Zo, maiden helemaal gelukt vanochtend.
Ik had nog even beschermhoezen gemaakt van ondervloer folie van de praxis.
Dan blijft alles beter heel tijdens transport naar en van de zolder.
Samenbouwen op het veld, heerlijk veel ruimte. Maar je moet niet de vleugelschroef in de romp laten vallen..
Hier staat ie al klaar op de startkar van Theo. Mooie veilige plek.
Roeruitslagen had ik nominaal volgens tekening en ca 40% meer op dual rate schakelaar. Met grote uitslagen gestart.
Noorden wind, betekent kort veld en recht naar clubhuis en hoge bomenrij starten, slechter kan niet bij ons. Gelukkig veel power, dus vol vertrouwen weg. Beetje schuin op de wind gezet, maar tijdens het opstijgen draaide de kist vanzelf op de startwagen naar exact noord. Hij kwam heel mooi van de startwagen en met een beetje up ging hij solide omhoog.
Alles ok. Beetje up trim nodig verder niets.
Zwaartepunt mag nog wat naar achteren, hij trekt de neus zeer duidelijk op na wat aandrukken. En bij deze up trim moet je met motor aan echt wat down corrigeren.
Gedrag op de remkleppen is prima, heel klein beetje neus omlaag. De daalsnelheid leek me niet heel groot, maar ik kwam bij alle drie de landingen korter binnen dan ik dacht.
Ik moet er wat meer snelheid in houden tijdens de landing, anders is zelfs afvangen nauwelijks mogelijk.
De laatste landing was zelfs heel ongelukkig, maar zonder schade....
We hebben de maiden gevierd met "champagne" appelsap met bubbels.
Daarna nog 2 vluchten. De 2e was super met mooie thermiek flink geklommen 10 min zonder motor gevlogen.
Mooi doorkijk vleugeltje
De kist klimt heel fors met de 80A static, 10 seconden is voldoende (wij mogen niet hoger dan 120m).
Nu alles weer netjes thuis staat eens denken aan de afwerking. Nog wat kleur er op, registratie en ern uitgebouwde cockpit, met piloot.
Dat volgt nog wel in dit draadje.