Ik had ook behoorlijk veel last van bladspoor dat extreem wijzigde gedurende de vlucht ... (Met CFK 325 MAH bladen). Echter vandaag nieuwe Radix 325 bladen gemonteerd en heb nu TOTAAL geen last meer van bladspoor. Ik heb ook niks hoeven te verstellen. M.a.w. er is gelukkig geen ALU-BlingBling nodig om mijn bladspoor problemen op te lossen.
Ik merk wel dat ik met de Radix bladen een stuk minder vermogen heb, vergeleken met de MAH setup ... of er is opeens iets anders aan de hand? Ook de motor kakt met deze Radix bladen bij wat grotere loopings niet meer zoveel in als met de MAH bladen en de Motor wordt ook lang niet meer zo warm … Of zou dit allemaal aan het koudere weer type liggen?
Ik ga morgen de ptich eens een beetje vergroten, van 10 naar 12 graden, eens kijken of dan weer iets van het vermogen terug is. Desalniettemin vliegt hij met deze Radix bladen “ondanks de minder power” TIG keer beter.
Grtz,
Emile 8)
Ik merk wel dat ik met de Radix bladen een stuk minder vermogen heb, vergeleken met de MAH setup ... of er is opeens iets anders aan de hand? Ook de motor kakt met deze Radix bladen bij wat grotere loopings niet meer zoveel in als met de MAH bladen en de Motor wordt ook lang niet meer zo warm … Of zou dit allemaal aan het koudere weer type liggen?
Ik ga morgen de ptich eens een beetje vergroten, van 10 naar 12 graden, eens kijken of dan weer iets van het vermogen terug is. Desalniettemin vliegt hij met deze Radix bladen “ondanks de minder power” TIG keer beter.
Grtz,
Emile 8)