Dank je wel Ad
Goed, dan nu de meest teleurstellende opname sinds het bestaan van de D6...
De accu's van de camera en de D6 waren bijna leeg, om tijd en energie te besparen heb ik voor de laatste opname gebruik gemaakt van een stroomversnelling.
Het is een kruising van waterkanalen die allemaal vis en plantjes bevatten, zeg maar gerust een hotspot voor mooie opnames.
De koers (blauwe lijn) van de D6 was vrij simpel, rechtdoor en dan naar de kant leiden waar ik hem kan oppakken.
Mijn koers (gele lijn) was wat lastiger, rennend de D6 in het oog houden en stuurcorrecties geven, zonder in het water te vallen bij de smalle sluisovergang.
Het hele traject is foutloos verlopen, ik zag zelfs 1 Snoek (rode lijn) die achter de D6 aanging, en de camera stond gelukkig naar achteren gericht.
Na het bekijken van de opname zag ik niet 1 maar 2 Snoeken die de achtervolging hadden ingezet, 2 Snoeken in beeld was me tot dusver nog niet gelukt.
Wel 2 Snoeken in het zelfde water maar niet in het zelfde plaatje.
Maar, de camerastand stond helemaal verkeerd, terwijl ik er wel op gelet had om de camera iets naar de bodem te richten.
Waarschijnlijk is de camerastand verschoven tijdens het te water laten van de D6, de oever bij het oostelijke kanaal is ongeveer 50cm hoog naar het wateroppervlak, dus ik moest het vaartuig vanaf die hoogte in het water laten vallen.
Dit is de enige screenshot uit de opname waarop de twee Snoeken met veel moeite te zien zijn, rechtsonder in beeld.
In deze video is de omgeving van dat kruispunt te zien, mooie reportage met Arjan Postma.