Eindelijk is mijn oude multiplex omgebouwd, Roy heeft het voorzien van een Assan x8D universele module met externe antenne. we hebben voor deze uitvoering gekozen omdat ik het niet wilde omschakelen of zelfs de module uitwissselen is voor mij niet nodig.
met de assan universele module en een leeg huis van een multiplex 35 of 40Mhz module is het perfect mogelijk om het wel gewoon uitwisselbaar te maken. verder kunnen ook corona, spektrum, ifs en Fasst op dezelfde wijze ingebouwd worden. omschakelen of uitwisselen is geen enkel probleem.
de aansluitingen van de multiplex module:
er zijn zowel 5polige als 6polige hf-modulen. Voor beide geldt het volgende:
- MC3010/MC3030 ondersteboven op tafel; antenne van je af gericht.
- we nummeren nu vanaf de onderste:
1 = signaal.
2
3 = + 7,2 Volt.
4 = min.
5
6
Voor de nieuwsgierigen:
2 = aan/uit voor l/s gebruik.
5 = aan/uit via channel check of scanner.
6 = antenne.
Bij oudere typen modulen ontbreekt pin 5.
Bij de Royal Evo zit het module precies andersom in de zender. Hier zit pin 1 dus boven!
Ik zal kijken of ik er ook foto's bij kan plaatsen, weet nog niet hoe dit gaat, er staan er 5 in directe links..
Jan
met de assan universele module en een leeg huis van een multiplex 35 of 40Mhz module is het perfect mogelijk om het wel gewoon uitwisselbaar te maken. verder kunnen ook corona, spektrum, ifs en Fasst op dezelfde wijze ingebouwd worden. omschakelen of uitwisselen is geen enkel probleem.
de aansluitingen van de multiplex module:
er zijn zowel 5polige als 6polige hf-modulen. Voor beide geldt het volgende:
- MC3010/MC3030 ondersteboven op tafel; antenne van je af gericht.
- we nummeren nu vanaf de onderste:
1 = signaal.
2
3 = + 7,2 Volt.
4 = min.
5
6
Voor de nieuwsgierigen:
2 = aan/uit voor l/s gebruik.
5 = aan/uit via channel check of scanner.
6 = antenne.
Bij oudere typen modulen ontbreekt pin 5.
Bij de Royal Evo zit het module precies andersom in de zender. Hier zit pin 1 dus boven!
Ik zal kijken of ik er ook foto's bij kan plaatsen, weet nog niet hoe dit gaat, er staan er 5 in directe links..
Jan
Laatst bewerkt door een moderator: