Yes hij doet het weer.............................
Naast m`n reguliere werk op de TD heb ik nog wat tijd om naast m`n hobby perikelen (een aantal waaronder Arvid weet wel wat ik bedoel :wink: ) om een sleuf in een vierkant-profiel te slijpen dus ik kwam al goed beslagen ten ijs thuis
Dit zijn de hoofdonderdelen voor het cockpit mechanisme,
vierkant profiel 8x8 (met gleuf), I profiel 5x5 en M3 draad:
Hier heb ik het I-profiel op de juiste lengte gemaakt en voorzien van een gleufje waar een M3 moer in past (inmiddels zit deze moer in het midden want op elke uiteinde 1 werkte niet lekker, voor als nog):
Het M3 draad draai je in de moer en het I-profiel schuif je in de gleuf van het vierkant profiel:
Dit geheel schuif je dan in het vierkant-profiel (de moer moet je iets afslijpen):
Als je nu dus het draadeinde EN het vierkant-profiel vast houdt op 1 plek en je draait aan het draadeinde dan zal het I-profiel door de gleuf glijden omdat de moer over het draadeinde loopt.
En zo zou de kap dan moeten kunnen bewegen.
Hier eenn kleine test met een afgedankte servo motor:
P-40 cockpit mechanisme test
Hier de plaatsbepaling van het vierkant-profiel in de romp:
De eerste snede`s gemaakt:
en verwijderd:
Het past aardig hier het I-profiel in de "dicht" stand:
en hier in de "open" stand:
Voordat het vlekkeloos verloopt is er nog een lange weg te gaan maar we komen er wel
Naast m`n reguliere werk op de TD heb ik nog wat tijd om naast m`n hobby perikelen (een aantal waaronder Arvid weet wel wat ik bedoel :wink: ) om een sleuf in een vierkant-profiel te slijpen dus ik kwam al goed beslagen ten ijs thuis

Dit zijn de hoofdonderdelen voor het cockpit mechanisme,
vierkant profiel 8x8 (met gleuf), I profiel 5x5 en M3 draad:

Hier heb ik het I-profiel op de juiste lengte gemaakt en voorzien van een gleufje waar een M3 moer in past (inmiddels zit deze moer in het midden want op elke uiteinde 1 werkte niet lekker, voor als nog):

Het M3 draad draai je in de moer en het I-profiel schuif je in de gleuf van het vierkant profiel:

Dit geheel schuif je dan in het vierkant-profiel (de moer moet je iets afslijpen):

Als je nu dus het draadeinde EN het vierkant-profiel vast houdt op 1 plek en je draait aan het draadeinde dan zal het I-profiel door de gleuf glijden omdat de moer over het draadeinde loopt.
En zo zou de kap dan moeten kunnen bewegen.
Hier eenn kleine test met een afgedankte servo motor:
P-40 cockpit mechanisme test
Hier de plaatsbepaling van het vierkant-profiel in de romp:

De eerste snede`s gemaakt:

en verwijderd:

Het past aardig hier het I-profiel in de "dicht" stand:

en hier in de "open" stand:

Voordat het vlekkeloos verloopt is er nog een lange weg te gaan maar we komen er wel