MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Dat zou je dan even moeten proberen. Ik heb de iPhone nog nooit aan mijn arm geknoopt.
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eerste rompje is klaar! Gewicht is 5gr voor enkel het glas. De overlap heb ik enkel te klein gemaakt daardoor zit bovenin een hele mooie kier :-(

    Owja moet natuurlijk nog netjes worden afgewerkt ;-)

    Ook had ik overal niet voldoende hars zitten, normaal rol ik het hars er helemaal uit en leg ik het er dan in maar hier zal er dus echt de afweging moeten worden gemaakt of ik mooie afwerking of een licht rompje wil.

    Het klepje past er heel mooi in maar ik zit nog een beetje te twijfelen omdat de blaster 3 ook een zeer makkelijke bevestigign

    Volgende binnenkort in de maak!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
  4. fireforx309

    fireforx309 Guest

    in hoeveel lagen is het rompje?

    wel een grappig vormpje. hopelijk krijg je alles er moeiteloos in. (elektronica)
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Rompje is 2laags, laagje 25gr buigen en laagje 55gr binnen
     
  6. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    glasvezel is redelijk kwetsbaar zou je niet carbon gebruiken? 2 lagen 120 grams koolstof een onder 45 graden en de ander gewoon recht.
     
  7. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ja dat klopt ;-)

    Die van de ene laag recht en de andere onder 45graden is een goed idee!

    Glas heb ik gebruikt omdat ik het gewend ben dat ik dingen altijd eerst 3 keer moet bouwen voordat ik het helemaal goed kan en naar mijn smaak mooi kan maken :)

    Zo is het rompje die ik nu gebruik van 1 laag 3k carbon(160gr) en die is heel sterk dus ik zat er al aan te denken hoeveel het eigenlijks zal mogen wegen......



    Wat is voor jullie een acceptabel gewicht voor een mimi rompje leeg zonder pookje?


    Volgende zal er van de week uit komen, heb alleen nog geen carbon op vooraad liggen dus word nog ff kiezen tussen 25 55 en 160gr glas ;-)
     
  8. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    De DLG's van tegenwoordig hebben allemaal een neus van glas, dan kan de 2.4 GHz antenne gewoon binnenboord blijven, dus je bent heel modern bezig :)
     
  9. fireforx309

    fireforx309 Guest

    inderdaad, gewoon een goede bouwmanier aanhouden, de matjes kruiselings op elkaar en verder zal het beteren naar mate je meerdere rompjes bouwt...
     
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ok haha 3d geprinte mal glasvezel neus... Helemaal top, nu nog wat spread tow ;-)

    Ik ben nu ook bezig met een glas d-box voor een dlgtje met ribben daar achter, verder wilde ik 1mm rohacell en dat vladimir carbon met wat carbon mat eens in combinatie gaan proberen met een rompje, gaat alleen nog even duren en komt pas als de romjes perfect zijn :)

    Eerst nog een boel meer rompjes gaan bouwen!
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    007

    En daar ligt ze dan, sn. 007...een soort mini mimi balsa versie van de skyfall van berrie :D.....142 gram....profiel AG zeer nauwkeurig met 1mm balsa, en nu superscherpe achterlijst van vurenhout....mijn MiMi 005 (en die vliegt net als hueys 006 met schuimvleugeltje AUW 190 gram werkelijk perfect) voelen in vergelijk met deze 007 als een baksteen...echt.......en het enige wat er nog op moet is het folie voor het vleugeltje....ik gok op 160 gram all up weight...? ...vleugeltje lekker stijf..stokje staart begint het zwakke punt te worden zo...ha ha ha.. en met 1S800mAh perrrrrrfect uitgebalanceerd op 72mm..geen loodjes nodig..en 4 uur continue vliegplezier safe.(dus hele dag vliegen)

    en dan sta ik met dit kistje in m'n hand en denk.....wat is 't leven toch weer mooi :D. ZWIEP!! :D

    [​IMG]

    ...sigh :D Ik ga de mimi's vanaf nu maar signeren en een naam geven :hammer: lol...
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2013
  12. fireforx309

    fireforx309 Guest

    krijgt deze bondgirl ook een naam?
    vind dat model 007 dat wel verdient... franck, je maakt kekke kistjes :)
     
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
  14. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    In twee woorden:
    Bril
    jant
     
  15. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Nou zeker. Meer dan bril en meer dan jant !
    Ik heb 007 even in handen gehad, tis werkelijk heel kek.

    Heb van het weekend mijn mimi in de pits van het veld van MVC Midden Nederland ter aarde zien storten.......moest er bijna van huilen want ze vloog echt perfect. Wat was er nou gebeurd..... na een zwiep de zender weer in beide handen pakken, en daarbij is de zender UIT gegaan.....:mad: Zo stom...... Heeft iemand zoiets wel s gehad ? Ik heb nu een klein schuimblokje gemaakt die ik in mijn schakelaar klem dat me dat niet nog een keer gebeurt !

    En om over het schuldgevoel naar de bouwer maar niet te spreken.....sorry Franck ! Wel fijn dat Franck het rompje alweer heeft gefixt. Thx man !

    PS kijk nog even in het draadje over de mimi cup !
     
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Afgelopen zondag staan zwiepen op de mooiberg met maat Huey....kijken of we vanaf de parkeerplaats onderaan de helling een belletje kunnen pakken....het handige van de helling met een beetje wind is dat je continue kan blijven zoeken naar dat ene belletje....dat lukte alleen Huey....na een yell "ik ben weg!!!!" verdween zijn mimi naar grote hoogte (ergens in de verte in het midden onder de witte wolk). Ik kwam niet verder dan een soort mimirodeo/gebuitel, wel leuk iig voor het oefenen en geinig om te zien dat een parkeerplaats daar voor de helling belletjes van een paar meter doorsnee produceert. (die je mimi als een soort a4tje door de lucht laten wapperen.)

    [​IMG]

    En het lijkt hier thuis inmiddels wel een hangplekvoor MiMi's, vort ga buiten spelen!!!!!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  17. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Franck, ben je eigenhandig alle rode oracover in Nederland aan het opgebruiken? :D
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    LOL....sja dat gaat idd wel hard zo...maar ja rood vliegt echt beter zeggen ze:D
     
  19. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik vlieg mn leven lang alles al blauw dus wie zit hier geruchten te verspreiden!!! :-D
     
  20. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Quote robertboxhoorn
    Ik vlieg mn leven lang alles al blauw dus wie zit hier geruchten te verspreiden !!!




    Nou dat gaan we dan op 6 oktober wel in Utrecht zien !
     

Deel Deze Pagina