Op stapel : Robbe U-96

das een goede tip Joop ik denk dat ik ook zoiets bij mn walrus ga toepassen.
dat ik daar nog niet aan gedacht heb :hammer:
groeten Gertjan
 
Hallo Gertjan,

De Robbepomp is hier geschikt voor,die kun je buiten de WTC plaatsen want het motor gedeelte is waterdicht en ook ivm met slangen lekkege .

Bij Conrad te bestellen onder nummer;22 13 43-04 modelbouwcataligus 2004 blz.112.

Gr.Joop
 
Hallo Joop,

Ik ben al aan het zoeken gegaan naar pompen bij Conrad.
Het nummer wat je hier op geeft is niet meer een bestel nummer bij Conrad.
Ik denk dat het dan uit het assortiment is...

Maar jij zecht dat hij van Robbe is, ik ga daar eens zoeken dan.

Als je de twee periscopen onafhankelijk wil bedienen, neem ik aan dat je ook twee pompen nodig hebt of zit ik er nu naast?

bij Conrad deze pomp:

224413 - 8A
Max. verplaatsing 1,8 l/min.
Hoogwaardige pomp, geschikt voor methanol, benzine en diesel. Te gebruiken als brandstofpomp, dwarsstroompomp en waterpomp. De pomp is zelfaanzuigend, in beide draairichtingen werkend en uitgerust met messing tandwielen voor een lange levensduur. Max. verplaatsing 1,8 l/min. Wordt geleverd met metalen bevestigingshoek. Afm. incl. hoek 73 x 46 x 60 mm.

224413_BB_00_FB.EPS.jpg


Groeten,

Joris

P.S. een bekende voor Raf meen ik... :)
 
hallo
goe pompke alleen kan het niet zo goed tegen zand

denk er wel aan deze is niet waterdicht

maar wat je wel kan doen is de pompen uit een caravan winkel gebruiken
deze pompen draaien maar in 1 richting
maar dat is geen probleem om een periscoop op te laten gaan
je pompt water in de cylinder en de pericoop gaat op
en met een veertje gaat ze terug af
eenvoudige bediening
maar je hebt er dan wel twee nodig of een wissel klepje kan ook dan kom je met 1 pomp toe

met een read contact buiten je wtc kan je dan de pomp aansturen met aan de binnen kant een servo met een magneetje

groeten raf
 
Joris en Gertjan

De pomp die ik bedoel is bij Robbe wel leverbaar onder nummer 1-1564.

Deze is beter geschikt ivm het in bouwen,neemt minder ruimte in.

Ik zou het ook heel simpel houden,geen kleppen en ventielen want dat vraagd ook meer handelingen,alleen de pomp ompolen voor op en neer.

Ik wil hier wel 'n eenvoudig schemaatje plaatsen als jullie er belang bij hebben.

Groetjes Joop
 
Hallo Joop,

Bedankt voor je uitleg enz.
Als het niet te veel werk is graag een schema! :idea: :proost:

Het zou dus deze pomp moeten zijn:

P1001_1-1564.jpg


Voor twee onafhankelijk te bedienen periscopen wordt dat een dure grap :(
€ 51,20 per stuk, ik vond die van Conrad al aardig aan de prijs voor rond de € 22,=
Zeur ik nu of ben ik gewoon nog niet helemaal gewend aan de prijzen om iets te laten werken als dus bijvoorbeeld de periscoop????

Groeten,

Joris
 
Lex Verkuijl zei:
Deze pomp is er ook wel handig voor denk ik. Niet zo groot, zwaar, en krachtig als de Kavan pomp:

http://www.conrad.nl/goto/?product=223778

Die heeft denk ik ruim voldoende opbrengst voor een periscoop schuifsysteem.

Dat zijn leuke prijzen! Kan je je geen buil aan vallen lijkt me.

Ik had deze gisteren ook gevonden bij Conrad, maar had geen idee of het wel de goede voor de "job" zou zijn.
Bedankt Lex voor het mee zoeken!

Groeten,

Joris
 
Ja,wat is DUUR ,bij deze pomp is de elktronica wel waterdicht en kun je die BUITEN de WTC plaatsen ,en loop je NIET het risico bij slangen lekkege dat je WTC vol komt te staan met de gevolgen van dien!

Schema volgd morgen.


Gr.Joop
 
Hallo Joop,

Wat het waterdichte deel, daar heb ik ook aan zitten denken ja.
Voor nu spookt het plan door mijn hoofd om een kleine waterdichte WTC voor of achter te bouwen voor de pompen.
Dan heb je alleen een electrische verbinding nodig tussen de "pompkas/WTC" en de WTC van het schip zelf.
Zo denk ik dat het de helft scheelt in kosten...

Mocht iemand andere tips hebben of mening, ik hoor het graag. :D
Beter nu leren dan straks verzuipen....

Gelijk maar weer een foto van de toren hoe ze er nu bij staat.
Nog een hoop hier en daar bij schaven, maar ik ben niet ontevreden over het resultaat.

2007%2028-09%20Toren%20U-96%20006a.jpg


Hier en daar nog wat kleine gaatjes in het hars weg werken en wat plekjes schuren, maar dan schiet het lekker op.

2007%2020-09%20U-boot%20001c.jpg


Groeten,

Joris
 
Hi Joris

Ik kom hier het eind van de week op terug.Ik moet vanacht al weg voor een klus van enkele dagen naar Polen.

Gr.Joop
 
Hoi Joop,

Had jij nog wat tips omtrend mijn idee van een extra wtc voor de pompen van de periscoop bediening?
Ik sta meer dan graag open voor wat tips!

Bedankt al vast.

Joris
 
Thnx Ron,

Mijn WTC wordt al langer door de bajonet koppeling, das dus weer een paar cm extra ruimte! :D

Maar de bedoeling is om een klein rechthoekige wtc-tje te maken om daar twee pompen in onder te brengen
voor de bediening van de twee periscopen.
Ik wil die juist buiten de hoofd WTC houden om lekkage enz. te voorkomen.
Dan hoef je alleen nog mar elektrische van de een naar de andere WTC toe.

Groeten,

Joris
 
Bedankt Joop!!! :D

Hier kan ik wat mee! Ik zie dit helemaal zitten om werkend te krijgen!!!

Wil een deze dagen met nog twee maten wat gaan bestellen bij Conrad.
Ik ga voor twee pompen die dan in een eigen (zelf te bouwen) wtc komen.

Over die zuigers stuur ik je nog een pb-tje :)

Toppie en groeten,

Joris
 
Beste mensen,

Graag jullie hulp bij het volgende:

Wie heeft of waar kan ik het een en ander vinden over de kleuren van de dieverse onderdelen in en op de toren van een VIIC???
Ik weet dat er een hoop te vinden is op het net,
maar op het moment moet ik het een week of 4 zonder ADSL stellen met een 33K modem werken... :evil:
Het duurt een eeuwigheid voor dat een pagina is geladen, dus een beetje hulp zou een berg tijd schelen.
Al vast mijn dank,

Groeten,

Joris
 
Mathijs bedankt voor de hulp,
heb even op de site gekeken, maar kon zo snel alleen de kleuren van de romp enz vinden.
Het gaat mij echt om de details van de toren zoals bijvoorbeeld het hout dat aan de binnekant zit.
Was dat grijs mee geverfd of had het een hout kleur o.i.d.
Ik zal later nog eens verder kijken, maar het is :evil: :evil: :evil: :onweer: met die 33k modem...
(we zijn verwend met die snelle ADSL... :wink: )

Groeten,

Joris
 
Betreffende het hout kan ik je het volgende melden. Gefurende de oorlog had Duitsland geen toegang tot teakhout. Daarom gebruikten zij gewoon Europeese houtsoorten. Om deze geschikt te maken voor het gebruik om (zee) schepen werdt dit hout met een (zwarte) teer bewerkt. Echter kwam vaak het hout (en daarmee ook de houtkleur) er gedurende de patrouille vaak alweer doordeerhaan a.g.v. slijtage en de inwerking van zeewater.

Komt je boot nieuw van de werf dan kun je het dek helemaal zwart maken. Wil je de boot gaan weatheren dan moet je een houtkleur toevoegen. Hopelijk helpt dit je een beetje verder.


Groetjes:

Mathijs
 
Back
Top