Vandaag een dagje vrij van de werf en mijzelf eens bezig gehouden met het filmregiseursschap. Al maanden geleden had ik een micro sd-cameraatje gekocht en ben eens gaan stoeien. Simpel zou je denken, camera ergens aan bevestigen en draaien maar. Nou dat viel dus ff tegen. De opname was van de blauwe lucht terwijl ik van het herfstachtige gebladerde water wat op film wilde hebben. Kortom, ik kwam er dus achter dat het iets meer voorbereiding nodig heeft.
Dus om te beginnen een goede grondplaat genomen en daarop een kogel scharnierend steuntje vervaardigd. Een balkje van 25cm gemaakt wat op het scharnierend deel bevestigd kan worden. Aan het balkje kan ik op elke gewenste plaats het cameraatje vast klemmen. Dus zowel hoog boven de stuurhut uit als een stukje langszij buiten het schip uit.
Hieronder mijn regisseursopstelling (zonder stoel voor de cameraman)
Met het cameraatje even een uurtje shots gemaakt om zo achter de scherpte en de opnamehoek(beeld) te komen. Nou en toen dacht ik dat ik de boel aardig kon regisseren! Aan het einde van de dag tegen een uur of 5 ben ik met het gehele arsenaal naar de waterkant gegaan. Schip te water, zender aan, camera ingesteld en op scherp en aangeklikt op de balk bevestigd. Na een minuut of 10 te hebben gevaren en de camera op verschillende plekken laten draaien heb ik de camera uit gezet en verwijderd van het schip. Daarna nog even genieten van het varen op zich en tussentijds nog wat foto's gemaakt.
Eenmaal terug op kantoor op de werf heb ik de sd kaart bekeken en bleek dat de film wel mooi en scherp is, ook een best breed beeld heeft, echter had ik tijdens het draaien ook nog wat van de flanken, het dek en de stuurhut van de Diamond op beeld gehad willen hebben.
Helaas............alleen maar water, een rietkraag een mooi herfstzonnetje was het resultaat.................nog geen mooie film en dus niet geslaagd voor filmregisseur

.
Wel als fotograaf zijn me een paar kiekjes gelukt en deel ze met veel plezier!
Groet Dennis