Nederlandse model-duikboten vereniging????

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 22 mei 2005.

  1. U-Kater

    U-Kater Guest

    dusssss, mailtje naar mijn prive E-mailadres wie er van plan is te komen en ik zorg voor een agenda en de B-Bq.
    TOT 25 SEPTEMBER 11.00 UUR BIJ "ISIS"!!!!

    Hartelijke groeten
    U-Kater
     
  2. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Lex en anderen.

    De 25 ste kan ik niet omdat wij zelf ons 25 jarig bestaan vieren van de modelbouwclub en dat kan ik niet voor bij laten gaan ondanks dat ik er nog niet zolang lid van ben.

    Gr.Joop
     
  3. U-Kater

    U-Kater Guest

    Beste bubbleheads,

    Ik kreeg verschillende reacties op de datum die ad hoc werd geprikt (25 september). Nu kreeg ik van Mart een mailtje dat zaterdag de 24 ste veeeeel beter uit zou komen voor tenminste 15 man.
    Aangezien het mijn vrije weekend is maakt het mij niet veel uit of het nu op zaterdag of op zondag is.
    Eerlijk gezegd had ik tot nu toe niet errug veel aanmeldingen ( zelfs al afmeldingen) dus nu mijn vraag of 24 september acceptabeler is.
    Zelfde tijd en zelfde lokatie (Als dit met ISIS te regelen is uiteraard)

    Verder zou ik van diegenen die zich opgeven graag een mailtje hebben met het prive E-mail adres, het woonadres en de duikboten die je al klaar hebt of die je aan het bouwen bent.

    Niet dat ik e-mail of woonadressen spaar maar het communiceert wat makkelijker.

    Ik wilde op de meeting ook niet direkt overgaan op het vaststellen van een complete club of vereniging. Hoogstens inventariseren wat de eventuele wensen en mogelijkheden zijn. Mogelijk kunnen die mensen die hun bootje meebrengen ook nog gewoon lekker varen zonder te verzanden in een oprichtingsvergadering. Kunnen we in de winter tijdens het bouwen onze gedachten erover laten gaan wat en hoe we het willen.

    Ik hoop toch op een grote opkomst van gelijkgestemden ook al blinken we allemaal uit in individualiteit.

    Groetjes, en laat iets weten,

    U-Kater :p :!:
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Wiljan en alle aspirantleden,

    Voor de zaterdagen is het volgende aan de hand. Het clubgebouw wordt van de Scouting gehuurd, en wij hebben in principe voor de Zondagen vrij gebruik. Op de Zaterdagen wordt het gebouw echter door hen gebruikt, we kunnen er dan wel in voor het materiaal, toiletten e.d. maar waarschijnlijk niet op te 'vergaderen'. Er zijn een aantal terrasstoelen en tafels die we dan buiten neer kunnen zetten, maar dan zijn we afhankelijk van de weergoden. Varen kan sowieso wel, het zijn geen waterscouts, :lol: dus wij hebben het water. Het hele BBQ-gebeuren wordt dan denk ik wel wat problematisch.

    Ik zal vanavond eens informeren hoe de planning bij de Scouting in elkaar steekt, mischien hebben we geluk en zijn ze er niet. Als bovenstaande een probleem gaat vormen, is het dan een optie om het naar Zondag 2 Oktober te verzetten?
     
  5. Deelder

    Deelder

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Maartensdijk
    Ho ho ho Wiljan ,GROOT misverstand (denk ik).
    Ik had op de 25ste een andere afspraak met 15 mensen en daarom kon ik in eerste instantie niet naat Lelystad.Deze mensen allemaal familie heb ik omgepraat naar zaterdag en dat is me gelukt en dat heb ik je gemaild.M.a.W ik kan nu zondag WEL en die 15 mensen van mij hebben niets met duikboten.
    Dus svp 25 september laten staan want nu kan ik zaterdag niet meer!
    Doei,
    Mart
     
  6. U-Kater

    U-Kater Guest

    Sorry Mart,

    Had ik je mail dus inderdaad verkeerd begrepen. Ik meende te begrijpen dat je 15 man had omgepraat om iets op zaterdag te gaan doen. Ik dacht dus dat je 15 modelbouwers van duikboten had benaderd op de een of andere manier.

    Blijft het dus zondag de 25ste september en laat die namen, adressen en boten maar binnenkomen !!!!

    Groetjes,
    U-Kater :wink:
     
  7. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    PPffffffffff...... :wink: :lol: Scheelt weer wat geregel!
     
  8. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Wiljan

    Zondag 2 Oktober zou mij beter uitkomen. Maar het zal niet meevallen alle neuzen in dezelfde richting te krijgen. Als het voor de andere beter uitkomt om de 25ste af te spreken dan moet je dat beslsit doen.

    Succes met je functie als duikboot-fanaat-regelneef.


    Mathijs
     
  9. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Wiljan / Lex,

    Sorry, ik las eerst het mailtje van Mart en zag pas daarna dat je alles al geregeld had voor de 25ste. Vergeet mijn vorige mailtje maaar en laat het maar staan op deze datum, ik zal helaas moeten schitteren door afwezigheid. :cry:

    Mathijs
     
  10. U-Kater

    U-Kater Guest

    Goh,

    Ik had nooit verwacht de titel D.F.R. (duikboot-fanaat-regelneef)te krijgen.
    Tot nu toe heb ik nog niet echt veel geregeld, hooguit wat lijntjes en mailtjes beantwoord en/of gestroomlijnd.
    Maar ik verheug me op de 25ste da's een ding wat zeker is.
    Jammer dat je niet kunt komen Mathijs.

    Groetjes,
    U-Kater
     
  11. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Wiljan,

    Hoe zit je nu met de aanmeldingen? Moet ik stoelen gaan bij bestellen .. :wink: :?:
     
  12. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    Heren,

    Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar nu toch weer terug.
    Ik kom op 25/9 ook !
    Kan ik nog ergens mee helpen ?

    Overigens, ik kan indien gewenst wel voor een website zorgen
    (denk ik), alhoewel dit forum toch ook wel wat heeft, toch ?

    groeten,
    Ronald van Aalst
     
  13. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Ronald,

    ik wil nog even aangeven dat dit forum voor wat mij betreft altijd onze figuurlijke kantine zal zijn...en dat we op een 'eigen' website niet een eigen forum moeten starten! Dit omdat de stap naar de andere hoeken van het forum makkelijk is, omdat ook andere modelbouwers interesse hebben in onze tak van R/C en niet als laatste omdat dit forum wel even de reden is dat 'wij duikboters' elkaar hebben gevonden :)worship: voor Robert en de andere moderators).
    Houdt niet weg dat een eigen website, zo ongeveer à la http://www.micromagic.nl/ een mooi medium is om wat ruimere informatie te verschaffen over fabrikanten, modellen, aktiviteiten, etc.
    Denk daarbij ook aan pagina's met bouwtips, bouwverslagen, foto's en vul maar aan... De mannen en vrouwen van Micromagic.nl hebben dat goed gezien. Ook zij zijn geen echte vereniging, maar hebben met behulp van promo en hun website wel bijna heel Micromagic-end Nederland aan de lijn....
    Nou ben ik wel aardig handig met k-pjoeters, maar meer van de netwerkerige. Hoe je een www-server aan de gang krijgt en houdt kan ik je wel vertellen, maar voor het designen van een 'modelduikboten-homepage' ontbreekt het mij aan (artistieke) kennis. Mocht jij die kennis wel hebben, en je in ons aller belang daarvoor willen inzetten dan zou ik zeggen: graag!! In ieder geval van mij de zegen en :worship:.

    Thx,

    Jos

    P.s. een pagina met links is natuurlijk (zeker met het oog op mogelijke sponsoring) natuurlijk aanbevolen. Misschien wel netjes om voordat we tot 'publicatie' overgaan de Micromagic evenknie te informeren..
     
  14. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Mochten jullie een server zoeken voor de hosting van jullie site, contact mij dan even. Ik wil de site wel voor jullie hosten, kun je de kosten ook laag houden. PB mij even voor wat meer overleg.

    Robert
     
  15. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Beste Wiljan/Lex,
    Is het verstandig mij aan te melden voor 28/9 of is dit niet nodig?
    Zo ja, hoe en bij wie?

    Rene
     
  16. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    @René:

    Omdat ik niet weet of Lex na vandaag (gaat op vakantie) nog op het forum is ga ik hier even tussenzitten met de volgende info:

    Wiljan zou als regelateur/projectmanager de inschrijvingen op zich nemen, dus stuur hem maar een PB (zie eerder deze draad). Verwacht nog even geen bevestiging van 'm want hij is tot eind deze maand op vakantie. Opgave is wel wenselijk (BBQ?)

    Groeten,

    Jos
     
  17. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    Ik ben bang dat ik ook alleen van de technische ben.
    dus niet van de artistieke ;-)
    maar ik wil best een simpel frontje maken.
     
  18. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Heren,

    Ben net weer terug van vakantie en zat met belangstellg de berichten op het forum na te lezen.

    Hoewel ik zeker geen professioneel web designer ben (en ook niet wil worden) kan ik wel redelijk overweg met bijvoordbeeld frontpage en diverse beeldverwerkingssoftware. Zie o.a. www.mgmtek.com welke van mijn hand is.

    Wel moeten we ons bedenken dat het opzetten van een website 1 is maar dat het update ervan toch flink wat tijd in beslag gaat nemen. Ik ben best bereid om een eerste opzet te maken en een "artistieke vertaalslag" te maken voor een site alla www.micromagic.nl. Wel zou het fijn zijn als er meerdere personen de ruwe data (zoals tekst, foto's, bouwverslagen, links, enz. enz.) mee zouden willen helpen aanmaken. Ook zullen we moeten bedenken hoe we eventuele kosten gaan verdelen.

    Helaas kan ik de 25st niet naar de BBQ in Lelystad kome (zie eerder in dit draadje). Als er serieuze plannen zijn voor een website moeten we misschien een commisie in het leven roepen (dat zou da de eerste commisie zijn van een nog nader op te richten vereniging die mogelijk niet eens een vereeniging is, zie micro magic).

    Ik heb U-Kater ook in het verleden wel eens horen zeggen (of moet ik zeggen schrijven) dat hij erg veel info heeft over de type IX U-boten en hij daar graag een website aan zou will wijden. Wellicht een leuke mogelijkheid om een en ander te combineren. Ook vindt ik dat de site van Lex Verkuil een leuke bouwbeschrijving bevat van zijn Walrus. Als we dit bv. combineren met de op handen zijnde evenementen denk ik dat we iets leuks kunnen neerzetten.

    Als jullie (want zoals gezegd ben ik er de 25ste niet) voorstander zijn van een website, welke personen zouden dan deel willen nemen in de "elp-een-website-de-lucht-in-commissie"?


    Groetjes:

    Mathijs
     
  19. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Mathijs,

    zet mij maar op de lijst....en als iemand mij wat meer wegwijs maakt in Frontpage of whatever html editor wil ik ook wel wat editorial werk aan de al staande website verrichten...


    Jos
     
  20. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Mathijs,

    Leuke vakantie gehad? Ik sta nu op het punt aan de mijne te beginnen, dus op te valreep zullen we maar zeggen.

    Ik wil ook wel een steentje bijdragen aan de "Sub-site". Ik moet alleen bekennen dat ik ook de site van MBC Isis onder mijn beheer heb, dus kwa tijd moet ik de zaak een beetje in de gaten houden. :oops:
     

Deel Deze Pagina