MiMi DLG

Ja :D ik heb nog 1 vleugeltje, de poly. Te zwaar...nou ja te zwaar....met een mooi rompje heb je een kekke mimi van 170 gram met een composiet vleugeltje waarmee je de aardappels kan schillen , en geruisloos 4 hansjes kan doen...daar kan je een NK mee winnen hoor.

Laatst bewerkt:
Nu maar eens aan de slag met het gele lichtere schuim...snijd lekker weg :D

Alle kerntjes kaal wegen nu bij elkaar 25 gram, in vergelijk met het blauwe, dat was 34 gram... dat gaat de goeie kant op !

apok+fotos+045.jpg

Laatst bewerkt:
Ja :D ik heb nog 1 vleugeltje, de poly. Te zwaar...nou ja te zwaar....met een mooi rompje heb je een kekke mimi van 170 gram met een composiet vleugeltje waarmee je de aardappels kan schillen , en geruisloos 4 hansjes kan doen...daar kan je een NK mee winnen hoor.

Mag ik hieruit opmaken dat er aankomend seizoen een nieuwe delegatie mini/mimi-piloten mee komt doen in het nk?
Dan bewaar ik mn mini-tantalus-ziva's byte nog even;)
:n00b:
Jullie zijn lekker bezig, leuk om te lezen en vooral leuk om de vorderingen te zien!
keep it up!

Vandaag twee plaatjes geel schuim van de Hornbach gescoord....lichter dan ons blauwe schuim, 28 ipv 40 kg/m3... Samen met nu de carbon liggertjes moet het gewicht van het vleugeltje nu uitkomen op 50 gram en nog wat....met een 60 gram rompje hebben we straks een mimi met het gewicht van een elfje :D

Een heel gedoe zeg die hornbach....ligt er een pak met platen open, wil ik 1 p laat afrekenen..."nee, dat kan niet" ....sigh ik plaat terugleggen (geen zin om 30 euro / 5 platen te kopen) staat er een meneer (ook met een rose bril! eek !) bij hetzelfde open pak....ja zegt ie...ik heb maar 1 plaat nodig maar dat kan hier niet.....ha ha ha dus we hebben samen maar 1 pak gekocht en ieder de helft van de platen genomen.

Wat denk je dat hij er van maakt.....carbon armbanden :D kek...dat verzin je niet.
Hey Frank,

Kort vraagje. Vandaag zag ik bij de Praxis ook geel isolatiemateriaal liggen. XPS schuim. Geextrueerd Polystyreen schuim. Is dit hetzelfde als wat jij hier beschrijft? Het heeft een mooie dichtheid, maar voelt best zwaar aan?

Mag ik hieruit opmaken dat er aankomend seizoen een nieuwe delegatie mini/mimi-piloten mee komt doen in het nk? Dan bewaar ik mn mini-tantalus-ziva's byte nog even;)
:n00b:
Jullie zijn lekker bezig, leuk om te lezen en vooral leuk om de vorderingen te zien!
keep it up!

Dankjewel! :D, en ja ik denk dat we volgend jaar meer dan 1 totaal nieuwe deelnemers op het NK hebben, en dat zijn er een paar uit dit draadje :D Ambitieus en onervaren...maar wel met hele leuke mimi's/mini's.... ( wij beginnen iig met de winterpostal :D)

Hey Frank,

Kort vraagje. Vandaag zag ik bij de Praxis ook geel isolatiemateriaal liggen. XPS schuim. Geextrueerd Polystyreen schuim. Is dit hetzelfde als wat jij hier beschrijft? Het heeft een mooie dichtheid, maar voelt best zwaar aan?

Hmm, het lijkt er wel op. Wat je moet doen is een keukenweegschaaltje meenemen. Heb ik vandaag ook gedaan bij de hornbach....volume berekenen l*h*b (met iphone oid) / gewicht bepalen en omrekenen naar kg/m3....Dat werkt het best. 40 kg/m3 is zo'n beetje het zwaarste is mijn ervaring/lees ik op internet... ...kan je ook hele kekke vleugeltjes van maken.

Laatst bewerkt:
Hey Frank,

Ik heb er vanmiddag toevallig ook bij staan kijken, volgens mij stond er ps60 bij, is 60 kg/m3??

action mylars gespoten....afplakken en 6 keer licht neveltje erover...gaat prima. Zelf op de wax...heb de mylars toch ff gewaxed. Streepies heb je wel nodig....een mimi met dit vleugeltje knalt natuurlijk zo uit het zicht...hahaha :D

apok+fotos+046.jpg

leuk dingetje erop, knipoogje naar Don Francesco :D

apok+fotos+047.jpg

En zuigen met die pomp.(en fuk de zak is lek....:hammer:)

Laatst bewerkt:
Dankjewel! :D, en ja ik denk dat we volgend jaar meer dan 1 totaal nieuwe deelnemers op het NK hebben, en dat zijn er een paar uit dit draadje :D Ambitieus en onervaren...maar wel met hele leuke mimi's/mini's.... ( wij beginnen iig met de winterpostal :D)

Hmm, het lijkt er wel op. Wat je moet doen is een keukenweegschaaltje meenemen. Heb ik vandaag ook gedaan bij de hornbach....volume berekenen l*h*b (met iphone oid) / gewicht bepalen en omrekenen naar kg/m3....Dat werkt het best. 40 kg/m3 is zo'n beetje het zwaarste is mijn ervaring/lees ik op internet... ...kan je ook hele kekke vleugeltjes van maken.
Ook bij ons in Almelo ligt het schuim in oververpakkingen van 5 (of 6?) platen en niet los. Ik zou dan met een "normale" weegschaal naar de Praxis moeten. Daar moet ik nog maar even over nadenken om te doen: daar krijg je zeker "proat" van

Ach ja, hier denken ze ook dat ik (prettig) gek ben :D

Ik heb het lek in de zak niet kunnen dichten....en heb de boel er uitgehaald en in een nieuwe zak gelegd. nu gaat ie ok.Het epoxy was al supertaai...zo opt eerste gezicht lijkt het toch wel gelukt. Rondingen zijn goed gevormd en het weefsel is goed aangehecht. Wel jammer is het randje op de LE...eigenlijk heb ik de LE van het kerntje net iets te kort afgesneden, waardoor deze net iets te dik is geworden voor het weefsel...mgoed...komen we wel mee weg :D

apok+fotos+048.jpg

Laatst bewerkt:
Daar moet ik nog maar even over nadenken om te doen: daar krijg je zeker "proat" van

Ach je hebt de leeftijd denk ik al wel bereikt dat je je daar niks meer van aantrekt toch?
Koop mijn balsa ook altijd met een weegschaaltje onder mijn arm.

Begin toch wel erg verlekkerd te kijken naar al die High tech. MiMi vleugeltjes, zie dat mensen een bepaalde roeping beginnen te krijgen om het ultieme vleugeltje te bouwen.

Begin toch wel erg verlekkerd te kijken naar al die High tech. MiMi vleugeltjes, zie dat mensen een bepaalde roeping beginnen te krijgen om het ultieme vleugeltje te bouwen.

Sja :D , ik weet eigenlijk nu al dat het ultieme vleugeltje niet bestaat.....ik blijf nog wel ff proberen :D

Ik moet alleen nog even schuim regelen en dan heb ik alle benodigdheden in huis......en dan kan ik hopelijk nog aansluiting vinden bij dit high-tec verhaal!

Ik ben alleen komende dagen in het buitenland voor werk. Dus het wordt hooguit mentaal voorbereiden :-)

Voor de mensen die graag een high-tech vleugeltje willen maar zelf niet kunnen of willen bouwen, ik zou gewoon Franck in de gaten houden :D zo hard als die gaat staan er binnenkort zeker wat super-mimi's op het te koop gedeelte :) want één ding weet ik wel; als je eenmaal kunt baggen wil je steeds mooier, beter, lichter...

wat weegt dit vleugeltje franck?

ik ben lekker bezig met massaproductie van staartsetjes... nu is er al acht keer aan me gevraagt om een zwevertje te bouwen.... een voor een alles bouwen dus :-) kreeg laatst van een vriend 50 euro in de hand gedrukt na een middag vliegen met de woorden "bouw me ook zo'n ding"!

Het vleugeltje weeg toch zwaarder dan verwacht....70 gram...ben toch iets te onzuunig met epoxy geweest (heb ook niet nagedept...tsk tsk tsk.) Naja , tis verder wel gelukt knetter stevig...zelf iets te... en met een 60 gram rompje heb je dan nog steeds een kek 130 gram zwiepertje..mooier/lichter/beter is wel de ambitie, maar geen doel op zich...zoals de vleugeltjes nu zijn zijn ze redelijk makkelijk te bouwen voor me, en leveren een prachtig kistje op.

En sja hier idem....of ik voor een viertal mensen ook zon kistje wil bouwen...en men heeft er zelfs 70 euro voor over :D

Laatst bewerkt:
70 Euro, da's dan exclusief licentie-kosten.
mr%2Bcrab.jpg

Woe ha ha ha ha ha,

Goed bezig Frankie.
Gaat er steeds gelikter uitzien.
Wel uitkijken met je tong voor die achterlijst, die is scherp.

Denk wel dat je achterlijst van het schuim dunner kan/moet maken.
Het weefsel zal dan mooier aansluiten.
Ook wat meer vaccum zal helpen, zie nu hier en daar toch wat plekken die minder "vast" lijken te zitten.
Mocht je nog tips kunnen gebruiken hoor ik het wel.

apok+fotos+048.jpg

Leuk plaatje :)

Franzzz

Hihihi, nou ja..ik spaar al voor bossen bloemen voor je :D :D Ik ben voorzichtig met bouwen voor anderen, en doe dit eigenlijk alleen voor mn mbv's Huey en Secondelijm. En ik verkoop alleen spullen waar wij niet meer mee zwiepen...uiteindelijk kost het bouwen van een composiet vleugeltje erg veel tijd, en je verbruikt nogal wat aan materialen (bakje en rollertje hier, matje daar, handschoentjes zus, mylartje zo...etc etc...let alone de tig ritjes naar de action/dorpshubo/hema ....voor de flesjes rose :D) :D

Overigens verbaas ik me erover dat ik nog geen liefhebber heb voor het poly vleugeltje....weliswaar 100 gram, maar verder perfect gelukt ! (hint hint)

Anyway, je ziet het goed...wat jammer is dat de zak lekte en daardoor in de achterlijst minder gelukt / in combinatie met net iets te dikke achterlijst van het schuim.....geen kwestie van schuimsnijden, gewoon ongelukkig afgesneden met het mes....op een paar kleine plekjes is het weefsel minder goed aangelegd idd, gelukkig wel op plekjes waar dit geen kwaad kan....das de pech van een lekke zak !! :hammer: ....enneuh.... het mag wel eens een keer een beetje fout gaan...

Ik heb de achterlijst wel inmiddels weer mooi...en idd gevaarlijk scherp....dus niet likken!!!!! , voorzichtig knuffelen.....ik heb em op 5mm afgeknipt en met ca gelijmd.....vloeit er mooi tussen.....inmiddels is ie weer strak en stevig... wel jammer van felix zn pootjes :D tot aan je knieën in de modder zwiepen ha ha !!

apok+fotos+050.jpg

Uiteindelijk is dit vleugeltje toch echt weer mooier geworden dan mn buildups / schuim balsa dingetjes. Ik ben bang dat deze naar J. gaat :D

Oh ja, ik merk wel dat dit gele schuim minder bestand is tegen deuken..... bijna zo erg dat ik er serieus over denk om weer blauw schuim te gebruiken...misschien nog maar een geel vleugeltje proberen.

Laatst bewerkt:
Hey franckieboy, natuuurlijk wil ik dat vleugeltje voor je testen! maaaar het wordt hoog tijd dat je wat zakt met je bouwtempo en wat meer gefocused te werk gaat...
je maakt na al die vleugeltjes nog beginnersfoutjes als fout afsnijden van de achterlijst en het teveel aan epoxy... less is soms more!
Het gaat helaas wat ten koste van kwaliteit en prestatie.
En ik weet dat je het kan! ;) je bouwtcmega kekke dingen!

Wat dit vleugeltje betreft, ofwel leg je deze aan de kant voor me, ofwel wacht ik volgende bouwsels af? Ik heb uiterst maart een vleugeltje van doen.... anderzijds ben ik retebenieuwd hoe hoog ik deze dingen knal!

Jammer dat ik het vleugeltje niet kan testen op de mimi dag.... tenzij je der 2 werpbladen in lijmt, en de vleugel op jouw kist steekt?

Ik wil graag je testpiloot worden? ;) haha dan moet ik wel vaker langskomen :)

Back