Nederlandse model-duikboten vereniging????

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 22 mei 2005.

  1. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    helemaal mee eens : als we er meer werk van krijgen moeten we er ook meer voor terugkrijgen! Ik ging er dan ook vanuit dat niet wijzelf
    de boel regelden, maar daarbij op de organisatie van het evenement leunen
    (omdat die het leuk of commercieel aantrekkelijk vinden om ons uit te nodigen)

    onder elkaar vaarmiddagen houden is natuurlijk sneller geregeld, en
    wel zo gezellig.
    Leuk idee om te melden waar je zelf vaart (of weet dat er duikboten
    te zien zijn). apart draadje voor maken ? of een mailing list ?
     
  2. U-Kater

    U-Kater Guest

    Mocht het nodig zijn (en dat denk ik van wel) wil ik graag helpen e.e.a. te helpen organiseren.

    Groeten,
    U-Kater :thumbsup:
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo



    er zouden wel een paar criteria moeten zijn waar een duikboot vaarwater aan moet voldoen

    niet dat we aan een plas staan waar het 1.5 meter tot aan het water is
    bedoel dat je haast een kraan nodig hebt om je boot in en uit het water te halen

    geen open water (bv wadden zee)

    en van die zaken meer


    groeten raf
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
  5. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Als er op een van de vaardagen behoefte zou zijn aan een "Standby-Duiker" voor het bergen van subs in problemen, laat het weten. Ik ben naast beginnend modelbootduiker (ben bezig met de U177 van Engell) namelijk fanatiek sportduiker.

    Groetjes:

    Mathijs
     
  6. Rob van den Berg

    Rob van den Berg

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Pijnacker
    Hoi,

    Ik vond 22 mei een zeer geslaagde dag. Perfect georganiseerd. Zeker voor herhaling vatbaar. En aan het enthousiasme te merken zal dat ook wel lukken.

    Je kan mij ook noteren als lid van de club in wording.

    gr Rob.
     
  7. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    ik wil natuurlijk ook niet achter blijven om lid te worden .
    goed idee :banana:
    ik wacht op nader bericht
    groeten Gertjan
     
  8. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Mede-duikboters,

    ik ga hier even de balans opmaken:

    De volgende lieden hebben zich als 'potentieel lid' aangemeld (in geen enkele logische volgorde):

    Gertjan (Nijsingj)
    Rob van den Berg
    Lex Verkuijl
    Raf Janssens (Raf)
    Mark (via Raf)
    Erik (via Raf)
    Joris (ook al via Raf)
    Wiljan Bakers (U-Kater)
    Ronald van Aalst (raalst)
    Fred Huijgens (vir niks ni bang ni boot)
    Douglas v.d. Heuvel
    Danny van Dijk
    Halmar
    Hein Kinds (U206hk -via email-)
    Mart Deelder (Deelder -via email-)
    Mathijs de Jong (in ieder geval als Combat Search en Rescue!)
    Erik Jan Koeze (Koeze)
    Jos Toonen (toneburst)

    Als ik iemand heb gemist dan excuses (en geef dat aan a.u.b.)!

    De 'regelaars' die specifiek hebben aangegeven zich voor de club te willen inzetten:
    Lex
    U-kater
    raalst
    toneburst
    U206HK

    In totaal dus 14 gegadigden. Dat lijkt niet veel, maar het is een stuk duikboters dan we hadden toen dit deel van het modelbouwforum in augustus 2003 los ging...

    De opties v.w.b. de vereniging:

    1)het wordt formeel eens 'zelfstandige club': dat brengt wat juridische haken en ogen met zich mee (statuten, huishoudelijk regelement, inschrijven KvK -kost effe wat-, formeel bestuur en 'verplichte nummers' als ALV...en contributie!!
    2) 'afdeling' van b.v. Sonar of Subcommittee...(dus ook contributie maar weinig werk...)
    3) zoiets als http://www.micromagic.nl/ (tip van LaurenZ :bye: )
    dus een 'entiteit' die wel bestaat, zaken organiseert maar verder niet 'formeel' als club aanwezig is (alle leden zijn dus voor zichzelf verantwoordelijk en hebben een 'gentelemens agreement' over wat ze doen (wel een website en geldschieter nodig).
    4) we promoten nog wat door en wachten op nieuwe reacties (moeten we natuurlij allemaal onze mede-duikboters wakker schudden).
    5) we doen datgene wat we tot dusver deden: alleen modelbouwforum (mijn idee: dat blijven we natuurlijk sowieso doen!!!!)
    6) niets doen: duikboters zijn individualisten...(lijkt mij erg vervelend!)

    Wie schiet?

    Blub,

    Jos
     
  9. KOEZE

    KOEZE Guest

    Zet mij ook maar in dat lijstje.
    De stapelloop van mijn Walrus is een flink eind naar achter verschoven door gezinsuitbreiding maar wat in het vat zit verzuurt niet.

    Het Subcommittee lijkt mij op het moment niet zo'n goed idee. Op het forum is op het moment niet veel meer activiteit dan hier.

    Erik Jan
     
  10. U-Kater

    U-Kater Guest

    Nou als ik dan toch mag schieten. Er is al een afdeling SubCom NL bij het Subcommittee. Ik laat "NL" even staan voor wat het is. Het lijkt me echter niet logisch om een nederlands/belgische club via het Subcommittee te laten lopen. Engels is de voertaal en hoewel ik daar absoluut geen moeite mee heb zullen er ongetwijfeld bij ons clubje mensen zijn die dit niet kunnen zeggen.

    Optie 3 door Jos genoemd als "entiteit" lijkt me voorlopig genoeg om mee uit de voeten te kunnen. We zijn allemaal volwassen mensen ( OK, de een iets meer als de ander) en afspraken kunnen we dan ook op die basis maken.
    Laten we eens proberen een keer met z'n allen bijelkaar te komen om hierover van gedachte te wisselen. Is niet zo omslachtig als berichtje na berichtje te lezen op het forum. Kunnen we meteen spijkers met koppen slaan.
    Omdat we nu nog met niet zoveel man zijn is de zaak nog te overzien.

    Ik stel een lokatie in het midden des lands voor b.v. het AC restaurant bij Utrecht aan de A-2 ( en ik weet het, er zijn er dan die toch van erg ver moeten komen maar je moet wat en het is maar een voorbeeld)

    We kunnen dan meteen een dag of wat plannen voor in de toekomst bijelkaar te komen, eventueel in combinatie met het "uitlaten" van onze babies, een barbeque of wat meer serieuzere zaken.

    Voor wat betreft de datum voor bovenstaande 1e ontmoeting geldt "De meeste stemmen gelden" Ikzelf kan, als ik het een paar weken van te voren weet, wel een vrije dag regelen met m'n baas. Anders ben ik om het weekend vrij en zal daar dus rekening mee moeten houden.

    Notuleren wil ik ook wel, kan ik mooi via de mail de zaak uitwerken en toesturen. Het aanleggen van een mailing-list, adressenbestand en telefoonnummers moet ook geen probleem zijn.

    Nou, schiet maar terug zou ik zeggen.

    Groetjes,
    U-Kater
     
  11. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Jos,

    Ik kan me het beste vinden in optie 3. Via een kennis heb ik goede verhalen gehoord over de opzet van Micromagic.



    Groetjes:

    Mathijs
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo,

    Ik vind optie 3, iets micro-magic achtigs, ook het beste voorlopig. Het hoeft dan niet meteen zo uitgebreid als die MM-site, zij hebben een gigantisch aantal vaarders, wij twee handjes vol. Maar optie 5, het forum, blijft wat mij betreft ook een heel handig communicatiemedium!

    Wat Wiljan oppert om eens een 'vergadering' te beleggen vind ik een uitstekend idee. Dan kunnen we spijkers met koppen slaan. Als locatie kan ik ook eventueel het clubhuis van Isis in Lelystad gebruiken. Ligt centraal, en de meesten weten het nu te vinden :roll: We kunnen er behalve de Zaterdagen de hele week terecht, ook avonden. Misschien is het leuk dit op een Zondag te plannen, dan kunnen we na het babbelen meteen de bootjes nog wat uitlaten, het water ligt er toch. Ik verzorg de koffie en cake! (ook dit is maar een voorstel. (zowel de locatie als de cake!))
     
  13. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Ahoi,

    ik heb de lijst van deelnemers even aangevuld met Erik Jan Koeze en Mark, Erik en Joris die door Raf ook als potentieel lid zijn aangemeld. Excuses voor deze baaaaalunder van mijn kant.... :hammer:

    Doorschieten maar.... :2gunfire:

    Jos
     
  14. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo allen

    Bij deze sluit ik mij ook aan als toekomstig lid en hoop dat het een suxes wordt.

    Gr. Joop olde heuvel en eigenaar van een type XXI(eigen bouw)
     
  15. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo allemaal,

    Even weer een beetje opporren hoor :wink:

    Het is hier al weer een tijdje stil over die vaargroep, zakt het enthousiasme wat weg, of zijn de vakanties te dichtbij?? We hebben toch al een repectabele lijst van potentiele leden geloof ik!

    Hoe is de stand van zaken nu, of is er nog geen stand?
     
  16. U-Kater

    U-Kater Guest

    Lex, o grote opporder

    We hebben het gehad over een vergadering om eens wat concreter zaken te regelen. Ik had aangeboden hand en spandiensten te willen verrichten en daar sta ik nu nog achter. Omdat ik in erg onregelmatige dienst zit met m'n werk en ik maar om het weekend vrij ben is een eventueel te plannen datum EN mijn aanwezigheid daarbij sterk afhankelijk van welke datum onze geachte forumdwalers in gedachten hebben. Weet ik deze 2 a 3 weken van te voren kan ik nog iets regelen bij onze planning of eventueel diensten ruilen.
    We zitten nu echter net voor de vakantieperiode en de meesten zullen een dezer dagen het roer omgooien en naar hun respektievelijke vakantiebestemmingen gaan. Ik denk niet dat het wat uithaald te proberen een vergadering/bijeenkomst nu te regelen, maar mogelijk kan er een datum en een lokatie NA de vakantiepriode worden afgesproken (eind september bijvoorbeeld). Het clubhuis van Isis werd al genoemd als lokatie en lijkt me voor het doel prima. Als de geachte bubbleheads nu ook nog een voor iedereen(inklusief de Isis leden)acceptabele datum aangeven kan ik alvast iets regelen met mijn planning en een agenda maken en rondsturen. (mits ik van iedereen een prive mailadres kan krijgen)

    Groetjes,
    U-Kater
     
  17. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    U-Kater,

    Hier kan ik me prima in vinden. Als we ergens een datum prikken voor September zal ik mijn uiterste best doen deze vrij te houden.


    Groetjes:

    Mathijs
     
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo heren,

    Zullen we dan voorlopig maar afspreken om in September bij elkaar te komen? Ik ben zelf tm 11 September op vakantie, dus als het daarna kan is het voor mij OK.

    Zullen we voor een door de weekse dag gaan (middag of avond), of een weekenddag (als het dan in Lelystad is, met aansluitend varen??)? Mijn voorkeur ligt bij het weekend.
     
  19. U-Kater

    U-Kater Guest

    Op een zondag na 11 september dan bij ISIS? Dan stel ik voor het op zondag 25 september te doen. Verzamelen vanaf 11 uur?
    B-Bqtje erbij?

    U-Kater
     
  20. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Lijkt mij prima!

    Ik zorg dan dat er voldoende koffie, fris, e.d op voorraad is. Regel jij de BBQ U-Kater? :wink:
     

Deel Deze Pagina