Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Newbie

Paar weken geleden in Hong Kong voor HKD 420 een Lama4 gekocht.
Vind het vliegen zo leuk dat ik nu een stap verder wil en na 50+ pagina's van dit draadje te hebben gelezen is de keuze gevallen op de Thunder Tiger Mini Titan E325
Kom voor m'n werk regelmatig in Hong Kong en de US en wilde daar dan ook het meeste kopen.

Zelfs na het lezen van al die postings is het moeilijk te bepalen wat er moet worden gekocht om voor langere tijd vooruit te kunnen.
Een kale kit en alles los kopen of een Light, 3D, Advanced of ready to fly en deze aanvullen...
Voordeel van kale kit wellicht het kunnen aanschaffen van net iets betere onderdelen.
Las bv over een Phoenix 60 welke beter zou zijn dan de Titan 40, of bepaalde servo's en gyros welke beter zijn dan degene welke in een kit zitten.

Als zender had ik de Futaba 9CHP bedacht (flying-hobby.com) hoewel, volgens futabarc.com is ie discontinued...
Deze komt dan met 4 x Servo 3001 waarvan ik dan weer niet weet of ik er wat aan heb.
Las dat een metal gear versie servo beter tegen crashes zou kunnen.
Zijn alle servo's te voorzien van metalen tandwielen?

Zal ook wat spare onderdelen nodig hebben om 'm weer vliegend te krijgen na al te forse ground interrupted descents.

In Hong Kong kan ik de spullen makkelijk zelf ophalen of het een collega vragen en in de US laat ik meestal de spullen naar het hotel sturen.

Tja, wat ik eigenlijk wil is een boodschappen lijstje!
Budget is niet ongelimiteerd maar ik koop liever wel spullen waar ik langere tijd plezier van heb ook al kost dat wat meer.

Spare parts, zorg in ieder geval voor lagertjes, main shaft (altijd krom bij het minste of geringste) rotorbladen, staartbuis. Deze onderdelen zijn ook in NL allemaal niet duur en makkelijk te verkrijgen.

Servo's kan je veel over vinden, de goedkope servo's hebben meestal geen metalen tandwielen en gaan bij crashes dus makkelijk stuk.

Wat is aan te raden, een goede en snelle staartservo en drie voor de swash plate. Als je recreatief vliegt of nog moet leren kan je daar wat minder snelle op zetten maar metalen tandwielen is wel handig. Gyro is de 401 erg populair, past ook prima bij de Mini Titan.

Indien er toch het beste specifieke servo's kunnen worden gebruikt, waarom worden er dan servo's geleverd bij zendersets?
Ondertussen weer wat uurtjes rondgekeken en krijg de indruk dat wanneer je nog niets hebt je het beste voor een 2,4GHz set kan gaan.
Klopt dat?

Ik gebruik nu de mx-12 maar als ik een nieuwe zender zou moeten aanschaffen met de kennis die ik nu heb zou het een DX-7 worden. Geen last meer van storingen of kristallen. Inmiddels betrouwbaar genoeg.

Ik had tot voor kort last van storing met mijn mini titan, maar na het installeren van een SPCM ontvanger, ipv een PPM ontvanger heb ik er geen last meer van!, tis vandaag trouwens prachtig vliegweer! heb al 4 vluchten gemaakt.

Het sneeuwt inmiddels niet meer hier maar ik mis nog een paar onderdelen om hem weer vliegend te maken. Moeten deze week binnen komen zodat ik volgend weekend weer eens kan vliegen. Neem hem wel mee naar de meeting in Almere samen met de Baja. Stel dat ik snel crash dan kan ik nog wel lekker rijden :D

Ik sta zelf op het punt om als laatste onderdeel de 4 servo's te moeten aanschaffen voor de E325. Dan is ie compleet en kan ik "proberen" te gaan vliegen.
Maar wat is nou een goede keuze ? Ik zie servo's op marktplaats voor 6,50 tot 50 euro in de winkel. Iemand een echte goede tip ? Zodat ik geen "kat in de zak" koop. Maar ook niet meteen blut ben.....

Weet er te weinig van om je een goede tip te geven maar zie op flying-hobby.com dat de 3D uitvoering wordt geleverd met 3 x Hitec HS65MG + 1 x Futaba Digital Rudder Servo S9257
De echte goede tip zul je wel krijgen van iemand die de E325 reeds vliegt.
Succes met de maiden flight!

Nou, je geeft al een heel goede tip. De HS65MG zijn prima voor de swash. Ik gebruik voor de tail een Robbe FS61BB speed. Een lekkere kleine servo die prima geschikt is voor de staart.

Ik heb zelf op me E325 ook 3 x Hitec HS65MG en op de staart de Futaba S9650 werkt allemaal perfect! :)

001.jpg

002.jpg

Bron: RunRyder - E325 MT Scale Fuselarge

;)

HS56's zijn in den beginne goed genoeg, maar als je een beetje kan vliegen mis je torsie. De HS65 karbonites zijn de beste Hitec's imho, gevolgd door de MG's. MG servo's hebben inherent aan de constructie iets meer speling, en ikzelf vind dat niet zo lekker op een eCCPM heli. Ik zelf vlieg de S3153's van Futaba, passen als een handschoen en centeren erg goed. Torsie en snelheid meer dan voldoende voor lekker pitchpumpen, en voor 22 euro te krijgen bij rcpowersupply.

Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren de C1016 besteld bij Conrad.
Als die binnen zijn kan ik het project afmaken en de eerste 'vlucht' maken.......

Hèhè wat een topic 2 uur lezen ;) leuk om te zien dat ice met de eerste vraag komt "welke heli" en dat er ondertussen al mooi wat meer mensen het mini titan virus hebben gekregen. Nu ben ik ook van plan om donderdag 1 te kopen maar ik zag op de site van TT dat er ook al een se versie uit is, is dat het extra geld nu waard voor een beginner of beter een "oude"mt te kopen in een leuke actie pakket.

tja das wat je zelf wil natuurlijk , hij vliegt standaard ook gewoon goed met de juiste electronica. In het begin zaten er wat zwakke dingetjes op maar die zijn ondertussen ook verbeterd. Denk wel dat je met een SE goedkoper uit bent dan wanneer je zoals ik later alles er op zet van alu van TT ...

Hmm dat is waar ik zal er nog ff goed over nadenken maar dat er 1 komt is zeker, maar ik had nog een klein vraagje ik heb een gyro 502 in mijn raptor 50 is daar ook ruimte voor in de mt anders moet ik een 401 kopen

Back