Wederom dank Tim.
Hoi Jan,Weeral een mooie update, ja de bootjes zijn fragiel en zeker als je inderdaad met van die dikke plexyglazen bakken begint te sleuren... Vandaar ik mijn cover nog maar weinig heb gebruikt. Maar ik moet ook zeggen dat ik weleens wat averij heb opgelopen tijdens de bouw. Mooi boot echt, als je dat model bekijkt kan je haast niet begrijpen dat dat ding niet gewoon omkantelt die verhoudingen boven en onderwater zijn zo surreëel, het geeft een heel speciaal beeld deze wonder bouw!
Ik denk dat iedereen tijdens zijn bouw wel eens wat averij heeft opgelopen. Maar die bak moet er echt elke keer overheen. Als ik zie wat er steeds voor stof op de vloer ligt. Dan kan ik dat niet meer hebben op de Lee.
Qua stabiliteit valt zo’n paddle steamer best mee. Een brede platbodem en de zware last betrof meestal de katoen balen. En die stonden op het lage MainDeck. Met op datzelfde dek het stoommachine met aandrijving van de paddles. De grootste zwaarte zit dus vlak boven de waterlijn. Op de dekken daar boven veel lucht, houten kamertjes voor personen.
Gr. Peter