Multiplex Funcub 2010

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Mijnheer Rob, 9 feb 2010.

  1. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ok ik ben wel echt heel benieuwd, lijkt me inderdaad een heel leuk toestel met veel mogelijkheden!!! zou je ook wat foto's kunnen posten van het "bouwen"?? en filmpje zou super zijn!!!!!
     
  2. dean

    dean Guest

    bouwen zal moeilijk gaan!! (hij is net af) :D

    ik zal morgen wel wat foto's plaatsen..

    hellaas is mijn vleugel niet meer deelbaar omdat ik even gepast heb en te lang heb laten ziten met waarschijnlijk een druppel lijm er tussen. dus die gaat niet meer los:(

    maar ja daar vliegt ie morgen niet minder om denk ik :D
     
  3. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ok, ik ben benieuwd!!
     
  4. dean

    dean Guest

    net even snel gevlogen.. zwaartepunt veel te ver naar voren maar dat mocht de pret niet drukken..

    onder 45 gr duikend naar beneden de flaps er op en remmen alsof je een anker uitgooit.. :D

    echt een geinig ding.. (gaat wel goed up als er de flaps op komen)


    wel windgevoelig!!!!!!
     
  5. Rogier

    Rogier Guest

    en nu de foto's nog......
     
  6. dean

    dean Guest


    ik heb ze niet in detail gemaakt maar hierbij toch nog wat foto's

    [​IMG]
    [​IMG]

    en kleine Dean meehelpen :D:D:D (nou ja ... zijn vliegtuig dan maar beplakken)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    echt waar een geinig toestel... de sleephaak heb ik er ook maar even ingemaakt.. :)

    ps. let niet op de klapprop die er op zit!! dit heb ik gedaan om er deze middag even mee te vliegen!! ( had niets anders wat paste! ;)) morgen even de juiste prop halen en natuurlijk moet er een leuke spinner op.. Whahaha
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010
  7. dean

    dean Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  8. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    mooi!!

    heb jij de standaard power set erin ofniet??

    en jij zegt windgevoelig. is dit wel wat om met wind te vliegen als je je brevet gaat halen zegmaar dan?

    vincent
     
  9. dean

    dean Guest


    Powerset: Nee niet de standaard.. (is veel te duur) kan je zelf ook samenstellen op HC ) mijne had ik toevallig liggen.. Axi 2820/08 op 4 s...

    maar 3s was beter geweest omdat ik nu een klein propje er op moet doen.. :(

    voor af te vliegen voor je vrevet is dit wel een makkelijk toestel denk ik. (vliegt echt langzaam als je dat wilt )

    mazll... ;)
     
  10. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ok, maar de windgevoeligheid valt wel mee? met andere woorden, is hij (met wat ofening;)) met windkracht3, misschien 4 te vliegen??
     
  11. Rogier

    Rogier Guest

    Als je dat met een lichte easystar kan, dan kan het helemaal met een funcub van bijna een kilo, ex de lipo.....
     
  12. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ja dat is waar;) maar gaat meer om de moeilijkheid ervan, aangezien ik nog niet zo goed met wind kan vliege;)
     
  13. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Ik ben ook de funcub aan het bouwen, ik ga hem alleen (nog) niet gebruiken voor watervliegen.
    Ik gebruik deze moter:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820 $21.00
    Met een 60amp regelaar en een 12x6 prop.

    Hoe doen jullie het met de ontvanger? Ik heb een t8fg met een 6008 ontvanger, dan gaat het prima. Maar ik heb ook nog een 6ex met 617 ontvanger en dan kom ik in de knoei met mijn flaps, omdat daar de servo's alle 2 een andere kant opdraaien. De sleephaak wil ik ook gaan gebruiken.

    Ik wil de t8fg gaan gebruiken als instructeur zender en dan met de 6ex lessen. In de toekomst alleen vliegen met de 6ex.

    Wie kan me hierbij helpen?
     
  14. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    zo ik heb hem net ook ingevlogen.
    de flapsinbouw vind ik wel een misser van multiplex. inderdaad draaien ze allebei een andere kant op als je ze inbouwt zoals beschreven. je moet dus wat kanalen over hebben.
    die had ik dus niet dus de servo maar omgedraaid en in beide vleugels zitten ze nu gelijk ingebouwd.
    aileron en flaps heb ik nu beide op een v kabel kunnen zetten. kan ik de sleephaak tenminste ook gebruiken.

    mijn flaps staan nu op 90 graden en aanduiken met full flaps is erg leuk. komt echt geen snelheid in..

    leuke kist om mee te vliegen. bouwen stelt niets voor en is binnen 3 uur gedaan.

    zo nu verder met de stickers plakken,.
     
  15. kluifje

    kluifje

    Lid geworden:
    5 jul 2008
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Ouddorp
    Ik heb inmiddels de oplossing! Ik heb mijn rolroeren met een y-kabel gedaan en m'n flaps op 2 kanalen en dan mijn zender voor de gek gehouden door middel van vrije kanaal toewijzing. Wel erg makkelijk als je dat op je zender hebt. (ik zag er eerst de functie niet echt van in)
    En ik kan de sleephaak nu ook nog gebruiken.:)
    Ik vind de flaps ook erg slap als je ze niet uit hebt staan. Als ze vol uit staan dan zijn ze steviger.

    Bouwen is inderdaad een makkie.;)
     
  16. dean

    dean Guest

    ik kwam er ook achter dat de flaps als rol werkten en heb toen met een dremel en grote frees aan 1 kant een nieuw gat gemaakt zodat de servo er hetzelfde in gaat als de andere kant.. zie foto:
    probleem opgelost met een 7 kanaals ontvanger kan dus wel.. ;)

    [​IMG]

    o ja en mijn nieuwe spinner niet vergeten... :D

    [​IMG]
     
  17. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    als je de servo's voor de flaps nou monteerd volgens het boekje, en je doet er een y kabel tussn ipv een v kabel, dan is het toch opgelost?
     
  18. dean

    dean Guest

    kan je mij eens laten zien dan waar dat staat???

    (ik ben nogal lui en heb alleen de plaatjes gekeken...!!! :confused:


    en wat bedoel je met een v kabel??
     
  19. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    bedenkt nog, eens maar dat gaat niet werken...

    op vorige pagina staat dat hij de servo aan een kant heeft moeten omdraaien zodat ze gelijk staan. en dan een v kabel ertussen. deze split het signaal;)

    maar wat wel kan werken:

    een losse vtail mixer, en daarvan alleen het richtings kanaal aansturen, dan kan het;)
     
  20. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    tja of ze hadden even na moeten denken bij multiplex en de servo gaten gelijk goed maken.

    ik heb het nu hetzelfde gedaan als dean
     

Deel Deze Pagina