Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

hoeveel oefening vergt het nu ongeveer met heli en simulator voor dat je op een dergelijke manier 3D kan vliegen?

De sim is alleen voor orientatie en snelle reflexen oefenen. Om het in het echt te kunnen moet je gewoon veel vliegen. Reken maar op een paar honderd uur.

Dit geeft wel aan waar Je MiniTitan toe in staat is als hij bestuurd wordt door iemand die het talent heeft en de uren erin gestoken heeft om het te leren.
Super Gaaf vind ik het.
En deze jongen kan echt wel een brevet A afleggen hoor.
Als je de basis niet beheerst kan je deze vluchtfiguren niet eens maken, Hij staat niet zomaar wat te rommelen of een kunstje te doen.
Zoals Laurens al zegt kost dit honderden uren oefening en een natuurlijke aanleg voor ruimtelijk inzicht ,orientatie, reactievermogen, iets wat niet iedereen zomaar kan leren naar mijn mening.

Eric

EricW zei:
Dit geeft wel aan waar Je MiniTitan toe in staat is als hij bestuurd wordt door iemand die het talent heeft en de uren erin gestoken heeft om het te leren.
Super Gaaf vind ik het.
En deze jongen kan echt wel een brevet A afleggen hoor.
Als je de basis niet beheerst kan je deze vluchtfiguren niet eens maken, Hij staat niet zomaar wat te rommelen of een kunstje te doen.
Zoals Laurens al zegt kost dit honderden uren oefening en een natuurlijke aanleg voor ruimtelijk inzicht ,orientatie, reactievermogen, iets wat niet iedereen zomaar kan leren naar mijn mening.

Eric

Amen!! helemaal mee eens.

Velen onder ons zullen nooit zo kunnen vliegen!

Ziet er best goed uit, op runryder zijn er al jongens die hier mee vliegen.
Ik wacht nog even tot de nieuwe Kasama head er is, en getest.
Wat ik kan zien op de foto's heeft deze toch wel een aantal interessante veranderingen tenopzichte van de originele kunststof en aluminium kop van TT.
Alle originele verbindingen tussen grips en swashplate zijn behoorlijk veranderd waardoor waarschijnlijk bladspoor problemen verholpen worden en de hele aansturing van bijv. de flybar paddles mooier/beter gaat lopen.
Ook hebben ze de grips voorzien van demontabele link armen, wel zo handig bij een crash.
Dan hoef je niet de hele grip te vervangen.

Eric

Heb gister voor de eerste keer eindelijk de heli van de grond gekregen :D :D
Moet de gyro nog wat beter af stellen , maar stond iets teveel wind vond ik
Hij trekt naar rechts met de staart :cry:
Dus ff wachten op een betere dag.Alles heel gebleven iig :D :D

Ik heb ff een mooie sticker voor de mini titan gekocht samen met wat alu en CFK upgrades.

4_big.jpg

very nice stickerset :lol:

ik zit ook te wachten op beter weer , voor m,n titan.
hier in groningen is t weer ook niet zo geweldig :|

machskn zei:
alweer een nieuwe cnc rotorhead voor de titan :

http://cgi.ebay.nl/THUNDER-TIGER-MI...ryZ34056QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

deze is een beetje voordeliger :lol:

Die is zeker niet duur.
Hij verkoopt exact dezelfde head ook voor de Trex, nog goedkoper...
Dus een ander asje erbij, linklengtes aanpassen en hopla weer een product verkocht :)
Je weet alleen niet hoe de dempers werken (waarschijnlijk een O-ring) en hoe het dan uiteindelijk vliegt is ook maar de vraag.
Ik lees toch liever eerst een goede recensie ofzo...

@TheIceFactory

Mooie canopy zo :)
Ben je niet bang dat je je Gyro eraf slaat met je flybar?
De flybar kan bij een kleine on-balans tijdens een ruwe landing heel laag komen met de originele head van de MT.
Zou zonde zijn, ik heb hem in de ruimte onder de staart gemonteerd.

Eric

Eric

TheIceFactory

Mooie canopy zo :)
Ben je niet bang dat je je Gyro eraf slaat met je flybar?
De flybar kan bij een kleine on-balans tijdens een ruwe landing heel laag komen met de originele head van de MT.
Zou zonde zijn, ik heb hem in de ruimte onder de staart gemonteerd.

Eric

Eric[/quote]

ja heb je gelijk in, heb al het plan om hem er ook onder te zetten.
moet je dan de Gyro ook op reverse zetten ??

The ICE Factory zei:

Yep, draairichting is dan omgekeerd. :idea:

Trouwens, hou je die mooie Titan wel heel als ik op vakantie ben?? :wink:

HeliEdje zei:
The ICE Factory zei:

Yep, draairichting is dan omgekeerd. :idea:

Trouwens, hou je die mooie Titan wel heel als ik op vakantie ben?? :wink:

Komt goed ED , heb genoeg onderdelen liggen mocht het mis gaan :D
Prettige vakantie kerel 8)

The ICE Factory zei:
Mijn extra kap voorzien van stickers

130707%20005.jpg

Das toevallig, die stickerset heb ik er ook net opgeplakt!!

Ik heb mijn Gyro (401) er onderin gezet, wel rechtop dus en niet op de kop, dat past precies.
Overigens heb ik onderhand ook andere bladhouders, daar zijn nl nieuwere (sterkere) voor van TT, ook gewoon van plastic en dus maar iets van € 6,-
Verder heb ik nog een Carbon vin/staart geval gekocht :)

nwolsink zei:
The ICE Factory zei:
Mijn extra kap voorzien van stickers

130707%20005.jpg

Das toevallig, die stickerset heb ik er ook net opgeplakt!!

Ik heb mijn Gyro (401) er onderin gezet, wel rechtop dus en niet op de kop, dat past precies.
Overigens heb ik onderhand ook andere bladhouders, daar zijn nl nieuwere (sterkere) voor van TT, ook gewoon van plastic en dus maar iets van € 6,-
Verder heb ik nog een Carbon vin/staart geval gekocht :)

bron?

Back