P-40E Warhawk (verkocht)

Berto zei:
, ik kan dit nog vervangen voor een "gewoon" stukje staaldraad, spaart weer een "kostbare" geveerde sluiting uit :wink:

Dat bedoel ik - je bent Hollander of niet :wink:

Operatie "Fuel Drop Tank mechanisme" monteren is begonnen :)

Eerst even bepaald waar we gaan snijden voor de operatie:
p40-67.jpg

En na het snijden:
p40-68.jpg

En zo zou het er ongeveer in moeten:
p40-69.jpg

En als alles vanavond geod gemonteerd is kan het het "luik" er weer definitief op :P

Leuk bezig Berto, heb je al een bommetje in de maak of een rookgenerator?

@ Arvid,

we zijn zeker wel weer lekker bezig, hij moet toch af voor de opening of niet soms :wink:
Het is nog wel een hele klus wat ik me allemaal op de hals heb gehaald, de kist was al bijna klaar maar dan wil je hem semi-schaal gaan maken en dan komt er nog zoveel bij kijken waar echt veel tijd in gaat zitten maar we gaan rustig door.

Vanavond weer lekker een bouwavond ingepland dus dat gaat goed komen stukje bij beetje.

@ Phoenix,

Het gaat zeker "leuk" worden zeker als het allemaal gaat werken.

Ik ben nog niet met de Drop Tank bezig geweest en dat laat ik ook even links liggen voorals nog denk ik.
Het gaat er nu om om de kist zover af te maken als mogelijk is en daarna ga ik pas een Drop Tank maken (dat zeg ik nu maar het zal wel eerder gebeuren :lol: ).

Maar het mechanisme moet dan al wel werken dus vandaar nu al mee bezig.

Kijk en zo veranderd weer wat ik gisteren zei :roll:

Vanochten om half 7 was ik even nog niet wakker genoeg om wat "moeilijker denkwerk" te doen.

Dus....... ben ik met een eenvoudige balsa Fuel Drop Tank begonnen en ziehier hoe het er straks onder de kist er ongeveer uit zal gaan zien:
p40-70.jpg

p40-71.jpg

En hier een "Drop test" (weer een beetje donker maar wat wil je om 7uur `s ochtends):
P-40 Fuel Drop Tank test

De landing Gear Controller is binnen dus ik kan binnenkort eens gaan "spelen" met de volgorde van de staartwieldeuren en wielen.

Verder net even bezig geweest met het af- cq. instellen van de Fuel Drop Tank servo en tot de conclusie gekomen dat ik te weinig kanalen heb in mijn Graupner MC16/20 zender :cry:

Maar niet getreurt ik kom er mee weg.

Mijn kanaal opzet wou ik zo maken:
1 = gas
2 = rolroer links
3 = hoogte
4 = richting
5 = rolroer rechts
6 = flaps (schuif)
7 = intrekbaar landingsgestel ism LGC (schakelaar 7)
8 = droptank en cowlflaps (schakelaar 5)
9 = openen/sluiten cockpitkap (schakelaar 6)

Maar de MC16 heeft maar 8 kanalen dus 1 te weinig, help 8O

Maar ik ben eruit de instelling word nu als volgt:
1 = gas
2 = rolroer links EN rechts
3 = hoogte
4 = richting
5 = droptank en cowlflaps (schakelaar 5)
6 = flaps (schuif)
7 = intrekbaar landingsgestel ism LGC (schakelaar 7)
8 = openen/sluiten cockpitkap (schakelaar 6)

tijd nu om de Fuel Drop Tank mechanisme te monteren :D

Hoi Berto.

Je kunt ook de flaps en het landingsgestel samen voegen.
Heb ik bij mijn dakota ook.
Omdat ik er niet aandacht om de flaps open tedoen bij de landing.
En een cockpit kun je ook openen met de hand.
Letwel bouw er een eenvoudige servotester in.
Potmeter uitbouwen met draaiknopje aan de buitenkant van je kist.
Heb je ook geen zender nodig om je cokpit teopenen.
Dit pas ik al jaren toe bij mijn dimona.

Verder wordt het wel wat, succes ermee.

Groeten Han.

Flaps koppelen aan het landingsgestel zou een optie kunnen zijn maar daar moet ik nog een even over nadenken :roll:

Cockpit openen met de hand is geen optie :nooo:
Ik heb namenlijk het idee om dit ook via de zender te doen want wat is er nu mooier om met open kap naar de treshold te taxieen, kap dicht te schuiven en te starten..........

Momenteel licht het verdere werk een klein beetje stil aan de P-40 :(
Ik zit met smart te wachten op de interieur kitjes maar zolang die niet binnen zijn zal ik me bezig moeten gaan houden met de "andere" projekten.

Het interieur heb i nodig om te kunnen bepalen hoe de luchttank komt te liggen (waarschijnlijk op de originele plek) waar de luchtschakelaar met servo gemonteerd wordt (waarschijnlijk achter de brandstoftank) en hoe de uiteindelijke versie van de schuifbare cockpit eruit komt te zien (waarschijnlijk meteen zeilwinch).

Maar tot die tijd gaan we eens beginnen met de Nomad dan is Onno ook weer een beetje tevreden :D

Flaps zou ik altijd apart houden. Zo kan je dan namelijk ook opstijgen met flaps, maar dan met een kleinere stand bijvoorbeeld of een slow bypass maken met flaps uit, zonder wielen.

Yes, ik kan weer verder de interieurkits zijn binnen :banana:

ik zal straks eens kijken of ik wat fotootjes kan plaatsen (tussen het werk door 8) ).

Hier even snel een fotootje van de P-40 interieur:
Zie 3 posts verder...........

Berto zei:
Maar de MC16 heeft maar 8 kanalen dus 1 te weinig, help 8O

Tja, dan heb je een probleem. Inderdaad, wat Arvid ook al aangaf, nooit de roeren, flaps of gas combineren met schakelfuncties. Denk inderdaad dat de enige mogelijkheid, afgezien van het kopen van een andere zender :) , om de diff. ailerons te laten vallen. Je zou nog kunnen overwegen om de cockpit samen met de wielen te doen, maar je gaf zelf al aan dat je de cockpit op de grond open en dicht wilde doen.

Groet Huib

Flaps en Gear doe ik zeker niet samen.
Dus wordt het de differentieel rolroeren maar laten vervallen :( (is op zich niet zo erg).

Een andere zender is geen optie, is een beetje prijzig en ik ben zeer blij met de MC16 :yes:

Cockpit samen met de wielen vindt ik ook geen optie :nooo:

Als je het aanstuurpunt van je roer hevel of van je servo niet haaks maakt krijg je ook asimetrische uitslagen(differentieel).

Je kunt op die manier zelfs met 1 servo differentieel uitslag krijgen.

Hopelijk heb je er nog iets aan.
groetjes
Eric

Hier even 3 duidelijker foto`s van het interieur setje:

De complete set:
cockpit1.jpg

De instrumenten:
cockpit2.jpg

En de bijbehorende "tekening":
cockpit3.jpg

Mocht er iemand interesse hebben in deze of andere kits van Bob Dively dan is dat te regelen :wink:

En zo zou het er ongeveer uit moeten komen te zien (geleend van de RC scalebuilders P-40 draad):
2005-12-26_221154_P-40_cockpit_L_3x4.jpg
2005-12-26_221123_P-40_cockpit_right_3x4.jpg

Mhhh, ik heb nog even te gaan zo te zien........

Back