Nine eagle pro v1

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Pheter, 5 apr 2011.

  1. MrJohien

    MrJohien

    Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Boeien
    Ook in bestaande NE micro helies, zowel uit Hong Kong als in Nederland, hoor je veel uitval van o.a. de rx, en dan met name de servo. Eigenlijk kan ik de NE helies zonder problemen op dit forum nog steeds op 1 hand tellen, maar goed.

    Ik zei het je toch al @Pheter dat deze kapot is? Ik vind het wel bewonderenswaardig dat jij behoorlijk al wat stukken hebt gehad met je Solo Pro's en toch zo positief erover blijft :D
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De laatste tijd lijken er meer problemen met de ontvanger te zijn, al kan ik me niet voorstellen dat er maar een paar tiental mensen in heel Nederland met deze heli vliegen. Maw, niet iedereen met een Solo Pro post hier op het forum. Op deze manier afgaande op het aantal berichten zou je ook kunnen gaan denken dat jij de enige bent met een Blade mSR, ik hoor er verder hier namelijk nooit iemand over, niet negatief, en niet positief. ;)

    Wat betreft het aantal heli's zonder problemen, ik neem niet aan dat je meer dan 5 vingers aan je hand hebt. ;)

    Ik heb er alleen al meer dan 6 totaal, de Bravo SX en mijn Solo coax meegerekend, en daarbij ooit eentje defect ontvangen, en die is omgeruild voor eentje die wel goed was en het nog steeds prima doet. Dan hebben we Chow, die een tijdje met plezier de SP heeft gevlogen, roflcopter, T800 (die al een jaar probleemloos met zijn Bravo SX vliegt), ridini90, Thijs031, sspark, en zo kan ik nog wel even doorgaan als ik verder zoek, personen die bij mijn weten geen grote problemen hebben gehad.

    Maar als ik zoveel pech had gehad als jij, dan zou ik misschien wel net zo negatief over NE denken. Ik las vandaag nog over iemand die tot 2 keer toe achter elkaar een defecte UMS Sbach 342, het nieuwste micro vliegtuig van Eflite, heeft gehad, die was ook niet zo onder de indruk van de quality control van Eflite op dat moment. En dan praat je over een "schuim-vliegtuig" van rond de 55g dat hier waarschijnlijk bijna 200 euro zal kosten.

    Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat er minimaal voor elke NE heli met RX-problemen, er wel 2 tot 3 tegenover staan die geen noemenwaardige problemen hebben, als we slijtage en crash-schade niet meetellen.
     
  3. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Uiteraard ben ik nog positief over de Pro. Is mijn eerste mocro heli die mij veel heeft geleerd:D Verder heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal.
    DE defecte receiver is net nieuw gekocht bij de HK, jammer en had ik deze beter bij de modelshop kunnen kopen. Heb bij de modelshop voor €50 mijn huidige ontvanger inzitten in mijn originele Pro. Als de servo's nu kaduuk gaan, ook bij mijn huidige Pro bestel ik geen nieuwe meer.
    Ik kom er nu wel achter dat ik misschien meer verwacht van de Pro dan dat deze aankan. Vandaag meerdere keren buiten gevlogen en paak keer een blade strike meegemaakt waardoor de Pro als een dood vogeltje neervalt. Ik kan de Pro best voluit open gooien maar moet ik rekening houden wanneer ik de snelheid eruit haal en anders rustig naar voren vliegen, bochtje draaien en met volle vaart weer voluit vliegen:D

    Moet echt voorzichtiger vliegen, wil niet nog een keer de Pro kapot.
     
  4. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Ik heb 2 Solo`s waarmee ik heel regelmatig vlieg en ook hard de grond raak ;)
    Ik moet het afkloppen maar nog weinig problemen gehad, had reserve onderdelen besteld maar heb die nog bijna niet aangesproken.
     
  5. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ik kan je aardig op weg helpen om de pro de grond in te boren.
    Wil je daar langer op door oefenen zie ik maar één mogelijkheid en dat id de mcpx deze kant opsturen> Bied het jou aan puur om zelfbescherming zodat je de mcpx niet teveel meer pakt:D
     
  6. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Ik was vanavond al bezig om de mCPX jouw kant op te sturen maar dat stomme ding bleef de hele tijd op 1 plaats hangen ............... even wachten tot de wind naar het noorden staat ;)
     
  7. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Stuur anders eerst de zender even op en wanneer ik deze heb ontvangen zet je de mcpx klaar in de binnentuin, uiteraard wel de lipo goed aansluiten;)
     
  8. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    Stuur jij dan de zender van je EVO mijn kant op ;)
     
  9. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Hmmmmmm, ik wou het laatste woord hierin maar schijnt niet te lukken:D
     
  10. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Nog even voor mijn perceptie. Kun je de EPA mode zodanig instellen dat de servo in EPA mode goed werkt?

    Dus

    Stick omhoog - servo naar de ene uiterste stand
    Stick omlaag - servo naar de andere uiterste stand
    Stick in het midden - servo in het midden.

    In dat geval lijkt het alsof de instellingen niet goed worden opgeslagen in de ontvanger als je van de EPA mode terug gaat naar de normal mode.
     
  11. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Stick omhoog - servo naar de ene uiterste stand > klopt
    Stick omlaag - servo naar de andere uiterste stand > Klopt
    Stick in het midden - servo in het midden. > moet ik deze zelf in het midden trimmen.

    In de EPA mode kan ik de servo overal naar toe trimmen maar wanneer ik de stick naar achteren zet dient de servo bovenaan te staan. Wanneer ik de stick loslaat blijft deze servo benin staan. Volgens mij is het bij een kapotte servo dat je de servo ook niet meer kan trimmen in de EPA mode, blijft de servo daar gewoon steken.
    In normal-mode kan ik de servo alle kanten op trimmen, enkel in sub-mode gaat dat weer niet. Net of er iets verkeerds zit in het geheugen van de zender en ontvanger. Zou mooi zijn als ik beiden kan resetten.

    @Be-el, bedankt voor het meedenken.

    Groet,
    Peter
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb Rick van ClubHeli gevraagd of hij meer weet van een mogelijke reset optie.
     
  13. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    EN.... en...... en..... en......??????????????
    Of hou je me nog langer in spanning:D
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Sorry, had ik erbij moeten zeggen, ik heb de vraag vandaag gesteld en wacht dus nog op antwoord.
     
  15. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Haha, wachten we rustig af:D
     
  16. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Begin het nu geloof ik een beetje leren om met beleid in de huiskamer te vliegen. Vandaag 6 lipo's in huis leeggevlogen en met beleid, nu maar hopen dat ik dit kan volhouden. Toch wel een ideale microheli voor een beperkte ruimte.
     
  17. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
    @Peter

    Je had zeker de lamp en de rest van je meubels weg gehaald ;)
    Maare klinkt weer helemaal goed.
     
  18. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Vastgebonden aan een draadje:D
     
  19. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Vanavond op de camping een aantal lipo’s gevlogen met de solo pro. Ging als een speer. Op een gegeven moment kwam er iemand bij staan met belangstelling voor het kleintje en bekeek de pro van dichtbij. Hij zag dat een van de pennetjes van de rotorkop was afgebroken, oftewel, er zat aan één kant veel speling in het op en neer bewegen van de rotorbladen. Het gaat om één van de pennetjes die het rotorblad met de rotorkop verbindt. Daarna nog een vlucht gemaakt zonder iets te merken van dit euvel. Ben al maanden niet gecrashed en nooit noemenswaardig gecrashed, dus zal dit al die tijd al zo hebben gezeten.

    Thuisgekomen heb ik toch maar de rotorkop vervangen door een nieuwe. Vreemd genoeg zat er geen afgebroken pennetje in het gat in het rotorblad. Het lijkt me toch vrijwel onmogelijk dat dit er tijdens het vliegen uit kan vallen.!!!!

    Na het vervangen van de rotorkop gaat het op en neer bewegen van de flybar heel erg zwaar.
    Onderzoek van de nieuwe rotorkop levert op dat de geleidepennetjes (de dunne pennetjes onder de rotorbladen) niet onder dezelfde hoek met de as staan, maar dat één van de pennetjes onder een hoek van ongeveer 15 graden staat waardoor er veel wrijving onstaat. Lijkt op een misbaksel, deze nieuwe rotorkop.

    Ik zal morgen eens kijken of dit door verhitting recht te zetten is of misschien de leverancier bellen. En anders een nieuw pennetje in de oude as zetten. Staal of hout? In een rubbertje zoals ik wel eens gelezen heb?

    Heeft iemand ook zo’n misbaksel meegemaakt bij een nieuwe rotorkop of misschien zelfs bij een nieuwe Pro?
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Welk soort linkjes heb je op je Solo Pro zitten? De banaan-vormige of de "uitgerekte O" versie? Een tijd terug is de rotorkop iets aangepast. Hoewel, als er maar 1 pennetje problemen geeft, zal het waarschijnlijk wel een fabrieksfout zijn.
     

Deel Deze Pagina