Moswey 3 schaal 1:3.5

Echt bizar mooi!

Ik ga binnenkort aan een (1ste) schaalmodel beginnen en ga absoluut mijn best doen maar zo mooi gaat mij niet lukken!

Tnx Ramses en Justus. Dit is eigenlijk ook mijn eerste "schaalmodel". Nooit eerder tot op dit detail iets gebouwd.

Vanavond een laatste detail aangebracht, met dank aan Bas voor het lenen van de originele kaart.
20190508_215748.jpg

Het vakje is ook handig om sleeplusjes in op te bergen.

Leuk hoor. Maar ik heb mijn logboekje daar nooit in zitten. Wel een pakje Sultana's ("1000 meter koekjes" heten die bij ons, daar mag je pas aan beginnen als je tot minimaal 1000m bent geklommen) en een banaantje :-)

Dat kan wel als je er de tijd voor neemt.

Ja en nee......door rustig en niet overhaast werken kan ik wel redelijk netjes bouwen maar dat brengt mij maar tot een bepaalde hoogte.

Zulk schilder/spuitwerk, zoals die oranje biezen, krijg ik alleen als ik dat ga uitbesteden:rolleyes::rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ja en nee......door rustig en niet overhaast werken kan ik wel redelijk netjes bouwen maar dat brengt mij maar tot een bepaalde hoogte.

Zulk schilder/spuitwerk, zoals die oranje biezen, krijg ik alleen als ik dat ga uitbesteden:rolleyes::rolleyes:
Dat soort mooie biezen is goede te doen, alleen niet met de standaard (crèpe) schilderstape. Daar gebruiken ze smalle elastische PVC-tape voor. B.v. bij de paint-brush shop in Almere (online). Maar als je niet te scherpe bochten hoeft te maken werkt elektriciteitstape ook.

Klopt, goede tape is erg belangrijk. Ik gebruik "Frog tape" van de Karwei. 10 euro per rol, is het geld waard. Voor de bochtjes speciale tape 3mm breed.
En na drogen en tape verwijderen afwerken met een breekmesje, met het puntje alle stukjes wegkrabben waar het onder de tape is gelopen. Vooral bij de registratie letters waar ik het zelfklevende malletje voor de 2e keer gebruikte was veel te herstellen. Maar in enkele minuten het verschil tussen broddelwerk en strakke letters..
Op mijn Koningsdag postje staan mooie voor-na plaatjes.

.
Je kan ook eventueel na het afplakken eerst een laagje blanke lak vóór de kleurlaag spuiten/lakken. Wanneer dat laagje iets onder de tape loopt zie je het niet zijn de randen voor de kleurlaag geseald.

Groeten, Ramses
.

Ja die truuk heb ik ook overwogen. Maar ik schaaf de opstaande verf randjes ook nog een beetje glad met een scheermesje, voor de aerodynamica.... Als er dan blanke lak onder zit wordt de kans groot dat alle kleur op de randjes er af gaat.

Nou, echt schaal is dit natuurlijk helemaal niet. Ik zou het inspiratie schaal noemen. Ik neem leuke details van internet foto,s over. Maar neem de vrijheid om zelf een leuk kleurtje en striping en registratie te kiezen. In de originele mosweys heb ik geen kaartenvakje gezien, maar dat kleed de cockpit wel leuk aan.
Het is gewoon voor de lol allemaal, en ja iets bouwen wat er leuk uit ziet, en af en toe en grap, beter wordt het voor mij niet.
Echt schaal zou zijn als je b.v. de HB-374 zo precies mogelijk namaakt...

Back