MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    625
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Ik zou geen dyneema gebruiken.
    Mijn ervaring is dat hier toch rek inzit en je toch weer moet stellen na een bepaalde tijd.
    Zelf gebruik ik 09 gitaarsnaren.
     
    crins vindt dit leuk.
  2. Arnold 85

    Arnold 85

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    1.226
    Locatie:
    Lunteren
    Ik heb ook nog lakdraad (koper) liggen van 0.3 en 0.15
    ideetje?
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.650
    Koperdraad met lakisolatie kan je met de hand uitrekken...
     
  4. Arnold 85

    Arnold 85

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    1.226
    Locatie:
    Lunteren
    Bekleding:
    Oracover weegt op het vleugeltje meer dan 20 gram! Wat is die mooie doorzichtige bekleding die jullie erop hebben? Tissue?
    Hoe (ver)werkt dat?
     
  5. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    595
    Locatie:
    Kraggenburg
    Transparante oracover lite weegt maar de helft. De transparante hobbyking folies zijn ook relatief licht.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  6. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Vlaardingen
    Je kan het beste gewone transparante oracover gebruiken. De lite variant is erg dun en brengt niet veel stevigheid.
    Weegt rond de 12 gram voor de vleugel als ik het goed herinner.
    Staart delen zijn het lichtste af te werken met PU lak op terpentine basis. Insmeren met de kwast even wachten en weer afvegen met een doek. Twee, drie keer doen.
    Bespannen is ietsje zwaarder.

    0.3 verenstaal kan ook voor aansturing, kan wel roesten.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  7. Arnold 85

    Arnold 85

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    1.226
    Locatie:
    Lunteren
    Ik voel me net een beginner, is ook wel een beetje zo dat hele lichte spul is nieuw voor mij. Vandaar al mijn vragen. Misschien dat het antwoord ergens in dit topic verstopt zit, maar meer dan 4000 posts doorlezen......

    Normaal bouw ik altijd al redelijk licht vind ik zelf. Maar dit is echt licht licht

    Ik heb er al oracover op. Schrok van het gewicht! Eraf dan maar weer. Ik moet en zal het gewicht halen wat op de tekening staat

    Transparent is onderweg. Geen lite.....

    En ik heb een 009 snaar besteld.

    Zal hier straks nog een plaatje posten, dan is de kous af. Het is tenslotte niet mijn draadje

    Bedankt zover allemaal!
     
    spedter en crins vinden dit leuk.
  8. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.485
    Locatie:
    Nijmegen
    Ben benieuwd naar het eindresultaat!
    .... [bijt op vingers om niet over F1D te beginnen en 'licht']
     
    Rick NL en Arnold 85 vinden dit leuk.
  9. alt-148

    alt-148

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    117
    Net mijn Mimi afgebouwd. 150 gram met ribbenvleugel en een beetje lood in de neus. Ook heb ik de accu naar 5 cellen uitgebreid. Als er dan gewicht in moet, dan maar nuttig gewicht. Het neusje heb ik wat meer naar mijn eigen smaak aangepast, het is een stuk spitser geworden. Ook heb ik de rand waar de vleugel op steunt dikker gemaakt, zodat de Mimi daar een soort hamsterwangetjes heeft gekregen. Als extra versterking heb ik stroken van een oud startnummer gebruikt; superlicht en met de hand niet te scheuren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. alt-148

    alt-148

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    117
    En ik heb zwart dyneema van de vliegerwinkel (waar ik ook de P100 stok vandaan heb). Dyneema is glad en daarom lastig te knopen.
    wat ik heb gedaan is het volgende:
    in de servo arm heb ik twee gaatjes geboord. In het buitenste gat steek ik de draad die vanaf het roer komt. Dan door het tweede gaatje en dan steek ik de draad nog een keer door het lusje tussen de twee gaten. Dat houdt na alles goed straktrekken eigenlijk al voldoende, maar voor de zekerheid heb ik een knoopje gelegd zodat de draad na straktrekken zeker meer uit het lus je kan. Niet te kort afknippen zodat je ergens aan kunt trekken als je opnieuw moet afstellen.

    Het beste werkt dit met twee goede industriƫle pincetten. Waardoor het wel iets wel heeft van een operatieve ingreep. Je zou er bijna je mondkapje bij opzetten...
     
  11. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.573
    Locatie:
    Vlaardingen
    Kan nog makkelijker.
    Draadje door het buitenste gat.
    Dan door de resterende gaatjes rijgen.
    Schroefje van het servoarmpje losdraaien.
    Draadje een paar keer erom wikkelen en schroefje weer vast zetten.
    Op die manier kan je nog wat bijstellen.
     

Deel Deze Pagina