Nine eagle pro v1

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Pheter, 5 apr 2011.

  1. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Vanmiddag pakket opgehaald voor de Pro en de postbode heeft een aantal onderdelen bezorgd die verstuurd zijn in een envelop. Nu heb ik een rode Pro met een gele vin. Is die in iedergeval goed herkenbaar.
    Even geprobeerd in huis vanavond maar was geen succes met al die slingers en ballonnen. Afwachten tot de bui over was en maar naar buiten gegaan. Moet zeggen, wat heb ik de pro gemist zeg. Ik moet nog wel het één en ander afstellen en weer in routine komen met de pro.
    De Evo is groter en moet weer wennen aan die kleine dingetjes:D
    Ik hoop dat ik de tail er ver genoeg erin heb kunnen drukken. Ik zie dat ik nog een kleine ruimte open heb tussen de tail en de tailholder. Weet nu niet precies tot hoever deze doorgedrukt moet worden.

    Toch maar even proberen te vliegen, welliswaar merk je verschil in zijn gedrag daar deze nog niet goed ingesteld staat. Wel weer een mooi begin en ook weer een mooi geluidje. Zodra deze weer goed is ingesteld is het weer een fel rakkertje waar ik heerlijk en relaxed mee kan vliegen.
    Moet ook weer wennen aan de Pro. Merk dat ik de Pro niet meer zo onder controle heb dan daarvoor en betekent dat ik het weer rustig aan moet opbouwen.

    Na de Pro weer even oefenen met de Evo. Is echt een verschil zeg.
    Meer stickgevoelig en vooral het geluid van de Evo komt dan weer mooi naar voren. Heerlijk om deze beiden te vliegen en heb tot nu toe nog geen negatieve ervaringen met de beide heli's.
    De Pro is inderdaad om lekker vrij uit te kunnen vliegen:D
     
  2. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Als je weer met de Evo buiten ga vliegen dan kun je het beste de Solo even (zonder lipo) aan je buurman geven :D
     
  3. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Geen goed idee, gaat ie toch weer praten. Zelfs met een filmcamera in zijn hand zal die gaan praten.
     
  4. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Net nog even met de Pro buiten gevlogen.
    Ik vraag mij één ding af en weet niet goed hoe ik dit in moet stellen.

    Wanneer ik de Pro stuur op zijn as, dus om zijn as en naar rechts gaat dit snel maar naar links heel langszaam.
    Heeft iemand een idee?

    OF Indoorvlieger:help:
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Staat je staarttrim ver uit het midden? Dat maakt de besturing asymmetrisch.
     
  6. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Op de zender staat de staartrim in het midden. Ik weet niet of ik dit ook kan controleren op een andere manier? In de subtrim werkt de staartrim niet.

    Verder nog een ander klein probleempje.
    Ik heb de nieuwe receiver voor de Pro op de reserve pro gemonteerd.
    Enkel was het oogje kapot van het potmetertje waar het stangetje ingedrukt moet worden. Deze heb ik verwisseld met de oude.
    Alles gemonteerd alleen bij het aanzetten lijkt de servo vast te zetten. Heb al geprobeerd om het kleine tandwieletje een tikje te geven.
    Ook hier nog advies voor?

    Tot dusver bedankt.

    ps. even servostangetje losgehaald met stangetje schroefdraad en merk bij het aanzetten dat het motortje met kleine tandwiel blijft draaien.?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  7. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Rechterservo stangetje is weer in beweging. Beetje lossen gezet.
    Nu heb ik dat met de rechterstick de servo niet omhoog gaat maar wel naar beneden. Servo naar beneden getrim en gaat de servo wel iets naar boven. Denk dat ik dit servostangetje korten moet maken.
    Je hebt volgen mij ook 2 verschillende lengtes in deze stangetjes en heb ik het langste stangetje rechts gezet.


    Edit: servo stangetjes omgewisseld maar de rechterservo gaat niet omhoog maar wel weer naar benenden.
    Rechterstick naar beneden is rechterservo omhoog en dit doet ddeze nu niet.
    Rechterstik omhoog is rechterservo naar beneden doet deze wel.
    Reageerd ook niet echt op trimmen???? Vreemd
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  8. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Heel vreemd.
    Met EPA mode elevator en alles goed gezet en nog wil het servostangetje niet bewegen met de rechterstick naar beneden.
    Wanneer ik dan weer uit de EPA mode ben en trim de elevator, waarbij het streepje op het display helemaal omhoog komt te staan dan doet de rechter stcick en het wel en lukt het wel om het servostangetje te laten bewegen??????? Is dit vreemd of snappen jullie het nog.

    Weer een vreemde gewaarwording.
    Ga ik met de instellingen vliegen zoals boven is beschreven zodat alle servo's het doen en gaat de heli spinnen en valt gewoon op de grond. Aan het staartmotertje kan het niet liggen. Ik heb net een nieuw tail met motortje geplaatst.

    Zelfs met een volle lipo proberen op te stijgen van de grond gaat de Pro rondjes om de as draaien en stijgt niet eens op.
    Lijkt wel of deze gele Pro geen stijgvermogen heeft.
    Ik raak hier de weg kwijt met mijn reserve gele Pro:help:
    Whelpppp
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  9. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    En een keer helemaal opnieuw binden?
     
  10. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Al paar keer gedaan. Zender ook al gereset
     
  11. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Draait de staartrotor niet de verkeerde kant op ;)
     
  12. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Draait de goede kant ook nog eens op, gaat alleen zo snel draaien:D
     
  13. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Wat gebeurt er als je in EPA mode probeert op te stijgen?
     
  14. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    In EPA mode heb ik eerlijk gezegd nog niet eens geprobeerd.
    Ik neem aan dat het niet anders zal zijn als in de submode of normal mode.
     
  15. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Open deur................ volle lipo?
     
  16. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Als het al zo is dat deze in de EPA mode zal gaan vliegen, wat ik niet verwacht, hoe krijg e de instellingen dan zodanig dat je weer in normal mode kan vliegen?
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De batterij eruit en je komt weer terug in normale mode met de volgende batterij
     
  18. MrJohien

    MrJohien

    Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Boeien
    Dit euvel had ik ook op 2 van mijn 3 NE brol. Terugsturen als dat kan, hoort niet zo uiteraard. (pas op als je het servostangetje weer aansluit brandt de servomotor op den duur door)
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Welke ontvanger versie is het trouwens? RX-01 of RX-06?

    Ik vind trouwens wel dat de kwaliteit van veel electronica aan het terug lopen is. Meer problemen met NE ontvangers, de Trex 100 die zo slecht bevalt dat een aantal dealers al hebben aangegeven deze niet meer de verkopen als ze ooit van hun huidige voorraad af zijn (wat bijna niet lukt door de problemen met deze heli), en zelfs de mSR heeft steeds vaker problemen met de ontvanger, die zich uiten door het ineens niet meer willen binden met de zender, of servo's die verkeerd reageren, waardoor de ingebouwde mix tussen elevator en rudder niet helpt om de heli beter op de plek te laten draaien, maar juist het naar voren willen bij rudder rechts nog versterkt, met als gevolg een oncontroleerbare heli. Het zou de fabrikanten sieren als ze eens wat meer aandacht aan kwaliteitscontrole gaan geven, en niet alleen maar defect spul vervangen, als ze dat al doen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  20. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Kun je dan de servo bewegen helemaal tot aan het eind, of alleen het stukje extra dat je met de trim hebt bijgesteld.
    Als dat zo is, dan denk ik toch dat één van de endpoints niet goed staat ingesteld. Ik heb dit ook eens gehad waarbij het endpoint over het middelpunt heen was geschoven. Na veel geklooi in de epa mode met de trimknoppen is het uiteindelijk wel gelukt
    Ik zou nog een keer de epa procedure proberen.
     

Deel Deze Pagina