Multiplex Funcub 2010

Ja toen ik met met men fusion voor de eerste keer vloog is op een fractie van een seconde de prop 6 keer door men duim gegaan.

Dan heb ik ook nog een eens een scheur in men nagel gehad door die prop.

Misschien een domme vraag maar zitten er pushrods en de buisjes waar de pushrods inzitten in de kit ? zoniet welke diameter van pushrods gebruiken jullie 1 mm ?

Groeten

Lindert

Bedankt nu heb ik voor niets 2 meter 2 mm verenstaal gekocht :p

Oh ik zal het wel gebruiken voor iets anders was maar 3 Eur dus is het niet zo'n ramp :)

Morgen het setje binnen maar ik ben er dan niet ' die domme school toch' en dan nog een week wachten op de funcub en de lader

mijn orginele power set van MPX is binnengekomen.

en 2x mpx tiny op de rudder en hoogte, en voor in de vleugel 4x mpx nano. { dit word aanbevolen op de mpx site} dus dat zal wel oke zijn !!!!

dus ik kan eens gaan beginnen, om de cub in elkaar te steken.

grtzzzzzz marc

Nog een extra U beugel tussen het landingsgestel als versterking om de prop te sparen.
Ton
Iemand vroeg mij hier een foto van te maken.
Zie hier dit is wat de funcub een stuk minder laat doorveren.
U vorm verenstaal en krimpkous er omheen om vast te zetten.
Werkt perfect voor redelijk normale landingen.

succes
Ton

P1100930.jpg

btw de klapprop moet nog getest worden, voor de zeer ongelukkige landingen.

P1100932.jpg

Ik heb net de doos opgehaald en samen met m'n zoon de inhoud eens grondig bekeken.
Man! wat een enorme wielen :cool: is het eerste wat opvalt.
Zoals te verwachten van Multiplex ziet alles er keurig uit, zelfs de houder waar het hele toestel inzit is prima te gebruiken als opslag/vervoer ding.
Als de rest binnen is dan gaan we assembleren (bouwen kun je het eigenlijk niet noemen ;) ).

Gerard.

nu die klapprop en zware landingsgestel zijn niet nodig als je normale landingen maakt.
Zeker als ik de flaps gebruik houd ik er wat gas op tijdens de landing.
Door de flaps krijg je zoveel weerstand dat de daalhoek toeneemt (dus de kist snel naar beneden komt) dit resulteerd in een harde landing.

Ik ben er wel in geslaagd om de motoras krom te krijgen (midair met een zaggi) en het landingsgestel krom te krijgen (looping eindigend op - 0,1 mtr hoogte) maar daar moet je dus wel je best voor doen! ;)

Het voordeel van het slappe landingsgestel is dat bij een harde landing die de klap opvangt.
Hierna gewoon even demonteren en in de bankschoef terugbuigen.
Maak je hem te stijf dan zal bij een harde landing de plastic bevestiging uit de romp breken, en dat is lastiger...
En de prop raakt alleen de grond als je erg hard land.

Mijn advies: hou er wat gas op bij de landing, dan maak je niet zo'n klap!

Groeten Willem

Iemand vroeg mij hier een foto van te maken.

Zie hier dit is wat de funcub een stuk minder laat doorveren.
U vorm verenstaal en krimpkous er omheen om vast te zetten.
Werkt perfect voor redelijk normale landingen.

succes
Ton

Bedankt Ton!
Ik heb m'n FUNCUB vrijdagavond opgehaald en hoop hem binnenkort "uit te laten"

Ron

Ik zit er over te denken om ook een funcub te zoeken....

En mijn helispul op te ruimen

(iemand evt intresse in (in)ruil?)

Morgen of overmorgen ga ik de funcub ophalen

Als iemand nog een nodig heeft http://www.ep-fun.be heeft een levering ontvangen ! hier kun je der eentje reserveren en opsturen naar holland doen ze ook :)

Ik ga hier ook een bouwverslagje zetten omdat sven het enige heeft .

Greetz

de setup die sven er in had was al opgevoerd :P
Probleem was de "flubberneus" en dus trillingen waarmee sven al het een en ander aan motoren kapot heeft gekregen :(

Oke heb ik gevolgd, dus zijn motor veranderd niet.
Jammer want een 4 mm asje vind ik persoonlijk te zwak.
Ik heb die motor er ook op gehad en mijn ervaring is dat de neus dan erg zwaar wordt dus het CG punt ondanks mijn 210 gr zware A123 in de problemen komt.
De accu moet dan bijna achterin.
Dus m.a.w. maak de versteviging niet te zwaar maar dat weten jullie natuurlijk wel als ervaren bouwers.
(Mijn aangepaste motor met 5 mm as heb ik hiervoor al vermeld.)
Succes
Ton

we gaan de motor andersom monteren, en dus de propmeenemer op de bel van de motor. Dan heb je veel minder mogelijkheid op het buigen van de as.

Cg gaan we in de gaten houden, dacht dat sven nog wel meer accu mee kon nemen, maar we gaan uitderaard goed meten!

210 gram accu stelt niks voor. :P Ik heb er een 3s 4400 bonk in hangen en daarmee kon die,
voor zolang de neus het vol hield, als een raket omhoog, en zweven was ook akelig vederlicht.
Hij was toen zelfs nog wat staart zwaar. ;)

Dus voor CG ben ik niet echt bang.

Back