hey, inderdaad, het studieelement daar stellen wij ons jammergenoeg soms ook vragen bij. Wat voor ons meer de opdracht is om wekelijks vergaderingen uit te voeren hoe het proces van het autotje verloopt en zo leren vergaderen.
verder moeten we ook wekelijks een powerpoint presentatie geven in het frans om zo het frans onder de knie te krijgen.
en als laatste moeten wij een 'fictieve' bvba oprichtten om een bedrijfje te startten die zo'n auto's bouwt. dit om onze bedrijfsbeheer beter onder de knie te krijgen.
want dit is eigenlijk een gpr dus het draait niet zozeer eigenlijk echt om het volledig theoretisch berekenen. doordat wij vanaf 17 maart op stage moeten en daar ons "echte" eindwerk maken die wel praktisch en theoretisch moeten gemaakt worden. (in mijn geval 2 grote container generatoren uitbreiden naar touchscreen scherm waarbij je spanning, stroom, temperatuur etc kan aflezen. ook de 3 fasen sinussen kan aflezen. En als je 2 generatoren parallel plaatst, dat de eerste generator opstart. en de 2e generator ook. en ze regelen elkaar bij tot spanning en frequentie gelijk is en daarna schakelen ze automatisch parallel en moeten de verhoudingen van vermogen van de generatoren automatisch in verhouding blijven.)
tot hier de stage dan
inderdaad dus we zullen misschien dan beter de kap dan toch houden. ik zal dit eens bespreken met de medeleerlingen van mijn groep.
gisteren heb ik ook een savox servo bestelt voor het autotje om minder speling al op de servo te hebben, want op de traxxas servo zit best veel speling.
ook willen we eventueel een zwaardere motor steken maar we vinden tot nu toe geen motor. de 8s en xl2 esc is geen probleem, maar de motor vinden we gene die tot 8s kan gaan en die ook rond de 1650 of meer kv is. want die motor die er nu in zit is 1650 kv en het heeft geen nut om naar 8s te gaan maar dan minden dan 1650 kv te nemen. (dat vertelden ze mij ook nogmaals in de modelbouwwinkel. ik had gekeken voor zo'n leopard 5682 maar ze zeggen dat hij uiteindelijk niet veel verschil zal geven met de castle neu motor die er nu in zit.