Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Wat voor prop heb je erop zitten ?
Misschien een prop met wat meer spoed gebruiken .
Bas

Met vermogen bedoelde ik meer de pull. De prop is de standaard meegeleverde bij het setje. Dat is 11*5,5 APC-E. De snelheid daarmee is ruim voldoende. Deze prop is dezelfde als die met het Acromaster setje meegeleverd wordt en is zo'n smal blad APC-E prop. Tzt eens een breder blad proberen.

proficiat met je maiden !

Heb je de pootbekleding ALLEEN met de staaldraad verlijmd ? Volgens de manual was dat namelijk wel de bedoeling omdat anders het staaldraad niet kan buigen als je het het elapor ook aan de romp lijmt.

Bas

Yup. Wel zat er 0 ruimte tussen de pootbekleding en de romp. Dat gaat nu veranderen in 5 mm. ruimte. Tevens zet in na verlijmen nog wat rest elapor in de gleuf om de draad te klemmen. Dat zou m.i. moeten werken.

zo, ik ben weer wat verder gekomen.
Hoef alleen nog de vleugel+ hoogteroer, het stabilo en richtingsroer erin te lijmen. (electronika is nog niet binnen)

Voordat ik dat erin lijm heb ik eerst nog mbv edding stiften wat patroontjes getekend, was wel een heel werk, maar hij ziet er wel een stuk beter uit, met iets meer fantasie dan de bijgeleverde stickers.

Ik vraag me af of ik er goed aan doe om er een soort transparante coating overheen te spuiten om de kleuren wat meer op te laten leven, ze zijn nu een beetje dof.
Heeft iemand daar ervaring mee ? Jeroen, bijvoorbeeld .
Lopen de kleuren dan niet uit ?

Bas

ik heb op sommige plekjes dus wat doorzichtig plak covering gebruikt (van die bijgeleverde stickerplaat), de kleur komt dan wel wat beter over, maar een paar keer overstiften kan ook helpen

Daniel heeft ervaring met edding 3000 op elapor, ik zou het hem nog eens vragen:)

Creatief met kurk, ehhh elapor !
Enfin, zover ben ik dus .....

1150490767f0510e8.jpg

1150490767f0c95d2.jpg

1150490767f1191fa.jpg

11504907680975dfd.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is komt mijn parkmaster deze week binnen. Wil er snel mee vliegen en wil daarom een motortje bij rctechnics bestellen.

Ik kom uit op deze twee, de ene is wellicht aan de zware kant:

RCtechnics Internet Store

de laatste is er ook in een 880 kv variant.......

Zou die eerste voldoende zijn? Wil niet tekort komen in power, iets exra gewicht neem ik dan liever op de koop toe.

Ik zou voor de 2de motor gaan, die eerste is te licht denk ik. En een kv van 1100 is toch prima.
880 kv is volgens mij te laag, iemand in dit draadje heeft ook zo'n laag kv motortje gebruikt en ik meen dat hij er niet zo tevreden over was

Bas

dat is bijna dezelfde motor als de 2217/16 van hobbycity (Die 2e). Zeer goede motor trouwens. een 10*5 prop erop en je maakt wat mee:D

Heb trouwens met mijn 2217/16 gevlogen met een 10*5 APC prop, wat een POWER. Zeker een aanrader. Jammergenoeg is er denk ik bij mij een klein productiefoutje in de motor, bij weinig gas maakt hij wat meer geluid dan mijn vorige 2217/20 motor. Maar de 2217/16 is zeker een sterke motor.

Ik heb niet lang kunnen vliegen, want mn accu was leeg, maar ik kan je zeggen dat de pull extreem is, met mijn vorige motor bij een volgas snap niks aan de hand, nu zat de accu een beetje los... Dus wel opletten:D

ach, dan maar eerlijk zijn:D. Motor trilde los, en daardoor maakte hij dus bij volgas die rotherrie. Maar nadat ik de schroefjes op een andere plek had gezet(thuis dus), was het geluid een stuk minder:D

Toestel is nog helemaal heel hoor, de parkmaster kan nog redelijk goed zweven:D. Dat elapor gaat met steeds meer bevallen:). ALs het een shock was geweest, moest ik allang een nieuwe bouwen:lol:

de laatste is er ook in een 880 kv variant.......
De standaard multiplex motor voor de Parmaster is de Himax 2816-0890. Hij wordt dan met een APC 11x5,5 geleverd. Ik vind deze motor behoorlijk goed bij de Parkmaster passen.
Dit is ook een +/- 70 grams motor met 890Kv.

Als ik ongeveer 8 minuten gevlogen heb is er zo'n 600mAh gebruikt. Ik denk dat een tikje zwaardere prop nog kan.

Laatst bewerkt:
De standaard multiplex motor voor de Parmaster is de Himax 2816-0890. Hij wordt dan met een APC 11x5,5 geleverd. Ik vind deze motor behoorlijk goed bij de Parkmaster passen.
Dit is ook een +/- 70 grams motor met 890Kv.

Als ik ongeveer 8 minuten gevlogen heb is er zo'n 600mAh gebruikt. Ik denk dat een tikje zwaardere prop nog kan.

Heb nog een 18A regelaar liggen die ik wilde gebruiken, wordt dat dan niet een beetje krap met die motor?

Heb nog een 18A regelaar liggen die ik wilde gebruiken, wordt dat dan niet een beetje krap met die motor?

De Multiplex set heeft deze regelaar:
Regler MULTIcont BL-17/II # 7 2280

Heb nu zo'n 10 vluchten met de Parkmaster er op zitten. Vind hem erg goed vliegen en voor mij werkt deze setup prima. Packs die ik gebruik zijn een Multiplex 950 mAh en een FP1250 die beide ongeveer hetzelfde wegen, zo rond de 100gr

Onderstelbevestiging is knudde. Bij ons op de club is het nu alleen nattig hoog gras waar hij meteen een kopstand in maakt, hoe langzaam je ook landt. Dat plaatje waar het onderstel-draad in zit begint nu al in het foam te kantelen. Ik moet daar wat anders op verzinnen.

De Multiplex set heeft deze regelaar:
Regler MULTIcont BL-17/II # 7 2280

Heb nu zo'n 10 vluchten met de Parkmaster er op zitten. Vind hem erg goed vliegen en voor mij werkt deze setup prima. Packs die ik gebruik zijn een Multiplex 950 mAh en een FP1250 die beide ongeveer hetzelfde wegen, zo rond de 100gr

Onderstelbevestiging is knudde. Bij ons op de club is het nu alleen nattig hoog gras waar hij meteen een kopstand in maakt, hoe langzaam je ook landt. Dat plaatje waar het onderstel-draad in zit begint nu al in het foam te kantelen. Ik moet daar wat anders op verzinnen.

Ben voor de 880 kv gegaan. Ben benieuwd.
jammer te horen dat het onderstel blijkbaar prut is...je zou denken dat ze dat van de acromaster wel geleerd hadden.....

En de gemini enz.. MPX landingsgestels sucks.

Die van de Mentor is wel bombestendig.

De parkmaster kun je het beste met een beetje vaart aan de grond zetten zodat hij een beetje uitrolt. Wel zorgen dat je dan dus heel voorzichtig het gras raakt in het begin. Hierdoor gaat hij dan ook niet op zijn neus staan.

maar dat het landingsgestel niet zo stevig is staat als een paal boven water.

Zojuist voor de parkmaster zo opgelost:

Plaatje 90 graden gekanteld. Op vliegtuigtriplex gelijmd. en met een paar satehprikkers verankerd. Verenstaal zodanig verbogen dat wielen meer naar voren staan zodat er makkelijker met wat power erop geland kan worden.

Bij de Acromaster heb ik gewoon een halve mm dikker staal nogmaals gebogen en dat iets meer naar voren gebogen zodat ook zals Jeroen al zei er met wt vaart en power er op geland kan worden. Dit gaat nu al vele vluchten in hoog nat gras goed.

Laatst bewerkt:
Back