multiplex Easystar deel 2.

Ja, je kunt zeker de rolroeren dichter bij de romp plaatsen, daar is de ronding van de vleugel ook minder (leg de vleugel maar eens op een absoluut vlak oppervlak als een aanrecht, dan zie je wel dat 'ie niet vlak is) en als je twee servokanalen gebruikt kun je zelfs flaps maken van de ailerons (niet dat het nodig is maar het zou kunnen)

Hoe dichter op de romp, hoe groter de ailerons moeten worden om even effectief te zijn. Maar daar zit het grootste deel van de stevigheid van de vleugel, let wel op dat je die niet beinvloedt! Dan kun je beter even een halve meter servodraad bij je LHS gaan kopen en deze tussen de servodraden solderen.

Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar bij MPX in de fabriek maken ze de scharnieren door op die plek het schuim te comprimeren en verhitten waardoor het in vorm blijft, maar ook dat gaat na een poosje scheuren. Ik snijd van de MPX toestellen altijd direct de scharnierpunten helemaal door en installeer normale scharnieren of tape. Probleem met frezen is denk ik dat je heel nauwkeurig moet werken om voldoende schuim over te houden om een goed scharnier te vormen maar weinig genoeg om niet te stug te zijn. En de vleugel wordt natuurlijk ook dunner naar de punt toe dus op een vaste diepte frezen werkt niet goed. Dan wordt je scharnier dunner naar de vleugelpunt toe.

Je kunt natuurlijk bij bijvoorbeeld unitedhobbies CA scharnieren bestellen, die snijd en lijm je zo op hun plek.

Je kunt ook even een rolroer uit balsa snijden dan heb je direct een stevige ondergrond
voor je scharnier.
Zo doe ik dat tenmiste
rolroer easystar.jpg

De bouw is begonnen :-)

Na lang wachten geen resultaat :( nog altijd geen pakketje gekregen... Ok dan nog maar even wachten, ik had een Piper j-3 cub van SIG besteld en ik moest gaan overschrijven in het postkantoor.

Nou ja wat lag er daar ? mijn EZ* !! ze zouden hem morgen opsturen maar ik heb hem meegekregen :D

1294168314.jpg

Nou vlug openmaken en zien wat er in zit :)
Ik kreeg al metteen een benauwd gevoel ... Waar is die carbon staaf !! ??!! Haha het was dus een andere staaf en niet van carbon ;) gerustgesteld :cool:

1294168427.jpg

Ik vond het hoogteroer niet echt stevig en heb er 2 carbon staafjes ingezet, Veeeeel beter nu :thumbsup:
1294168455.jpg

Romp heb ik inmiddels gespoten , Alleen heel jammer vanb de rechter romphelft :( Oh ja ;) we doen het ermee :D

1294168483.jpg

Wat heb ik nog gedaan maar heb er geen foto's van:
- Ontvanger een mooie plek gegeven
- Roerhoorns ingelijmd.
- Servo's geplaatst.
Nog tedoen :
- bekabeling voor rolroeren (pakketje HK komt pas binnen een maand toe dus dan maar zinder rolroeren die maiden)
-motor plaatsen.
- Vleugel spuiten (Rood, met gele sterren :p)
- CG bepalen. Dus die is volgens het boekje niet ?

Morgen gaan we verder :thumbsup:

Hoi mensen,

Ik ben mijn easystar weer aan het gereed maken.
Nu zag ik enkele easystars met wielen. Leuk, wil ik ook proberen.

Heeft een standaard setup (geen brushless motor, maar de standaard 6V) met 2s lipo voldoende vermogen om van de grond te starten?

Ik heb de propellor met ca vastgemaakt aan het kapje (=spinner?). Is er een manier om de propellor los te krijgen?

En wat is de beste manier om dat kapje met je propellor aan je moteras vast te krijgen?
Welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken?

Beste mannen,

Ook ik wil een easystar :cool:
Ik ben al een paar avonden aan het neuzen en
ik heb vanmiddag de tijd genomen om 40 pagina's van dit draadje door te lezen verder kon ik niet meer.Hierdoor ben ik dankzij jullie op deze setup uitgekomen.

Maar voor ik op bestellen klik, dus hier mijn setup.Misschien ben ik nog iets vergeten en graag misschien nog jullie meningen.

Easystar van conrad
HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo of de hs 81 servo's ?
Hobbyking SS Series 25-30A ESC
TGS Sport 6x4E Precision propeller of de 6x4e apc
Shaft adapter to suit 3.175mm motor shaft

Schanieren voor de ailerons zoek ik nog...

2200mah 20c 3s lipo

Heb ik zo en complete en goede setup? of heb ik verder nog wat nodig?
Lijm of iets dergelijks

groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi mensen,

Ik ben mijn easystar weer aan het gereed maken.
Nu zag ik enkele easystars met wielen. Leuk, wil ik ook proberen.

Heeft een standaard setup (geen brushless motor, maar de standaard 6V) met 2s lipo voldoende vermogen om van de grond te starten?

Ik heb de propellor met ca vastgemaakt aan het kapje (=spinner?). Is er een manier om de propellor los te krijgen?

En wat is de beste manier om dat kapje met je propellor aan je moteras vast te krijgen?
Welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken?

Secondenlijm is supersterk maar breekgevoelig. Probeer voorzichtig te wrikken, vaak brokkelt de lijm dan zo af. Voor bevestiging aan de as gebruikte ik 30 minuten epoxy (niet teveel gebruiken en zorgen dat het niet in de motor loopt!)

En nee, je EZ zal niet loskomen van de grond met de standaard setup, of je moet er een 'standaard landingsgestel' zoals veel trainers hebben onder zetten. Zelf zou ik een goedkope brushless setup nemen en er dan één wiel onderin zetten (zoals veel zwevers dat ook hebben). Makkelijk, degelijk en werkt prima :)

Iemand enig idee waar ik de carbon staaf vandaan kan halen voor de vleugel( met aileron mod en zwaardere brusless setup) en welke ik moet hebben?

Gewoon de standaard buis gebruiken, die is meer dan afdoende. Anders kun je carbon staven vinden bij iedere vliegerwinkel (vliegerop.nl), bij speelgoedwinkels en bij je LHS.

oke bedankt!Ik heb op me werk ook een plakband met draad er in verwerkt ik denk dat ik dat aan de onderkant van de vleugel doe.Dit zal het eventuele doorbuigen ook wel tegen gaan

oke bedankt!Ik heb op me werk ook een plakband met draad er in verwerkt ik denk dat ik dat aan de onderkant van de vleugel doe.Dit zal het eventuele doorbuigen ook wel tegen gaan

Op hoeveel S wil je de EZ* gaan vliegen dan? Met een 2700kv motor en 3S heb je echt geen extra versteviging nodig. De standaard buis volstaat.

Back