@firefox: Heb vooraf al rekening gehouden met gewicht van de werppen dus heb dit voor het folieen al uitgebalanceerd:
De perfecte uitkomst tussen de roerhoorntjes en de gaatjes in de staartboom:
Werppen vastgelijmd met 30min epoxy gemengd met koolstof schuurstof/schilfertjes...
Het mag dan misschien niet sterker zijn, maar het ziet er in ieder geval veel mooier afgewerkt uit.
Wat gebruiken jullie precies als scharnierplakband? Ik heb vanmiddag een Tesa rolletje gekocht, lekker duur maar dat leek me wel het meest 'durable'. Alleen nu heb ik het gevoel dat het roer nu wel erg moeilijk te bewegen is...
@frans, Hoeveel graden uitslag worden doorgaans gebruikt op de hoogte en richting? 45 graden uitslag zoals een shockflyer lijkt me nogal overdreven namelijk. Het hoogteroer kan sowieso al nooit 45 graden naar beneden dus het idee voor het hoogteroer is om de uitslag naar boven even groot te maken als de uitslag naar beneden tot waar die de staartboom raakt. En het richtingsroer?
De weegschaal schommelt nu tussen de 111 en 112 gram. Hier komt nog bij:
- Aanstuurdraadjes en de torsieveertjes
- 2 servo's (waarschijnlijk HXT-500)
- Lipo + voltagebooster (Zippy 315mah + boostertje weegt 16 of 17 gram)
- ontvangertje (Jeti Rex 5 mpd, GWS 4ch of misschien een nieuwe (lichte) Corona synthesizer kopen)
Ik hoop een vliegklaar gewicht van 155 gram te behalen.