Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Ik had ook behoorlijk veel last van bladspoor dat extreem wijzigde gedurende de vlucht ... (Met CFK 325 MAH bladen). Echter vandaag nieuwe Radix 325 bladen gemonteerd en heb nu TOTAAL geen last meer van bladspoor. Ik heb ook niks hoeven te verstellen. M.a.w. er is gelukkig geen ALU-BlingBling nodig om mijn bladspoor problemen op te lossen.

Ik merk wel dat ik met de Radix bladen een stuk minder vermogen heb, vergeleken met de MAH setup ... of er is opeens iets anders aan de hand? Ook de motor kakt met deze Radix bladen bij wat grotere loopings niet meer zoveel in als met de MAH bladen en de Motor wordt ook lang niet meer zo warm … Of zou dit allemaal aan het koudere weer type liggen?

Ik ga morgen de ptich eens een beetje vergroten, van 10 naar 12 graden, eens kijken of dan weer iets van het vermogen terug is. Desalniettemin vliegt hij met deze Radix bladen “ondanks de minder power” TIG keer beter.

Grtz,
Emile 8)

Ik vind de MAH bladen niks, in die zin, ze zijn lichter en de breedte is geloof ik ook minder dan Radix, TT, SAB

Met de MAH bladen is de heli wel extreem wendbaar!! (merkte ik ook bij de raptor 50 met MAH's ) Ik heb ook het idee dat bij lichtere bladen en dan met name bladen waarbij het zwaartepunt dicht bij het gat zit het bladspoor erger is.

Ik vlieg nu met SAB 220's en bevallen ook erg goed voor de schappelijke prijs van € 33,-

Emile, ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Als je motor niet meer inkakt heb je juist meer vermogen over. Ik denk dat de Radix beter met je energie omgaan.

philippefeij zei:
Ik vind de MAH bladen niks, in die zin, ze zijn lichter en de breedte is geloof ik ook minder dan Radix, TT, SAB

Met de MAH bladen is de heli wel extreem wendbaar!! (merkte ik ook bij de raptor 50 met MAH's ) Ik heb ook het idee dat bij lichtere bladen en dan met name bladen waarbij het zwaartepunt dicht bij het gat zit het bladspoor erger is.

Ik vlieg nu met SAB 220's en bevallen ook erg goed voor de schappelijke prijs van € 33,-

MAH's zijn idd niks, dan kan je nog beter Align pro blaadjes nemen van € 12,-

Hey,

Heb ff een vraagje voor jullie.
Nu heb ook een MT , en heb hem vandaag gaan invliegen .
Nu de snelheidsregelaar werd zeer warm zelfs zo warm dat de krimpkous wegsmelte .
De motor draait op 70% met 13 tanden .
De motor is een otter 450 met een regelaar van 40A.
Nu heb ik niet volledig doorgevlogen, gewoon wat 8tjes en afstellen, dus dat lijkt mij geen probleem .
Weet hier iemand raad op ?
Zou het aangeraden zijn om naar 10 tanden te gaan dat de motor op 90 of 100% gaat draaien,
of zou het probleem de regelaar zijn ?
Nu de motor komt van ercmarket door hem aangeraden , en lijkt zo vrij goe vooral voor het vermogen .

Grts

Regelaars worden pas efficient boven de 85% gas, dus voor hetzelfde toerental kan je beter een kleiner tandwiel nemen.

Dit zelfde probleem had ik ook met mijn nieuwe setup een jaar geleden. Medusa afterburner en een Phoenix 35 ESC. Ik had mijn curve te laag (60-70% in hover stand) hierdoor werdt alles knetter heet. Op aanraden hier van het forum de curve wat omhoog gegooit naar 85-90% in de hover positie en het probleem was weg. Die vliegtijd werd er ook niet korter van!

Hoop dat je er wat mee kan en veel succes met verder vliegen!

Groet,
Tjerk ;)

Thx voor de antwoorden,
ben nu ff terug gaan vliegen en kan max tot 80% gas gaan want anders gaat die echt te hard
en word nog altijd zeer warm .
En het ook zo als ik start dat die soms nie direct wil starten ge hoord hem wel piepen de motor dat hij wil
vertrekken maar toch doet die het nie . Dus zou het mss idd kunnen dat de regelaar niet goe is ,
het is een BS-40A van otter .
Nu welke regelaars gebruiken jullie dat goe zijn voor deze set .

Ik heb op RCgroups gelezen dat de Otter niet met elke motor overweg kan. Misschien is jouw motor zo een. Heb je ook het 10 tands tandwiel al geprobeerd?

Wat maakt een Kontronik zo'n goede regelaar, deze kost nl € 130,- voor de MT
Zou ik een soortgelijk exemplaar nemen van Hacker dan kost ie € 70,-

Waar zit hem die € 60,- in?? Ik wil heb gaan gebruiken ism een Hacker A20 6XL motor

laurens zei:
De programmering. Hacker/Jeti regelaars passen ook mooi bij een hacker motor.

Dus een Kontronik nemen bij een Hacker motor is niet nodig, dan hou ik liever die € 60,- in de zak :)
Ik heb in mijn Katana S30 ook een Hacker set en deze gaat echt als een trein!

Zijn er nog andere tips inzake een motor/regelaar?

jvthert zei:
Die motor lijkt verdacht veel op de outrunner van Sonix. Als ze even veel polen hebben dan is het inderdaad mis.
Los dit probleem in ieder geval op voordat je verder gaat vliegen. Een kleiner tandwiel kan helpen, maar als dat de oplossing blijkt te zijn zo ik niet gelukkig worden. Je moet gewoon vol gas kunnen vliegen toch?
Als je niet teveel geld wilt uitgeven meteen is een EleRC regelaar misschien een optie. Die zijn relatief goedkoop. Zorg dat je in ieder geval een regelaar hebt die 35A continu aan kan en pieken naar 45A.
Je motor zal het waarschijnlijk wel trekken, maar ik merkte ondanks dat mijn Sonix voldeed een enorm verschil toen ik overstapte op een Align XL motor. Medusa schijnt nog bruter te zijn. Misschien als ik naar 4S overstap :)

De Hacker regelaar gaat dus "maar" tot 30A kan ik dan toch beter een Kontronik nemen die 50A kan hebben?

Om even terug te komen op de vraag naar vluchtfoto's.
Het was gisteren echt geweldig vliegweer!!
M'n vriendin heeft wat foto's gemaakt.
Ook al kijk ik een beetje moeilijk (Old fart :nosmile: )....Niks spectaculair, inverted, treechopping ofzo :)
Gewoon lekker wat rond vliegen in het zonnetje.
foto 1
foto 2
foto 3

Eric

heb er ook een paar van zondag

7-10-2007-8.jpg

7-10-2007-7.jpg

7-10-2007-6.jpg

en van Hobby ook

071007%20005.jpg

071007%20006.jpg

071007%20008.jpg

Haha :lol: (kan aardig wat hebben hoor :lol: )
Ik probeer steeds zo ontspannen mogelijk te staan, om stuipen in mijn duimen te voorkomen tijdens de wat snellere figuren...best lullig als je jezelf op foto ziet vliegen :)
Jullie hebben ook wel lol gehad zo te zien, hopen dat we nog een paar van die dagen krijgen dit jaar.

Eric

EricW zei:
Haha :lol: (kan aardig wat hebben hoor :lol: )
Ik probeer steeds zo ontspannen mogelijk te staan, om stuipen in mijn duimen te voorkomen tijdens de wat snellere figuren...best lullig als je jezelf op foto ziet vliegen :)
Jullie hebben ook wel lol gehad zo te zien, hopen dat we nog een paar van die dagen krijgen dit jaar.

Eric

He kerel,

Goed om te horen dat je aardig wat kan hebben :D (en zo hoort het ook :wink: )

PS: wij staan er soms ook wel zo bij hoor, je bent nu eenmaal zeer geconcentreerd als je aan het heli vliegen bent.
Wat betreft het weer zit het wel goed kerel :D , kijk maar eens wat ze aangeven voor de aankomende week 8O beter kan bijna niet, nu maar hopen dat de voorspellingen kloppen, en we krijgen weer een uitstekend weekend voor onze heli´s :P

Hoi,

Na een aantal vluchtjes (10 of zo) met de mini titan ziet hij er een beetje uit als een vuile grasmaaier. Ik heb de heck een keer in een molshoop gezet en op het frame zit gras.

Het is mijn eerste heli. Ik heb wat uurtjes op de silmulator gemaakt voor de eeste vluchtjes en dat helpt veel. Toch vind ik het echte werkt moeilijker; ik denk omdat je hem in het echt nog meer bij je wilt houden dan in de sim. En dan zeggen de "senioren" ook nog eens dat hij veeeeeel gemakkelijker vliegt dan hun eerste heli's :)

Nooit gedacht dat heli vliegen zo leuk is!

Marc

Back