Multiplex Funcub 2010

Leuk hoor die foto's en filmpjes in de sneeuw.
Hier ligt zeker 15 cm en dan lukt het niet meer met de wielen dan heb je de ski's wel nodig.
Dolle pret toch.
Ton

Afgelopen weekeind waren Jetprop , J v Harn en ik met onze liefelijke vrouwen en vriendin op het Landal park Hoog Vaals, en het was er mooi, sneeuw en vooral zeeeeer mooi weer.
En we konden het niet laten we hadden de Cub bij en er was genoeg plaats om achter het huisje te vliegen, eerst met wielen maar dat ging niet zo best vooral het landen, dus snel de drijvers er onder en dat ging weer super op de sneeuw.
Ik heb dit dus ook op film gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Schande gewoon jullie vliegen de mussen en meeuwen van het dak, gelukkig bleven de dakpannen liggen.

Grapje natuurlijk lekker gevlogen daar niks mis mee, leuke filmpie's weer

Gr Japioo

Neus modificatie

Hallo,

In verband met het uitbreken van de totale setup tijdens het sneeuwvliegen had ik een aantal berichten terug al aangegeven dat ik de neus er af zou halen om gelijk de heleboel te versterken.
Gelukkig had ik een paar maanden geleden al een paar plastic kapjes aangeschaft ( je weet maar nooit met die vibraties in de neus).
Die kapjes komen nu van pas en komen hier vandaan HOBBY ZONE - Hobby Zone - Cowl: Cub

Zie hier de beschadigde neus na het uitbreken van de complete setup.
Waarschijnlijk de kou op dat plastic?
001.jpg

Het mes is er in gegaan.
002.jpg

van boven af gezien
004.jpg

Het kapje even passen en meten
005.jpg

Ik moet toegeven het kan mooier maar toch moet ik het doen met dit kapje.
Echt schaal hoeft voor mij ook niet, op 10 m hoogte zie je dat niet meer en dit is geen schaalmodel.
006.jpg

Helaas past de onderkant niet in het kapje dus dat wordt afronden.
Helemaal wegsnijden kan niet want dan is het verband in de onderkant weg.
008.jpg

Omdat ik verschillende formaten accu’s wil kunnen gebruiken moest er nog wel een stukje van de zijkanten af anders wordt het te smal met die plankjes er in.
009.jpg

Na het lijmen/ aanbrengen van de bodem en zijkanten gaan de krulspelden er op.
010.jpg

En na het drogen de krulspelden er weer af en het resultaat bekijken.
011.jpg

De lengte van de motorsteun bepalen.
012.jpg

Dwars schot/ versteviging er in lijmen.
013.jpg

Motorplaat met slagmoeren voor de motorsteun.
014.jpg

Lekker in de bruislijm op het schuim en het dwars schot gelijmd.
015.jpg

De motor gemonteerd.
016.jpg

017.jpg

Het bijna eindresultaat, kapje nog vast zetten etc.
018.jpg

Misschien heeft iemand hier wat aan.
Hopelijk het weekend even proberen met de ski's nu er nog sneeuw ligt.
Ton

Dit is ook mooi Cup kegelen en Fun Cup slepen

En Japio, het was veeeeeel te koud voor de mussen en meeuwen.

Zo hij vliegt weer perfect.
Een kort filmpje van vanmiddag op de sneeuw.
Koud, windkracht 4 maar lekker in het zonnetje.
Ton

Hoe voeg je nu dat filmpje toe?

Gelukt
Bedankt Rob

Hee Tony, netjes gedaan. Wellicht een beetje overkill, maar blijkbaar vliegt kistje nog prima (is overigens lang geen 4bft). Mooi veld en mooi pak sneeuw. Bij ons is het veld al weer half groen :( Gisteren nog gevlogen drijvers alweer vervangen door wielen...

Kapje is mooi gevonden, ik zal linkje weer in openings post zetten als ik weer kan editten. Is neus net zo lang als voorheen?

Youtube filmpje moet je even de zuivere code pakken, in dit geval FncoHajXMnw en tussen youtube tags zetten, je krijgt dan onderstaande code.
Kopieer die maar eens, post editten en plakken maar, dan zou het moeten werken!

PHP:
[media=youtube]FncoHajXMnw[/media]

Zo hij vliegt weer perfect.
Een kort filmpje van vanmiddag op de sneeuw.
Koud, windkracht 4 maar lekker in het zonnetje.
Ton
FncoHajXMnw[/media] Funcub - YouTube

Hoe voeg je nu dat filmpje toe?

Mooi gedaan (zowel de neus als de vlucht). Ik ben gisteren ook nog gaan vliegen, die wind maakte het wel heel koud!!! Maar vliegen is wel leuk zo met die wind en sneeuw op de grond. Beetje zitten spelen met ultra-korte rudder-turns vlak voor de bomen langs, en zo landen met flaps. Blijft een lekkere kist om mee te stoeien!

Hier nog een filmpje met de Fun Cub in de sneeuw het zal wel de laatste keer zijn met sneeuw dit voorjaar.

Mooi zo in die sneeuw ja! Ik heb zaterdag ook nog in de sneeuw gevlogen, zal het filmpje even aan elkaar plakken en plaatsne.

Zag ik trouwens nu de propeller regelmatig stil staan? Toch niet de motor-rem erop zeker?

ik moet zeggen dat ik bewust de motorrem aan heb staan

ik had wat problemen dat het vliegtuig, bij vermindering van het gas, nog steeds bleef doortrekken. landen werd wat problematisch. Hiervoor had ik de regelaar nog volgens fabrieksinstellingen, dus met motorrem aan, en hiermee ging landen veel makkelijker
(met landen geef ik trouwens bijna altijd een beetje gas, niet helemaal uit)

Back