Nine eagle pro v1

Ik heb de Walkera V100D01. Die is net zo groot ongeveer als de Solo Pro maar verdomd lastig te leren. Daarom gelijk schade de eerste dag en nu wacht ik op een trainingskruisje. En voor buiten de Honeybee FP2. Die is wat kalmer vergeleken met de Walkera. Ook hier een kruis onder en die hover ik in de tuin als het niet teveel waait. Hopelijk ontvang ik het trainingskruis voor de Walkera deze week. Dan kan ik op winderige dagen binnen nogmaals een poging wagen. Ik heb er inmiddels wel flink wat simtijd opzitten want de overstap van een 45 graden flybar naar een "echte" fixed pitch (90 graden flybar of flybarless) is best erg groot. Ik heb me daar wel in vergist. Verder niet erg maar kost best veel oefentijd.

Tja oefentijd zal blijven maar aan de andere kant als we gelijk 3D zouden kunnen vliegen is de lol er ook snel af volgens mij. Het oefenen en het o.a. hier weer te delen met elkaar maakt deze hobby zo leuk. Aan het leren vliegen met vliegtuigen bewaar ik ook nog steeds warme herinneringen.

Tja oefentijd zal blijven maar aan de andere kant als we gelijk 3D zouden kunnen vliegen is de lol er ook snel af volgens mij. Het oefenen en het o.a. hier weer te delen met elkaar maakt deze hobby zo leuk. Aan het leren vliegen met vliegtuigen bewaar ik ook nog steeds warme herinneringen.

Ik vind het ook juist heel leuk om te oefenen. Alleen het verschil tussen 45 graden flybar en een stap hoger is gelijk een enorme stap ;)

Misschien kan je de flybar verbuigen naar 60 graden ;)

Helaas is er geen tussenstap. De stap van een 3 kanaals coaxiaaltje naar een Solo Pro lijkt enorm.. Maar de stap van een Solo Pro naar een 90 graden of flybarless is echt enorm veel groter.. Maar gewoon dooroefenen. Op gegeven moment moet het lukken.

@Thijs031,
Voor je het weet vlieg je tot je ellebogen in je neus de Solo Pro:rolleyes:

Begin van de middag nog een paar lipo's fijn leeggevlogen.
Tot twee keer aan toe een vliegaanvaaring met mijzelf gehad. Gelukkig is het maar de Pro en niet de Evo. Had alwel eens een paar bloemen de kop afgeschoren met de Pro maar de aanvaring tussen de Pro en mijzelf viel toch reuze mee:D

Ik zit nu echt wel met de Pro dat ik lekker snel wil vliegen met pirouettes er tussen door. Helaas, het zelf stabiliserende aspect houdt dit een beetje tegen. Wanneer ik met volle vaart op de muur probeer af te rossen en tijdig los laat, komt de Pro weer helemaal terug naar waar die vandaan kwam, zo zelfstabiliserend is dit dingetje en moet ik proberen zelfs tegen te sturen:D
Ondanks alles, heerlijk apperaatje om mee te vliegen en ook jij zal snel deze rakker onder de knie krijgen en dat jij je gaat bedenken waar je nu naar toe wil:D

Probeer het en laat ons het weten :p

Is jou andere bijnaam; grapjas;)
:Dheb al zoveel moeten vervangen en repareren dat ik daar even geen behoefte meer aan heb:D

Maar ik vroeg het mij eigenlijk wel een beetje af;)

Dacht wel dat meneer Chow hiermee aan de slag zou gaan waardoor hij beter zijn kleine Walkera kan leren oefenen, wellicht dezelfde vliegeigenschappen en laat jij daar nu net bekender mee zijn dan ik:D

Gaat niet werken.. De flybarless heli's hebben stabiliserende electronica in zich. De 3 assen gyro. Dat heeft de Solo Pro niet dus gaat niet werken ;)

Been there... stuurloos dus. Omdat de swashplate niet meer "vast" zit en dus de servo's niet meer kunnen sturen.

Hmmmm, dat ik daar nog niet bij nagedacht heb maar hartstikke bedankt dat je dit reeds hebt ondervonden:D

Was dit meer een noodzaak of had je zelf ook het idee hoe deze zou kunnen vliegen zonder flybar?;)

Hmmmm, dat ik daar nog niet bij nagedacht heb maar hartstikke bedankt dat je dit reeds hebt ondervonden:D

Was dit meer een noodzaak of had je zelf ook het idee hoe deze zou kunnen vliegen zonder flybar?;)

De flybar was wat krom en dacht die van de Bravo III erop te zetten (past achteraf gezien niet eens haha) Dus was een leuke mogelijkheid :D

De flybar was wat krom en dacht die van de Bravo III erop te zetten (past achteraf gezien niet eens haha) Dus was een leuke mogelijkheid :D

Af en toe de flybar eens even terugbuigen. Alleen gisteren was de Pro zo hard tegen de deur geketst... zelf stabiliserend kreng dat die is..... was de flybar gebroken en had er gelukkig nog een reserve.

Wat een moeite om dat stiftje eruit te krijgen zeg, krijg je sloopgedachtes bij;) Maar het is gelukt:D

Ik heb zo`n extra flybar met losse gewichten misschien kan ik daar nog eens proberen nog lichtere gewichten op te zetten, heb een heel handige schoonvader voor dat soort dingetjes. Maar eerst nog iets beter leren vliegen.

Wat een moeite om dat stiftje eruit te krijgen zeg, krijg je sloopgedachtes bij;) Maar het is gelukt:D

Deze miracle tool gebruiken ;)

rode-plastic-ge-iumlsoleerde-punaise-realistische-schaduw-thumb16966794.jpg

Ja, en ik heb zelfs een spijker gebruikt maar hij zat zo muurvast. Heb er een klein stukje uitgekregen en even een tangetje bij de hand genomen om de rest eruit te wrikkken. Had ook al een problemen hiermee bij het vervangen van de shaft, deze was toch al gescheurd en heb 'm dus maar kaopt gebroken maar wou dit keer toch alles heel houden:D

De Pro brengt mij op het moment niet veel geluk:D

Van het weekend weer even gevlogen en op het moment dat ik bezig was stond mijn vrouw in de kamer wat ik niet zo snel had gezien en had potdorie de Pro in de lamp hangen om te ontwijken. Tailrotortje maakt vreemd geluid en weet dat deze door de crash niet geheel meer soepel loopt. Bij teveel accuontlading gaat de Pro weer spinnen en valt neer.
Gelijk bij Hobby King weer een nieuwe tail met motor besteld en dit is ook de laatste keer een onderdeel voor mijn Pro:rolleyes:

Next time zal het wel een mcpx of een ander model worden met opnieuw de belevenis om iets uit te vinden. Eerst maar eens leren vliegen zonder dat ook maar iermand in de huiskamer staat.:D

Waarschijnlijk wil de Pro mij iets duidelijk maken.... leg mij in het koffertje te rusten en vlieg mij met beleid of iets in die trant:D

Een mCPX of iets dergelijks zorgt ervoor dat je in de woonkamer weer overnieuw moet beginnen. Dus crashen zal wel gebeuren maar als je hem doorhebt is het voornamelijk hoveren en rondjes vliegen. De Solo Pro vraagt erom om door de kamer te worden geraced terwijl we allemaal weten dat dit niet zo verstandig is :)

Een mCPX of iets dergelijks zorgt ervoor dat je in de woonkamer weer overnieuw moet beginnen. Dus crashen zal wel gebeuren maar als je hem doorhebt is het voornamelijk hoveren en rondjes vliegen. De Solo Pro vraagt erom om door de kamer te worden geraced terwijl we allemaal weten dat dit niet zo verstandig is :)

De Pro die vraagt er gewoon om en als je weet dat je het kan en het buiten ook daarvoor gaat, is het binnen een slakkengangetje.

Ik heb voor de Pro 2 lipo's van 150mah besteld, specifiek om buiten mee te vliegen. Heeft ie net wat meer power.

Anders maar eens de Evo proberen te vliegen in de huiskamer misschien dat mijn vrouw uit zichzelf wel adviseerd om de mcpx toch maar te kopen;)

Back