Nieuw projekt: F-84G 'Thunderjet'

Afwerking

Vandaag een perfecte dag voor wat spuit werk:
een kennis van me heeft wat spuitmallen uit z'n snijplotter laten komen en maar eensbegonnen met "DU-24":

full

full

en er loop nog een rood lijntje om de romp,

full

full

en de kleuren rood en blauw (wit komt nog) en het nummer K79:

full

en dan begint het er langzaam maar zeker behoorlijk goed uit te zien,

full

full

gr.

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Frank, vindt ook die verschillende kleuren huidpanelen er zeer goed uit komen :worship:

Vorderingen

De laatste dagen geen top vliegweer,
dus maar verder met de detaillering van de Thunderjet,

nog wat blauwe pijlen op de tiptanks:

full

full

full

full

en wat echt een gigantisch karwei is: het aanbrengen van de vele teksten op de romp:

full

full

full

full

full

full

full

hij begint er (eindelijk) een beetje uit te zien zoals ik hem in mijn hoofd had,
nu nog weatheren en af bouwen !! :D

gr.

Frank

De laatste dagen geen top vliegweer,
Yep, hiero hetzelfde.... Zou morgen met de oranje langskomen op de meeting maar het zou buiig worden met stevige wind....ga ik m'n schaal kist niet aan wagen, dus morgen flink doorknutselen aan de training bak waarmee ik dat wel kan doen.

en wat echt een gigantisch karwei is: het aanbrengen van de vele teksten op de romp:
Maar dat loont wél, kist wordt zo pas echt af, ziet er werkelijk prachtig uit Frank!

Groetjesss,

Nog even een allerlaatste foto van de oude en de nieuwe romp voordat 'ie definitief naar de 'sloop' gaat... :cry::cry:

toch het product van een succesvol projekt gestart in 1995!!!

full

full

gr.

Frank ;)

Frank, het is fantastisch
wat een vakwerk wat een geduld, echt prachtig om naar te kijken.

1 vraag: hoe zorg je ervoor dat het doorzichtige van de decals zo mooi weg lijkt te vallen.
Vroeger zag je altijd de hele "plakker" op je model zitten, bij jou zie ik alleen tekst...

grt

Femmo,

een goeie vraag, hiervoor gebruik ik Microset en Microsol
Dit komt uit de plasticmodelbouw;

full

Microset breng je op vóór het plakken en verbeterd de hechting, Microsol breng je aan op de decal. Deze maakt de decal week zodat hij de contouren goed volgt en zorgt ervoor dat de draagfilm bijna niet meer zichtbaar is,

gr.

Frank

Akkoord, maar omdat je al met rode, witte en blauwe verf aan de slag bent geweest...

Akkoord, maar omdat je al met rode, witte en blauwe verf aan de slag bent geweest...

Klopt maar de vleugels zijn nog niet helemaal klaar en ik wil álle roundels in één keer doen.

ik had eerder de vraag verwacht waarom de ene K171 en de andere K79 op het kielvlak heeft staan ...:confused:
(benieuwd of hier iemand het antwoord op weet..?)
gr.

Frank ;)

Ja had ik wel gezien!!

En waarom je geen rood vierkantje voor-onder hebt gemaakr??

Is deze du24 een andere kist ph-iets anders?

Back