@ Igortje: een balsa schaafje is allicht handig. Dat ga je niet leuk vinden als je alles moet schuren. Ik betaalde 5 euro voor een Graupner schaafje, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.
kwa carbon blijft een Skyshark 2P pookje het handigst. Theo heeft ze bij mijn weten tijdelijk niet meer. Als je googled naar skyshark 2P kom je op een forum met bestuurbare zeilbootjes. Hier zit ene Steven, en die heeft er nog honderden liggen voor een hele nette prijs.
Lipo accu kun je bij Theo kopen mits hij ze weer heeft, en anders kun je ze ook in China kopen bij UH. Ik weet even niet of BidProduct ze ook heeft. Ik heb bij BP Corona ontvangertjes gekocht, die bevallen goed. Ook de 4,5gr servo's van BP bevallen mij beter dan de HXT 5gr servo's van UH.
Balsa is op de tekening goed te bepalen wat je nodig hebt.
ik zou zeggen: vraag de tekening van de OFA's aan Theo, en kijk welke je het liefst gaat maken.
@ Bart: 70gram voor een vleugel is al redelijk netjes volgens mij. Ik snap alleen niet hoe je dan aan 160gram voor het totale spul komt. Geen Lipo ofzo?
Mijn OFA vleugels wegen rond de 80gram, en het totale spul komt rond de 130gram uit.