :D
     

Deel Deze Pagina