multiplex Easystar deel 2.

Ik vlieg nu al ruim anderhalf jaar met volle tevredenheid met dit kistje.
Ziet er inmiddels niet meer uit, vleugels flink ingekort en rudder vergroot..

Maar dan kun je er wel zo mee vliegen:

:lol:

Binnenkort de nieuwe maar eens uit de doos halen. Wilde er aanvankelijk FPV mee gaan
vliegen, maar ik denk dat ik gewoon nog een leuke EZ* ga bouwen voor de fun..

Laatst bewerkt door een moderator:
De motor word er gewoon in vast gelijmd?
En ik kan de regelaar nu in de romp plaatsen, maar ik vind bovenop de romp eigenlijk net zo makkelijk.
Hoe word het meestal gedaan?

Ik heb regelaar erop zitten. Bij mijn 2e EZ* zal deze echter in de romp komen.
Waarom?

De eerste was een RTF versie. Rompdelen al aan elkaar verlijmd. Om dan alles
netjes weg te werken zal je de rompdelen los moeten snijden.

Als je een ARF hebt, dan heb je hierin de vrije keus. En ik moet zeggen dat ik
het netter vind staan als alles inwendig zit.

Een voordeel is er niet echt, tenzij je met zware overpowerde motoren gaat werken en hoge voltages gaat vragen van je regelaar. Dan zou ik
hem bovenop plaatsen vanwege de koeling.

Hoe vervoeren jullie je EZ* eigenlijk. de vleugels iedere keer loshalen?

Ik heb zelf geen auto en het dichtsbijzijnde veld is een kilometen of 2 weg: fietsen dus
ik kan altijd zelf (vriendin) een draagtas maken ofzo, maar ik vraag me af hoe jullie dat doen?

De onderste is ideaal als je een goede plastic box kunt vinden. De bovenste is echt idioot, wat een bakbeest.

Ik heb altijd gewoon de doos gebruikt, mijn easyglider zit op dezelfde manier verpakt. De foto's zullen hopelijk duidelijk genoeg zijn, heb ze snel even gemaakt. Het deksel moet je twee keer insnijden, een keer van links en een keer van rechts. Als de doos dan dicht is zit het hoogteroer er netjes klem tussen. je zou er twee banden op kunnen maken voor op je rug, neus naar beneden. Op de bagagedrager wil overigens ook prima zo :)

ImageShack.us

ImageShack.us

ImageShack.us

wat voor accu gebruik je.?
ik heb nog een 1800mah 3cels en een 1300mah 3cels
deze ga ik gebruiken.

jij gebruikt zeker een 3cels 2200mah.?
hoe lang vlieg je daar dan ongeveer mee.?
en hoe zit het met de power.?

Ik gebruik een 2000 Mah 3s

ja hoelang vlieg je ermee als je op volgas blijft vliegen nog geen 5 min.
Ik gebruik hem als zwever en dat is toch een 45min-1 uur hengt van de thermiek af

Neem dat ie ook in een hoek van 50° omhoog gaat en een flyby van zeker 45KM/h

Greetz

oke dat vind ik voldoende
met mijn oude accu's en motor moest ik wel volgas vliegen met de motor is denk ik half gas al genoeg om omhoog tekomen.
nog even een vraagje zijn er ergens easystar vleugels los te verkrijgen.?

Zoiets wel denk ik ja. Waar woon je? Ik wilde eigenlijk een nieuwe EZ* bestellen bij natterer, misschien kunnen we de bestelling delen (en de bestelkosten dus)?
Ik woon in Zwolle :)

hey,
ik vroeg me af hoe het zit met dit motortje.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
de 6x4 prop is hier het beste voor heb ik gelezen, deze heb ik dan ook besteld.
maar hoe zit het met kleinere prop maten. kan je met een kleinere prop langer vliegen en is deze dan minder krachtig?
ik heb hier nog een 5,5x4,5 of is deze teklein.?

De standaard prop is snel genoeg, ik heb de 6x4 er op gehad en dan is hij om te leren te snel, ik ben daarom weer overgestapt op de standaard prop, hij vliegt dan makkelijker, trouwens de prop die bij de easystar zit past zo op deze motor ( lees propadaptor )
Later als ik beter kan vliegen kan zo de 6x4 prop er er op,,,,,, nog maar even wachten daarmee dus :)

trouwens ik vlieg met een 2800 Mha 3S lipo rustig 20 á 30 minuten hoor met de brushless motor ( die jij ook hebt besteld )
natuurlijk niet constant vol gas maar dat hoeft ook helemaal niet

Laatst bewerkt:
Zoiets wel denk ik ja. Waar woon je? Ik wilde eigenlijk een nieuwe EZ* bestellen bij natterer, misschien kunnen we de bestelling delen (en de bestelkosten dus)?
Ik woon in Zwolle :)

en als ik ook mee doe ???? ik wil graag ook nog een easystar bestellen
en ik woon in veendam, en kom geregeld in zwolle of kom er langs

Ik heb het net even snel nagekeken, als ik tweemaal een EZ* bestel à €52,60

105,20 totaal
8,90 verzendkosten
3,9% paypal kosten

Kom ik totaal op €118,55
Per persoon komt een easystar dan op €59,27

Altijd nog ruim 15 euro goedkoper dan bij Q of Hangar dus.. Zeg het maar ;)

-edit- als ik alleen bestel onder dezelfde voorwaarden kost een EZ €63,89 dus het scheelt inderdaad de helft van de bezorgkosten :)

Laatst bewerkt:
Back