hallo peter
het probleem dat als ik praat over een E500 een doorwinterde modelbouwer weet dat ik de eco 500 motor bedoel
deze is zuinig met enrgie en heeft wat niet onbelangrijk is een lange as zonder spiebaan of vlakke kant
de motren die je hebt gekocht zijn NIET geschikt om buiten het model te werken
marc en ik wij hebben zo onze ROV's uitgerust maar dan verslijten de motoren bliksem snel
dus we zijn begonnen met ze teug in waterdichte behuizingen te steken
de navy heb je niet nodig meestal is dat een zender met links een twinstick inplaats van een kruisknuppel
en je hebt toch geen twee motoren om te sturen dus ben je met die stick eigenlijk niets
peter dat we soms vervelend over komen komt niet door u maar door 1000 voorgangers
die allemaal met wilde idee¨n afkwamen maar na 1 a 2 postings niets meer van zich lieten horen
of die afhaakten omdat het toch een lat tehoog was die ze hadden gelegd
haast iedereen raad een beginner aan om een seawolf van robbe te kopen en deze om te bouwen naar een duiksysteem met een pomp/tank
het is gewoonweg de beste boot om mee te beginnen
en vooral om ervaring op te doen
de seawolf vaart een paar uurtjes op een accu lading/de revel spreek je over minuten (15à 20)
heb je twee accu sets kan je haast een hele dag varen
na een ombouw van de toren en duikroeren lijkt hij met wat verf en fantasie op een george wachington USS en nog wat
en het is een boot die goed duikt en die mogelijkheden heeft
maar vooral plaats en ruimte die je nu niet gaat hebben
je koopt 4 servo's ???? je hebt maar ruimte voor 2 stuks
zijn die twee andere reserve ????
je ontvanger moet zo klein zijn dat zelfs de behuizing reeds teveel is bij deze boot
je zit aan een max drijvend vermogen wat je wtc kan leveren en die geeft je geen reserve eerder kom je te kort
als het verdrongen water volume BV 2 kilo is dan mag je boot met alles er op en er aan maar 2 kilo wegen en dan gaat hij wel reeds onder
heb je de kans om op 19/20 juni naar mol te komen
kom dan eens langs om een kijkje te nemen wat er allemaal mogelijk is
dit is ook een seawolf met een ander kleurtje
geleent van gentse duiker van het B.MSA forum die deze boot nu na een aantal jaren mee te hebben gevaren ook aan het ombouwen is naar een duiktank
LOL
groetjes raf