P-40E Warhawk (verkocht)

@ Tim_NL & Arvid

Dank zo stukkie bij beetje komen we ergens.......

Damn, alweer een maand geleden dat ik wat aan de P-40 heb gedaan :oops:
Maar in de tussentijd wel de Nomad zo goed als afgerond dus ik mag niet klagen :nooo:

Op mijn vraag over andere ideen voor een schuivende cockpit zijn wel wat reakties gekomen maar nog niet diegene waarvan ik zeg dat is het.

Tot op heden lijkt mijn idee nog de beste uitvoerbare dus vandaag maar eens begonnen hieraan:

Hier de servo met de eigenbouw draaischijf met een diameter van 80mm,
als de servo dan 180 graden draait wordt er een afstand overbrugd van +/- 12,5 cm.
De cockpit kap moet 11 cm verschuiven dus het zou moeten werken.
movingcanopy1.jpg

En hier moet het geheel komen voor de cockpit:
movingcanopy2.jpg

Berto is dom, dom, dom................

een servo verdraait maar +/- 90 graden en zeker geen 180...............

Dus het is leuk maar gaat zo niet werken.
Nu dan maar een zeilwinch aangschaffen en hier eens mee gaan klooien :)

Het wordt waarschijnlijk deze:
230334_LB_00_FB.EPS.jpg

mss kun je ook een retract servo gebruiken: draait (volgens mij althans) ook 180 graden, en is (misschien, in de goedkoopste uitvoering :roll:) ook nog eens goedkoper. Kracht hoeft 'ie niet te leveren :evil:

Mhhh, bovenstaande servo kost 30 euries, denk niet dat een 180 gr. retract servo goedkoper is want die zijn ook weer sterker gemaakt en daar betaal je ook een hoop voor :evil: (anders was dat wel de beste oplossing)

Ho wacht even na even googlen kwam ik de volgende tegen:

Bij Hobby In een betaalbare 180 graden servo van Hitec.
32 euries, en veel, veel lichter (35 ipv 110 gr) die morgen maar eens bestellen.

Dit is hem:
hs75.jpg

Hee Han,

ik denk dat ik je even op het verkeerde been heb gezet.

Ik schreef het volgende:
Bij Hobby In een betaalbare 180 gr. servo van Hitec.
32 euries, en veel, veel lichter (35 ipv 110 gr) die morgen maar eens bestellen.
die 180 gr. slaat op 180 graden en niet op 180 gram.

Ik dacht dat dat ook wel duidelijk werd in de volgende zin:
en veel, veel lichter (35 ipv 110 gr)
maar blijkbaar niet helemaal.
Ik heb die post dus even aangepast :wink:

Hoi Berto.
Nog even iets anders.
Weet niet of het bij die hitec ook zo is.
Maar de servo weg aanpassen met de zender gaat niet.
Je hebt alleen maar maxiamale uitslag.

Han.

Dus je hebt ten alle tijden 180 graden???
Deze kan niet kleiner worden afgesteld op de servo :?:

Als dat zo is dan moet ik....

of
het systeem zeer precies uitzetten zodat de afgelegde afstand 11cm

of
toch voor de zeilwinch gaan...........

Inderdaad,
De meeste 180graden servo's zijn niet proportioneel. dus kun je de uitslag niet begrenzen met de zender en ook niet vertragen mbv electronica. Er is een manier om de uitslag van een standaard servo te vergroten tot 180graden en dan heb je wel een proportionele servo. (mbv weerstandjes over de potmeter van de servo te zetten oid)
Het wordt dan wel opletten want als je dan je uitslag op de zender nog groter(150%) zet en middenstand verzet is er kans dat de servo mechanische vast loopt.

Corien weet er misschien meer over.

Mhhh, dat zou weer een probleem erbij betekenen om alles in orde te krijgen :(

Dus de zeilwinch blijft voorlopig dan de betere optie :|

Aan de andere kant weet ik natuurlijk wel hoe groot de schijf moet zijn om een afstand van 11 cm te moeten overbruggen.

Dus dat zou niet zo`n probleem moeten zijn en een paar mm meer of minder (liever minder dan meer) openen van de cockpitkap is natuurlijk niet zo`n ramp.

Ik moet alleen wel heel erg goed de afstelling bij een dichte kap dan instellen.

Maar ff wat anders, een 180 graden servo is niet te vertragen met een externe vertrager (of zelfs de vertrager die ik nu op de zender heb zitten, Gear-Slow-Down) :?:

Is dit wel mogelijk met een zeilwinch :?:

Want de kap moet natuurlijk wel langzaam openen en sluiten :wink:
Hiervoor zou ik dus de gear-slow-down module kunnen gebruiken van m`n zender die ik nu soms ook als flap schakelaar gebruik in samenwerking met een zeilwinch.

Vanavond even bezig geweest met het beter ophangen van de motor.

Dit was het:
p40-14.jpg

en dit is het geworden:
p40-76.jpg

p40-77.jpg

Dank je,

nu de overige projekten (Nomad, Hercules) afgerond (of zo goed als zijn) en de Twin Comanche ligt ook nog wel op de bouwtafel, daarvoor ben ik de motorkappen aan het spuiten maar dat gebeurt veelal op het werk, ben ik weer een beetje bezig met de P-40.

Stukje bij beetje kom ik steeds weer wat verder maar met dat schuivende cokpit systeem heb ik wat op m`n hals gehaald.

Als het straks werkt dan is dat natuurlijk prachtig maar momenteel zit dit deel mij even dwars :cry:
Ik heb zelfs er even aangedacht om het schuivende gedeelte maar helemaal over te slaan en er gewoon een vast cockpit gedeelte van te maken maar dat kan ik ook weer niet over m`n hart verkrijgen :roll:

Dus vandaag of morgen moet ik toch maar zo`n zware :twisted: winch servo gaan bestellen om in te bouwen.
Die kan ik tenminste regelen op snelheid en uitslag wat met de meeste 180 graden servo`s niet schijnt te gaan :( (toch nog eens even goed uitzoeken, wie weet :lol: ).

Affijn we zijn dus were met de P-40 aan de gang en wie weet vliegt ie nog dit jaar (mag onderhand ook wel eens :mad: ).

Berto zei:
Dus vandaag of morgen moet ik toch maar zo`n zware :twisted: winch servo gaan bestellen om in te bouwen.

Lukt het niet met een gewone (digitale) servo met een flinke hevel eraan?
Kracht is er volgens mij niet voor nodig.

Back