Multiplex Funcub 2010

v kabel is hetzelde denk ik als een y kabel.

als je de servo's voor de flaps nou monteerd volgens het boekje, en je doet er een y kabel tussn ipv een v kabel, dan is het toch opgelost?

Nee, dat gaat niet werken. Je servo's moeten allebei een andere kant op draaien.

ik kwam er ook achter dat de flaps als rol werkten en heb toen met een dremel en grote frees aan 1 kant een nieuw gat gemaakt zodat de servo er hetzelfde in gaat als de andere kant.. zie foto:
probleem opgelost met een 7 kanaals ontvanger kan dus wel.. :wink:

Je flaps kunnen toch alleen naar beneden? Dus als rol werken gaat niet volgens mij. Heb je dat gedaan om dan een y kabel te gebruiken?

Het werkt nu bij mij ook met een 7 kanaals ontvanger, alleen heb ik de rolroeren met een y kabel gedaan.

Is die spinner niet een beetje klein?

ik heb een mx 12, maar geen funcub als je dat denkt;)

ik ging even verder op de reactie van pieter.
hij heeft een servo omgedraaid, zodat ze gelijk staan en dan met een v kabel. beide servo's gaan dus de zelfde kan op. als je ze monteerd via het boekje, moeten ze allebei een andere kant op voor flaps.

een losse v-tail mixer, sluit je tw servo's op aan, en kan je via 2 draadjes op je ontvanger aansluiten. ene is dan richting, ander hoogte. als je nou alleen dehoogte aansluit op maar 1 kanaal, gebruik je allen de v-tail hoogte, en daarbij gaan de servo's tegenovergesteld. probleem opgelost en servo'origineel erin. ik denk dat multiplex ervanuit gaat dat je een meer dan 6 kanaals zender set hebt voor flaps, en dus dit in je zender kan mixen;)

Ik snap je verhaal.
Kun je met een mx 12 vrije kanalen toewijzen? Dan kun je je flaps op 5 en zes doen en dan 1 ervan reversen. Dan heb je alleen geen sleephaak;)

ja volgens mij wel, maar dat werkt nog niet. want dan sluit je je ailerons aan op een y kable, en heb je helemaal niks in te stellen(hoog laag verschil enzo;)) ik vind ailerons veel belangrijker, dus die komt de 2 de in kanaal 5. ik wil dan flaps via een kabeltje op 1 kanaal, en dan kan ik die eventueel wisselen met sleep haak als ik die een keer wil gebruiken;)

Rolroeren als flaps + flaps lijkt mij niet verstandig.

Veelal wordt de rolroerbesturing zelf zo nadelig beinvloed dat juist op de momenten dat je redelijk uitslag nodig hebt deze niet kan benutten doordat ze als flap zijn ingesteld.

Dit raadt ik dan ook altijd af.

Daarnaast zal deze kist dat ook echt niet nodig hebben.

Neem gewoon een Plush 60A regelaar. Die paar dollar extra... weet je zeker dat je goed zit

Prop

full
Ik heb al gezegs dat ik deze motor ga gebruiken:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820 $21.00
Dan met een 12x6 prop en 3 cellen lipo. Ik wil er in de toekomst ook mee gaan slepen, dus nu ziet ik te twijfelen over een regelaar.

Wat denken jullie? Is 40a genoeg of moet ik misschien naar 60a?

Ik heb dezelfde op bestelling staan met de 40A regelaar(TR-P40A,$23,10) en dan met een APC13x4 prop, zodat ik dicht bij de originele multiplex setup kom.
(de TR-P60A is $34,58 ) Originele Multiplex aandrijving lag in de winkel voor €112,- Nu de motor,regelaar,propellor en zes servootjes en twee(!) 3S2200 zippy accuus zit ik nog onder de €100 ! :eek:
Ik denk dat ik met de 13x4 meer trekkracht heb bij lagere snelheden, misschien beter voor het slepen!:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik zo alles doorlees wordt ik toch wel jaloers!
Maar ik mag van mij vader de komende tijd geen vliegtuigen meer:mad: (Ook al betaal ik ze zelf)
Hij vindt dat ik er genoeg heb maar ja wat zijn nou 6 Toestellen:rolleyes: :cool:
------------------------------------------------------------------
Nog even een vraag ;hebben julie in het toestel allemaal de zelfde servo's zitten of zitten er sterkere in de staart ?

James

[URL="
- Funcub pull's a MPX fox up in the sky ![/URL]

hier ist ie dan... !! (kwart gas!!)
ik had meer oog voor mijn zoontje en de Fox dan voor de Funcub !! :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de 900 op de trekhaak zitten en op de andere goedkoop robbe van 1,5 kg dus overal de hxt 900 op moet volgens mij geen probleem zijn..
(ook al zegt mpx dat het meer moet zijn)

maar ieder moet zelf weten wat ie er in stopt!!

Back